Skatter og flyplassavgifter varierer med hvor reisen starter, hvor man mellomlander, og i noen tilfeller med lengden på mellomlandingen og kabinklasse. Dette er likt enten man betaler med penger eller poeng. https://matrix.itasoftware.com/ gir detaljert oversikt over hvilke avgifter som gjelder for en bestemt reiserute. Merk at SAS ikke belaster YQ eller YR for bonusbilletter, kun et fast servicegebyr på kr 450 for *A-bookinger. Generelt har LHR nokså høye avgifter, med ca. kr 500 i United Kingdom Passenger Service Charge for en reise OSL-LHR-EWR t/r i business class. Reiser man OSL-IST-EWR t/r betaler man rundt en hundrelapp i Turkey Airport Service Charge. Dette kommer i tillegg til norske og amerikanske avgifter.
Du tenker vel på APD? Denne må man vel betale kun hvis man starter reisen fra LHR. Kommer du fra OSL via LHR og reiser videre og har kun transit så tror jeg ikke du må betale APD?
Svarer meg selv her og kan melde om at SAS har tatt grep, uten at jeg har gjort noe som helst. Alle fly er tilbake til opprinnelig reise og strekningen HND-FRA havnet i betalt klasse (A) med 300% opptjening. Nå er spørsmålet hvordan det vil bli å gjøre endringer på denne reisen? Vi har pr dags dato for mange timer i eco. Bookingen vår er enda splittet i 2. Regner med dette er pga en award klasse og en betalt klasse i First.
Samme erfaring....prøver å få lagt til en innenriks flyvning på en SAS booking t/r USA til neste høst (det er jo ny president og nytt håp!!) - men ingenting som agenten på CT Telefonen finner heller....
Sikkert et spørsmål som er besvart før...men om man får en CT, og returnerer en vare etter nyttår slik at omsetningskravet ikke oppfylles allikevel...tar de CT’en tilbake? mvh Tommy
Hvis jeg har booket en tur med CT for en person men ønsker å endre denne til en annen tur for to personer, kan jeg da "endre" og kun betale 1x150,- / 2x150,- i endring eller må jeg kansellere (ikke få tilbake de 450,-) og deretter booke en helt ny tur?
Hei Noen som vet hvor mye det koster en vei med CT til USA i ECO? Ser at fullpris t/r koster 70k poeng. Eg betalte 39k poeng med CT en vei. Stemmer det?
Enveis koster normalt 60% av t/r hos SAS, så da vil det si 42000 poeng dersom t/r er 70. Med en CT skal du da få "halv pris", så 21000 poeng. Men, SAS har vel 60/80/100 som pris for t/r USA fra Skandinavia i hhv eco/plus/biz? Hvem flyr du med?
Hei, Noen som har erfaring med UA biz i USA? Prøve å finne siste legg i biz fra ORD - MSP i august/september 2020, men så langt kun fått tak i Eco.. Reiser med SAS biz ARN - ORD før dette.
Hvis man kjøper gjennomgående business-billetter hos SAS, hvor siste leg er UA domestic, så får man economy. Men, på bonusbilletter skal det være mulig å få UA biz. Har selv fløyet UA biz et par ganger på bonusbilletter. Det er mulig det bare ikke er noe tilgjengelig?
Det er vel mye sannsynlig at det er problemet. Fikk kun tilbud om eco billetter da jeg ringte Tallinn...
Det er ganske håpløst ja. Hadde det vært 45 minutter i et lite fly, så kunne jeg ha overlevd. Men på ruter som tar 3-4-5 timer, og flys med wide body, da vil jeg ha biz når jeg betaler for biz.