SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ikke kombinere klasser med CT mener jeg å ha lest, dermed blir du belastet høyeste klasse. Derfor 100.

phithor liker dette
  2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Om det ikke er ledig skal vel lavere klasse gå?

3. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Man blir alltid belastet for høyeste klasse. F.eks om du bare har ett strekk med F men resten C blir hele reisen priset som F. Samme med C og Plus.

4. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan er normalt mulighetene for first til Australia/New Zealand?

5. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Ok med Thai om BKK. Har ikke sett andre muligheter hos andre(finnes sikkert)

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det er kun SAS som gir deg Asia for 100000 poeng. Star koster fortsatt 140000.
    Ser er mange som tilbyr enkeltseter i business nå utover SAS, hvor du også finner awardseter.
    Eks EVA, Swiss, Austrian, Asiana, ANA og Thai.

Flyr man Lufthansa C på poeng der alternativer finnes bør man egentlig få en liten ørefik ved boarding :)

Scandipendler and Insomnia4u like this.
  7. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Netopp! Ettersom det er 100 000 poeng bare hos SAS kan jeg ikke se hvorfor man skulle velge andre på biz.

Are liker dette
  8. Anders

Anders Anders

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Litt sen tilbakemelding, men ringte Tallin for å få endret feul chargen, det var ikke noe problem, sparte 4800 x 2. Så det var virkelig verdt å ta den telefonen og betale endringsgebyret på 2 x 150.
    Så har man tur til Australia eller Asia booket i vinter, bør man ringe:)

jtmath, Kjakan, bighc and 1 other person like this.
  9. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Da ble det endelig landet flighter og connections for Lufthansa F til neste helg over dammen. Slet skikkelig med tilgjengelighet på OSL-FRA/MUC nå i juli, det er mye fullbookede fly selv om det er satt opp med A321 til FRA. Som nevnt her, så fant Tallinn damene connections som tilsynelatende ikke var ledige i C. Det virker som noe slags married segment logikk på Lufthansa bonusseter, United sin søkemotor viste en del slike muligheter som Expertflyer ikke har vist. NB Gjelder kun connections fra OSL, selve F flighten må være tilgjengelig i Expertflyer e.l.

Dermed er det duket for FCT begge veier, 747-8 begge veier (første gang for meg i den) og ORD/JFK med Nashville som destinasjon. Yeeeha

10. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er en velsignelse for noen og et mareritt for andre, ref mine 5 timer i united eco fordi jge ikke kan booke C-setene som er ledige ....

Men hvor lang tid får du i terminalen? Min kollega fikk ikke lang tid da disse married segments er kun mulig med kortest mulig connection. Altså ikke mulig å fly ut kl 06 og videre kl 18 med porschepuls og champisrus..

11. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her, 2 timer i FCT er langt unna det jeg kunne tenkt meg personlig, så Porche utgår naturligvis. Eneste alternativ for meg hvertfall, jeg har sittet i mange og lange samtaler med Tallinn siden 14 dagers vinduet åpnet seg. Sitter med diverse Expertflyer alarmer hvis ting skulle endre seg, men som sagt virker Lufthansa å ha svært fulle fly ut i fra OSL de neste ukene så regner ikke med det.

Jeg er bare blid for at det ble en løsning, oppsiden er hvertfall at dette gjør at jeg slipper SAS business (som er vel og bra den, trolig beste business over dammen) men den er godt kjent for meg så det er digg å få hygge seg med noe som er hakket hvassere.

12. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Må forresten legge til at returen går via JFK hvor jeg stopper over og tar siste FRA flyet. Der har de en First lounge som visstnok er ganske så bra for en utestasjon å være, med full restaurant med bord service. Det ser jeg selvsagt frem til, og kommer til å spise en skikkelig middag og lounge her i en del timer, så jeg bare kan ta litt kaviar, forretter og champis ombord før jeg legger meg.

Noen her som har testet denne? Selvsagt ingen FCT, men virker veldig bra etter hva jeg har lest og sett: http://thepointsguy.com/2016/02/lufthansa-first-class-wining-dining-at-jfk/

Are liker dette
  13. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Denne kjente jeg ikke til, men virkelig et smart sted å route via om man er ute etter en luksus reise og ikke har den helt store interessen av hvor man reiser (eller åpenbart, vil til New York) :)

Edit: Ser ikke ut som det er mange bra connections videre derfra..

14. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, JFK er labert på Star Alliannce connections etter at United trakk seg helt ut i fjor.

Hvis man ikke skal til NYC, kan man gjøre som meg å ta connection inn til EWR, kjøre et døgn (<24t) i byen og dra videre i fra JFK.

RoadKing liker dette
  15. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Den er testet og funnet helt OK. De slipper inn LX-F etter hva jeg erindrer, men hvis det er LH405 du er booket på er vel den eneste flighten på dette tidspunktet.
    Du har i så fall avgang ca 21:55, og mer enn 3 timer er det ikke verdt å være der.
    Vet heller ikke når LH åpner innsjekk til denne maskinen.

view liker dette
  16. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    OK, var maten som ble servert i First loungen bra? Jeg tar sikte på middagen her i 7-8 tiden etter en full dag i NYC. Er på LH405 ja.

Er mindre bekymret for Swiss First kunder, LX flyr tross alt fra terminal 4 og har sin egen lille F lounge der borte.

17. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Maten er OK, den kanskje ikke FRA/MUC kvalitet men bedre enn alternativene.

18. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    593
    Bonuspoeng:
    93
    Dersom jeg booker en tur til USA med SAS (med CT og dermed beste poengpris) og evt. må avbestille minimum 1 døgn før, så er ikke regelen nedenfor fra billettvilkårene noe å bry seg om?
    Slik jeg tolker denne tråden,får jeg tilbake samtlige poeng, CT og avgiftene (noen hundrelapper pr. billett)?

19. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Får tilbake samtlige poeng og alle avgifter unntatt 150krx2 om du avbestiller mer enn 24t før reisen.

20. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    593
    Bonuspoeng:
    93
    Trodde endring koster 150, og at avbestilling er gratis, ref. første post i denne tråden? Ikke det at noen hundrelapper er noen kostnad å henge seg opp i, akkurat..

Del denne siden