SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar:) Mail er vel bare for diamant såvidt jeg har skjønt?
     
  2. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Jag fick beskjed om att endringer ikke var mulig på Bokningen med CT (utløp 31/8-20) då jag endret min reise til HKG mot Tokyo.
    Nåvel, har foreløpig NH F t/r så de skall intet gjøres med den!
     
  3. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    funker på gull mailen også:)


     
  4. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    207
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Fortsatt litt uklart for meg. Noen som har prøvde å booke med CT med utløpsdato 31/8-20, kansellert og fått CT tilbake eller endret reisen?
     
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har gjort dette, dvs at EVA kansellerte, også booka eg om til HND. Eg fekk også endre den, men det var før billettene var utstedt, og med hjelp av Louise på Diamantmailen
     
    rgn liker dette
  6. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    En liten rettelse her: du kan booke Thai, men da kun i økonomi. Og for de fleste her på forumet betyr det vel det samme som at du ikke kan booke :)
     
    Hanen, 1884derby and jgroneng like this.
  7. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Så var moroa over, fikk akkurat mail om at Turkish har kansellert hjemreisen. Noe som egentlig er litt merkelig siden de fortsatt selger billetter til den på hjemmesiden sin.
     
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, den var merkeleg. Litt tidleg å kansellere denne
     
  9. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Ved kansellering av ett eller flere segmenter i en poengreise, hvem sitter da med ansvaret for å løse floka? Og har det noen betydning hvor lang tid det er til avreise? Ser for meg at ett segment kanselleres 48 timer før avreise, og at en hel ferie da går i vasken. Jeg har prøvd å få klarhet i dette hos lokale forbrukermyndigheter her i Sverige, men de klarer ikke helt å forholde seg til hva en bonusreise er...
     
  10. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Ringte Tallin, de kunne fortelle at de hadde funnet ny rute via Tokyo, er ikke interessert i å ta den omveien på vei hjem, jeg hadde derfor forberedt en ny rute, da fra SIN via ZRH og CPH til SVG, siden jeg endret avreise flyplass på returen ble jeg tvunget til å betale endringsgebyr på 150kr, syns jo egentlig at jeg burde slippe det, men hadde visst ikke noe valg. Får i det minste prøvd Swiss sin business class.
     
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det er samme regler for billett og erstatningsansvar på ordinære og bonusbilletter.
    Det er flysselskapet sitt ansvar å få deg fram, og det gjer dei normalt sett. Eg har hatt eit par IROPS med bonusreiser, og det har ordna seg heilt fint!
    Du får også EU erstatning ved kanselleringer og forsinkelser, men ikkje i desse Coronatider om det er grunnen
     
    Fly med oss liker dette
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Diamanteposten seier at kansellerte CTer no får ny gyldigheit til 31/12-20, så då reknar eg med at det stemmer!
     
    rgn, trygveat and Nurse82 like this.
  13. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Nå må jeg forhøre meg med orakelet her inne om noe som jeg i utgangspunktet var skråsikker på.

    Når man kansellerer en reise med Star Alliance innen 24 timer så har man rett på full refund ikke sant? Slik at man også får tilbake de 450,-? Jeg spurte Tallinn fra dette flere ganger før jeg kansellerte en reise igår og bestilte på nytt. (Ja, jeg ville ikke betale de 150,- i endringsgebyr når man kan avbestille gratis og bestille på nytt). Jeg ringte til Tallinn flere ganger igår før jeg avbestilte, og det var da tilsammen 3 ulike damer der som bekreftet at; Ja, det får man om man avbestiller innen 24 timer.

    Så jeg avbestilte da en booking for 4 personer, og idag fikk jeg refund notice hvor de 450,- ikke var refundert.

    Det som er påfallende er at dette også har skjedd meg en gang tidligere. Jeg avbestilte innen 24 timer, og fikk refundert alt utenom de 450 kr. Da kontaktet jeg gullmailen, og de ordnet raskt opp i dette, og jeg fikk de 450,- tilbake.

    Man må jammen meg være påpasselig dersom dette er noe som SAS vanligvis gjør.
    Hvilke erfaringer har dere andre? :)
     
  14. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Så hvis ett av f.eks. seks segmenter kanselleres et par dager før avreise, så vil SAS allikevel sørge for at vi kommer frem - selv om det ikke finnes bonusseter å oppdrive?
     
  15. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    207
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Står ingen utløpsdato på min på SAS.no, så da satser i hvert fall jeg på at dette stemmer :)
     
  16. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å høyre att ein kan booke LX(Swiss)!
    Har ikkje kjemperfaring, men normalt sett vil du bli satt på fyrste moglege avgang, og det kan vera normale billetter.
     
  17. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Holder på å ser på nøyaktig likens tur for Mars/April bare med mellomlanding i TPE før videre reise til SGN. Og hjem med Ana F. Hadde lyst på ANA C bortover men vanskelig å finne 2 ser det ut til i den nye kabinen...

    Du er ikke bekymret for 16t reiseveis fra LHR? :p Tenkte stopover på 24t ca i TPE, men redd når det går så seint ut ifra LHR at det blir massiv jetlag?

    Har prøvd både 787 og 777 til EVA Air, men da var det 787 long haul og 777 på kun 3 timer. Klart finere kabin 787, men mange skryter av at 777 er helt fantastisk long haul... :)
     
  18. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,943
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Vi kjører 10 dager i Taiwan før vi reiser videre til Japan så 16 timer skal gå bra det. Har tid til å bli drita flere ganger på Krug:cool: Hvis de fortsatt serverer Krug da:rolleyes:

    Har tradisjonelt vært vanskelig å finne 2 seter med ANA i F og ikke minst vanskelig med den nye kabinen så er greit fornøyd med det:)
     
    Eddie47 and Fly med oss like this.
  19. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, sant ;) Nei, får bare komme meg rundt å booke det samme nå når det enda er litt ANA F tilgjengelig for 2 :p
     
  20. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis jeg ikke husker feil, vil du ikke finne TPE-HND. Det er TPE-NRT eller TSA-HND.
     
    watchaddicted and paramberg like this.

Del denne siden