SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, gjorde det 14 dager før på OSL-FRA, men det er jo litt random hva som er tilgjengelig og hva de åpner opp.

view liker dette
  2. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Positivt å høre! Kryser fingre for at det kommer en åpning da, får gjøre en jobb og sette opp godt med alerts i Expertflyer nå og ta hjemmekontor 14 dager før så jeg kan konsentrere meg om det forestående arbeidet.

3. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,654
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk endret min CT til LH i dag faktisk. Hadde SAS via CPH til FRA om 2 uker, men i dag åpnet det seg en direkteflight OSL FRA med LH.

view liker dette
  4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Flere har rapportert om at CT-kontoret finner seter som man ikke finner på nett. Bl.a. min kollega som reise LH F i mai fant de seter til han direkte som ikke fantes å søke opp noe sted.

view and RoadKing like this.
  5. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Hmmm...dette er verdt å huske på ved T-14 i oktober :)

6. phithor

phithor Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, jeg har en CT-fra mitt premium kort i fjor, men har nå oppgradert til platinum-kortet. Er det slik at det fortsatt gjelder kun SAS-flights på denne CT fra i fjor? Oppgraderingen ble gjort med den kampanjen som var tidligere i år.

Og, jeg tenker en tur til Tokyo på nyåret, og har akkurat bikket 100k points som gjør at jeg har nok til biz. Hvordan er det enklest å finne ledige business billetter på bonus uten å tråle dag for dag på sas sine søkesider?

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Dessverre gjelder den kun for SAS fligths siden den ble opptjent på premium kort.
    Søk på united.com velg award seter og da kan du søke hele 2 mnd av gangen om du velger nonstop og biz.(viktig at du vet fra hvilken flyplass sas har avganger og til ;)

phithor liker dette
  8. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,552
    Bonuspoeng:
    183
    RANT:

Grrrr.... annoying. Har samlet opp skuffen full av CT'er siden de lanserte Amex i Norge. Alle har bare gått ut da jeg ikke har funnet noe å bruke dem på.

Nå skulle jeg endelig bruke (kan ikke si hvor, siden Mia kjenner denne siten), og så forsvinner siste businessbilletten foran øynene mine rett før jeg skal ringe og bestille. Så dukker det opp noe F greier, men da spretter prisen opp i 190k. Det står sikkert på Star Alliance tabellen, men den fant jeg ikke umiddelbart... Så jeg gikk igjennom hele prosessen, bare for å finne ut at jeg manglet poeng. Poeng jeg ikke automagisk kan kjøpe på CT-nummeret. Men jeg må legge på. Kjøpe poeng og så ringe opp igjen i morgen og håpe at de fremdeles er ledige... noe som er like sannsynlig som at Paven konverterer til Islam. Så det gidder jeg ikke.

BALLE altså... Jeg blir så sykt irritert.

/RANT

Disclaimer: Jeg legger ikke skylden på SAS

Ida-disclaimer: Du kommer sikkert til å tenke at jeg er en dust og føles et behov for å poengtere det her. Det trenger du ikke, da jeg vet jeg er dust og det er altså ikke SAS sin feil .

#hverdagsirritasjon
    #balle
    #gugge
    #gruff

Det sagt, så var guiden her virkelig hjelpsom!!! Takk til dere som har bidrat

Kjakan, Petter B-C, mariusbb and 8 others like this.
  9. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    1: Skuffen kan umulig være full. Hvordan kan Fnate ellers få plass i den?
    2: Fnate er vel over 2 år, så da kan vel pappa bruke CT på han? :p

Last edited: 14. juni 2016
  10. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hahahaha

11. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel en mager trøst men de kan heller ikke selge deg en tilknytningsbillet. Da må man nemmelig ringe vanlig sas nummer, selv om reisen i utgangspunktet er en enhet. (Men for mange legs/24 timer+ stopp).

12. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Gjorde en forandring på våres reise,vi ville ha en stopp i Singapore isteden for BKk. Så da flyr vi Osl-Mnl-Mnl-Sin-Sin-Bkk-Osl alt er i Biz,MNL-SIN er med SQ Resten er med Thai.Men når jeg forandret fra MNL-BKK til MNL-SIN så fikk jeg tilbake 2544.- pr person?? Betalte 150.- i forandrings gebyr da. Så totalt har jeg betalt 5500.- for 2 personer i BIZ for hele reisen,og dette er jo meget billig,de har vel ikke forandret fuelcharge så mye siden jeg bestilte i slutten av April??

13. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    De endret Just fuel charge til å bli rundt 110 UDs per pers vær vei. Ikke ta meg på beløpet. Men er rundt 1000 per pax per vei. Så veldig forbedring, spesielt om du flyr til Australia :D
    Nedturen kommer jo om du flyr United eller et annet selskap som ikke har fuelcharge(SAS ikke inkludert)​

14. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Så da lønner det seg for de fleste da som har bestilt CT frem i tid om og forandre sin billett for og få penger igjen pga at Fuelcharge er forandret?? Har ikke KVS tools så jeg for ikke sett de nye prisene..

15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer

16. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    TOK DEG!
    116 €

Xflipper liker dette
  17. Anders

Anders Anders

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Bestilte min CT til Melbourne avreise 25.juni og hjemreise 10. august i februar, da var fuel chargen veldig høy. Litt over 7000 kr pr.pers.
    Slik jeg forstår dere nå er den redusert ganske kraftig.
    Flyr OSL - MXP - BKK - MEL - BKK CDG - OSL, meste med Thai i biz.

Har bestilt en del hoteller osv. så vil ikke ende opp med å ikke reise.
    Hvordan får jeg redusert feul chargen? Og hva vil den egentlig være på nå?

Takk for hjelpen

18. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan prøve og forandre litt på en av reise tidene (F.eks på hjemreise) Det gjorde jeg og fikk da tilbake ca 5100.- for 2 pax :) Bruk Ana eller United og søk legg for legg,så ringer du de..

19. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor fant dere disse nye reglene om fuelcharge priser hen??

20. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    I følge flere poster jeg har lest rundt om på nettet så virker det som det nå bare er å ringe Tallinn (Ct tlf) så endrer de.

Del denne siden