Ja. Kun TG som flyr F mot poeng. En.mulighet er Jakarta. Der kan du fly inn med SQ F Riktignok en kort tur men fortsatt SQ F. OSL-FRA-ICN-SIN-GCK-BKK-HND-LHR-OSL. Dette skal jeg gjøre en gang. LH, SQ-C, TG og NH F. man trenger bare utrolig flaks for å treffe alt...
Den der var ikke dum! Men SQ F til Jakarta kjører kun 777 på den ruten eller? Åpner de F på den for oss nordboere..? Ser at Asiana fikk enda en A380 levert for 2 dager siden. Er det håp om at de erstatter 747 med en slik til FRA i løpet av et års tid?
Hei Kona skal besøke familie i Canada og jeg hadde tenkt å spandere min CT på henne i bizz. Har noen erfaring med hvordan det er å få igjennom 50% rabatt hos *A partnere? Paal
Spiller ingen rolle om du reiser sas eller annen *A. Du får 50% okkesom, forutsatt at du har Platinum. Har du bare Premium må du på sas.
Takk, da blir nok fruen fornøyd. Fant billett med Swiss i bizz, i kveld så da får vi prøve Tallinn i morgen
Til info, så fikk jeg bekreftet av Tallinn nå nettopp, at man kan bruke to CT i samme bestilling så lenge det er innenfor den nære familien. Så da får jeg med meg barna også Dessverre har jeg "bare" 245 000 poeng, og reisen med alle fire koster 280 000. Nå må jeg stohandle med amex kortet ut Mai P.
Om du allerede har funnet plasser som kan forsvinne går det an å kjøpe de poengene du mangler fra SAS.
Hei! Bestilte akkurat SAS T/R Kristiansand - Washington i Business den 2 - 6 /12-16 Kom på 562 kr i skatter og avgifter. En grei deal syntes jeg? Eller? (Brukte CT så ble 50000 Poeng) Tenkte å ta det som en juletur, og shoppe litt. Men ser at hotellprisene er stive ca 5000 for fire netter. Er det lurt å vente med å bestille dette til det nærmer seg? Tar gjerne imot forslag til sted å bo der borte, nære outlet senter, macys osv. Hilsen en forvirret amatør. Takker for svar og hjelp!
5000 for 4 netter rundt jul hørtes ut som en god pris. Aldri vært i dc, men hotell i større byer ligger fort der i pris
Meld deg inn i hilton honors. Da får du litt rabatt uansett på alle hotell så lenge du bestiller via Hiltons egne sider
Til opplysning har det nå blitt innført en fast avgift på 116 euro pr vei pr person på *A-bookinger fra 4/5.Mai og som erstatter fuel/tax. Dette har ikke tilbakevirkende kraft, men endrer du en eksisterende booking med å legge til et leg, som du f.eks senere trekker fra igjen får du tilbake avgifter, men må betale 150krx2 i ombookingsavgift. Det er SAS som har innført dette i følge Tallin, og da gis de rett de på forumet som mente at SAS skuflet disse avgiftene i egen kasse siden de ikke var reelle. For min egen del så booket jeg om 27.April, noen dager fra å få tilbake 8000kr(Er halveis inn i turen). Uansett, en stor forbedring, spesielt for dem som reiser helt til Australia. La oss håpe at ikke SAS trekker dette.
Så det vill si at der det normalt er 3000 i fuel som feks ols -fra-hkg blir prisen 2000 mindre? nydelig
116 Euro per vei, uansett antall legs med fuel surcharge? Det er jo en betydelig forbedring for bookinger med mange segmenter. Skal booke en LH F neste måned (if the stars are aligned osv), så bør bli en bra besparelse.
Alvorlig? Er dette virkelig tilfelle?? Kan jeg ringe inn å få refundert skatter fra en eksisterende CT booking? Eller må det kanselleres og bokes på nytt?
Dette har jeg vært ute for. I vinter skulle jeg være borte i over to uker, og da fortalte TF (Tallinn-frøken) uoppfordret at jeg bare kunne ringe når det gjensto mindre enn to uker til returdato for å se om det hadde åpnet seg noen seter i F istedenfor C. "Virkelig"? sa jeg. "Jada, bare ring", var meldingen. Ikke noen betingelse om EB-status. Som fryktet-- da jeg ringte tilbake var det ikke snakk om at det gikk an å endre klasse fra C til F etter at reise var påbegynt, selv om plass hadde blitt åpnet fra LHs side. Samme TF som gjorde bestillingen var på vakt da jeg ringte, og da kollegene sjekket med henne benektet hun hele opplegget. Supervisor avviste også endringsmulighet. Etter en rolig samtale med super (etterfulgt av en lang, lang, neglebitende pause) kom meldingen om at de pga. EDB-status skulle gjøre et unntak der og da. Så ja, teknisk sett har sikkert TF utsagnet "unntak kan gjøres for folk med diamant og pandion" i behold. Men jeg fikk følelsen av at ordet "KAN" brukes litt på samme måte som når man sier at Brann "kan" vinne serien tre år på rad.
Er det noen som kan bekrefte at dette virkelig er tilfelle? Det står relativt klart i vilkårene at det kun kan benyttes en CT av gangen. Eller kan man omgå dette ved å gi bort den ene CT til annet medlem i familien?
I forlengelsen av spørsmålet om bruk av to CT på en gang: Hva er opplegget med spedbarn (0-2) på CT-tur? Får man med barnet med 90 % poengrabatt (om enn på full poengpris) eller hva det nå er, eller gjelder dette bare hos SAS og ikke *A? Eller kan man overhodet ikke ha med seg spedbarn på CT-tur uten å måtte ha en ekstra CT?
Spedbarn uten sete får du ha med uansett på CT som på vanlig billett, du betaler ingen poeng og kun noen skarve hundrelapper i avgift på en longhaul. Funker fett med Star alliance. Bra uttellig i så måte, det gjelder å brenne fete CT turer mens man kun har første fødte som lap infant, det blir betydelig verre når nr 2 kommer.