Problemet er vel vilkåret om at medlemmet selv må reise på hver enkelt CT, som bare gjør det mulig å benytte seg av én CT om gangen, så vil tro at det ikke går, selv om jeg ikke har testet det selv.
Dette er ikke tilfelle lenger, medlemmet må ikke reise selv, han/hun kan gi bort CTen til noen andre, men må selvsagt betale med sine EBpoeng Så for å svare på det opprinnelige spm til @scheri Ja det er fult mulig, bare merk at det kan være vanskelig å finne 4 ledige awardseter på samme flyvning
Ok, så jeg kan ikke bruke mine poeng for å betale for begge (alle 4)? Hverken kone eller barn har noe særlig med EBpts..
Poengene er som kontanter og hvem som helst kan fly for dem. Om du ønsker å booke en flyning for poeng til en tilfeldig uteligger på gata er dette greit Du kan bare ikke samle poeng på familiekonto for andre enn familie.
Mulig dette allerede er svart på, men fant ut at jeg hadde lite motivasjon til å lete gjennom alle disse sidene i dag; Når det gjelder uttak i minibank, så har jeg forstått at dette ikke kvalifiserer til å tjene ekstrapoeng. Gjelder dette også som "ugyldig" omsetning mot oppnåelse av CT?
Jepp, hverken gyldig omsettning eller bonuspoeng, ellers hadde det bare vært å ta ut 100k i kontanter
Regnet med det Var det smutthullet jeg håpet på ikke var avdekket, men regnet med at det var et "long-shot"
Gå på Elkjøp. Kjøp deg den dyreste TV'en du finner. Ta den med deg hjem. Vent noen dager, reis tilbake og lever den inn igjen. Elkjøp refunderer pengene til din konto, som du kan bruke til å betale regninga med. Er å gå rundt regelverket, men er en rask vei til CT.
Når SAS (ved ein feiltakelse) pre-releasa CT-booking på nettsidene deira, så kunne ein velge "50% rabatt" sjølv om ein berre booka 1 billett". Er dette mogleg i praksis? Å få 50% rabatt på singelbookingar framfor "2-for-1"? Har høyrt historiar om folk som har fått det til, så lurer på om dette er reelt, eller om agentane insisterer på at du bookar 2 billettar?
I teksten på hjemmesidene til SAS/Amex står det: 5* Companion Ticket gjør det mulig for Kortholder, ved gjennomføring av flyreise ved anvendelse av SAS EuroBonus-poeng, å bestille en bonusreise for opptil 2 personer med 50 % poeng rabatt. Kan ikke tolke det annerledes enn at det gjelder for en person også.... https://www.americanexpress.no/file...anion ticket/0115_CompanionTicket_vilkaar.pdf
Jeg ville ikke ha gjort dette selv. Og ja, jeg synes også at det er dårlig gjort. Både mot Elkjøp og mot American Express. Jeg mente kun å nevne at dette er en mulighet for dem som absolutt vil ha det og er villige til å være litt "shabby" for å unngå regelverket. Og bare så det er nevnt så har jeg ikke Amex
Hadde nok ikke blitt lang i maska. Siden jeg ikke liker kredittkort, og ikke har noe annet enn det Mastercardet som er med i pakka fra banken min