Hei og god onsdagsaften. Jeg fant noen ledige seter til USA i juni/juli via United sin award-søkemotor og ringte sporenstreks til Tallinn for å kunne svi av en CT og noen poeng. Men hun sure "purka" i andre enden nesten avbrøt meg før jeg var ferdig og sa at det ikke fantes noe ledige billetter til MIA fra OSL i sommer??!! Jeg sa at jeg hadde funnet dem via United sin side, men hun sa bare at det ikke fantes noe. Good Bye! Jeg ringte deretter SAS for å sjekke om de kunne booke for meg og familien, men da kun ved bruk av poeng og uten CT. Men neida. Ikke noe ledig og nesten like frekk som kulestøteren fra Tallinn. Så konklusjonen er vel da at, selv om United sin søkemotor viser ledig med Austrian i business, så gjelder ikke det for Eurobonus? Noen som har vært borti dette tidligere eller traff jeg bare på noen i den andre enden som kun var lei jobben sin?
Jeg har ikke opplevd dette selv, men det er vel ett uttrykk som kalles "ghost seats" som du her antakeligvis har kommet borti. Altså at diverse søkemotorerer som United og ANA viser ledige bonus-seter, men når man så prøver å booke de så kan de ikke lokaliseres. Jeg har i alle fall lest om dette "fenomenet" flere steder og det er nok noe vi dessverre kan oppleve. Dette er også årsaken til at man bør sjekke mer enn ett sted før man ringer og skal forsøke å bestille. Finner man f.eks. seter med United sin søkemotor så bør man også sjekke f.eks. ANA. Uansett så forsvarer det ikke sure sleggekastere og lignende.
Sjekket flere steder og var ledig flere dager rundt ønsket avreisedato...Men nå kom jeg ikke lengre enn å få sjekket kun den ene datoen hos SAS og Tallinn før jeg ble avbrutt med "nothing availible". Jaja...vi får vente noen dager til og se om LH åpner noe nedover til Sunshine state'n
Konge. Jepp, var United saver. Datoer jeg sjekket var OSL-MIA 25. 26. og 27.juni. Fant ledig med Austrian via Wien (kort connection men dog) alle dager i både går og i dag tidlig. Hjemreise ser grei ut fra MCO rundt den 13.juli med LH (men da med kun poeng og ikke CT selvsagt) Hadde booket OSL-EWR-TPA business begge veier med SK og UN med CT og poeng, men kansellerte den pga ca. 7 timer med connection i EWR begge veier...er slit med en unge på 3 år og så lang ventetid mellom flightene.
Hei, Jeg gjorde et tilfeldig søk på 4 - stk - Business Class awards VIE-MIA Jeg fikk flere dager med I-class award i juni tilgjengelig. Legg på - Ring igjen. En helt annen ting er å finne 4 stk awards fra OSL-VIE på de "bitte-lille" flyet?
Jeg ser availability på OSL-VIE-MIA: 25 juni: 2 seter 26 juni: 2 seter 27 juni: 3 seter. Dette er på AC Aeroplan, hvor jeg enda har til gode å se ghost seter. Så det stemmer nok det du ser på United...om det ikke var flere seter. Hvor mange seter skulle du ha sa du?
Jeg skulle bare ha seter til samboer'n og ungen. Booker vanlig sete til meg selv etter at de har fått plass. Jaja...da får jeg ta noen telefoner til SAS igjen i morgen tidlig da. Krysse fingrene for at "dagens ansatt" hos SAS har gått på langfri
Noen som har erfaringer med bruk av companion ticket kun til en person hos andre selskaper i star alliance enn sas? Er det mulig med en soloreise i lufthansa first feks?
Flott! Har reist sas business solo, men nå viser det seg at poengene renner inn raskere enn CT'en gjør det, så får prøve på First neste gang Eventuelt finne meg en kjerring
Noen som har erfaring med tilgjengelighet på Lufthansa bonusseter i Europa på relativt kort varsel? Jeg har et nytt CT prosjekt på gang nå med ønsket avreise om en måned. Jeg finner tilgjengelighet i business fra MUC (satser på at F åpner seg 14 dager før), men det er pinadø ikke mulig å finne bonusseter til MUC hverken 7. juli eller dagen før eller etter. Mulig det er tåpelig å prøve seg på denne i ferietider, ikke vet jeg... Har noen sett at det åpner seg mer Lufthansa tilgjenglighet i Europa nærmere avreise? Jeg har begrensninger på antall legs, så jeg har ikke fleksibilitet til å rute OSL-CPH-MUC/OSL-FRA-MUC osv dessverre.