ok, men dersom jeg ringer og endrer, står jeg i fare for å miste opprinnelige billettene? Frykten er at turen blir spolert
Ring CT og be de gjøre om billett til ny fuelcharge. Du skal ikke trenge å endre routing. Treffer du "feil" person legg høflig på og ring igjen.
Skal prøve imorgen. Om ikke må jeg endre turen litt. Har egentlig Thai biz, BKK-CDG på a380. Men ser det er ledige seter med Swiss til Zürich og ny 777. Har tidligere flydd både first og biz med Thai og Swiss. Liker vel egentlig Swiss litt bedre pga. mat og drikke og penere kabin, men aldri flydd a380. Ny 777 eller A380? En annen bonus med opprinnelig plan er Thai a350 Melbourne - Bangkok (om den blir ferdig da)
Hva med å fly Swiss ned og Thai opp? Hvis ikke ville jeg gått for Swiss. Samme C-seter TG har i både 777 og 380, synes ikke 380 er så hvass selv om jeg liker TG godt.
Jeg måtte gi slipp på mine SAS Business seter OSL-EWR i sommer.....må legge andre planer. Så da har jeg en CT å bruke opp i år og en til ut neste år. Hvordan er det med disse endringene i charges? Det er fortsatt sånn at det er uten kostnad å reservere og avbestille reise ? .....og fortsatt 150/kr/pax for endring ?
Håper det er passende å spørre om dette her: Har nå oppnådd CT, og har ca 100 000 EB poeng.. Ser man kan fly ganske mange steder tur-retur for 80 000 på biz for to personer. Flere her nevner andre selskaper (i Star), men for noen som ikke har flydd biz i det hele tatt er det vel en bra tur med SAS, så lenge man passer på å velge ruter med nye kabiner?
SAS har vel ikke noen fly igjen uten ny kabin...eller kanskje den ene LAN maskinen...så du er temmelig sikret å få ny kabin uanset hvor du flyr.
Vil nok heller snu på flisa her. Hvorfor velge alt mulig rart om du kan velge SAS. Med de nye kaninene er SAS høyt hevet over mange andre C-kabiner. Skal du ta "gradene" oppover burde du ikke starte med SAS som har 1+2+1, men med noen som har 2+3+2 eventuelt 2+2+2.
Ettersom SAS kabinen holder såpass høyt nivå nå er det noen andre i A* som holder samme nivå eller bedre i biz? Spesielt nå som som det er 100k poeng i til ASIA er det vel lite som slår dette i verdi? Jeg har selv reist med BA, SAS, AA og jeg synes SAS og AA var tilnærmet likt.
Det eneste A* slår SAS på er tilgjengelige award seter. SAS har jo så og si ikke seter i biz om su ikke bestiller 9-11 mnd fram i tid
Var jo veldig bra tidligere i vår i forhold til seter i sommer.. Synes det har blitt betraktelig bedre enn før!
Enig der, har blitt bra hvis trenden fortsetter og de får et It system som kan sleppe seter noen uker før avgang på de avganger med lavt belegg begynner vi og snakke
Bestilte meg tur til Tokyo i slutten av April 17 i går med CT: Jeg måtte kompromittere med å godta business kun på utreise og plus hjem(få ledige generelt). Jeg bestilte selv på nett. Før jeg valgte CT var prisen på 180k poeng og etter ble det valgt til 100k. Altså ble det ikke halvert som forventet. Jeg bare booket for å få reservert setene, men stusset over den endelige prisen. Er dette vanlig med kombo biz og pluss eller burde jeg ringe og klage?