Har jeg forsstått dette rett: En CT må bestilles på poeng, kan ikke betale og få 50% rabatt? En reise til Oslo - barcelona koster 60000. Ettersom det er 50% rabatt, koster den 30000 poeng. Dette tilsvarer et forbruk på 150 000 nok ca. Avhening av hvilket kort man har?
Det er kun rabat for 1 eller 2 reisende på poeng. og ja 50%. Det stemmer at du får 30K poeng på sas amex plat og kan kjøpe en bilett for en person til BCN for dette. Vil dog virkelig anbefale og spare til 50 tusen poeng, og bruke den på SAS til USA eller Asia i Biz
Det finnes atskillig mer effektive måter å nå 30000 poeng på, enn å omsette for 150000 på amex. F.eks kan du blø 16-17 tusen (beste fall) for en business saver på en tur til nordamerika/fjerne østen og dra inn rundt 20000 poeng. Eller du kan bruke 24-25 tusen på en t/r Auckland og få rundt 50000 poeng. Dessuten finnes mange kampanjer
Eller du kan booke hotell for 30 000kr på neste familietur og vips.. Viatrumf gir vel ca 1 poeng per krone i hotell..
Tror at det xflipper mener her, er at ikke alle reiser utelukkende for å få poeng. Jeg nyutdannet, nyetablert og småbarnspappa, blir vanskelig både tids- og kostnadsmessig for meg å reise en tur til Auckland med 3 personer. Skjønner at det ikke utelukkende er for poeng, men dere skjønner hva jeg mener. Cluet mitt er at dersom man småsparer på hverdagslige utgifter, vil man sakte men sikkert bevege seg mot feks en tur til USA på C som en bonus for å være litt bevisst (evt F til Asia alene).
Mulig dumt spørsmål, men er førstereis... Det står på Amex-regninga at jeg har omsetning for over 100.000 nå (på regninga som forfaller den 15.12). Hvor ser jeg om det er mulig å booke CT?
Hvis du har omsatt for 100 nå i desember må du nok vente til januar, eller mest sannsynlig februar før du kan bruke din CT. Du får et brev i posten som sier du har fått CT. har du CT platinum og skal bestille med *A må du ringe Tallinn på 64 81 60 99. skal du booke med SAS kan du gjøre det på sas.no Du får valget om og bruke CT til høyre under bestilling av ren bonusbillett når du har valgt utreisen og retur. Håper dette hjalp litt
Companion Ticket genereres den 1. i påfølgende måned etter at omsetningskravet er oppnådd. Avklaring på om omsetningskravet er nådd skjer ved fakturaproduksjonen. Etter det vil Companion Ticket bli utsendt den 1. i påfølgende måned etter at Companion Ticket har blitt generert. Det vil si at du nok må vente til 1.februar 2017 før du kan bruke CT.
Det kommer an på når hans fakturaproduksjon er. Jeg har forfall den 20. i mnd og da produseres fakturaen rundt 6.-7. samme måned. Så hvis han har faktura produksjon i desember så vil han kunne bruke CT fra 1. februar. Companion Ticket genereres den 1. i påfølgende måned etter at omsetningskravet er oppnådd. Avklaring på om omsetningskravet er nådd skjer ved fakturaproduksjonen. Etter det vil Companion Ticket bli utsendt den 1. i påfølgende måned etter at Companion Ticket har blitt generert. Har han derimot fakturaproduksjon i november (type 29.-30. med over 100k i omsetning) så er det riktig at han kan bruke CT fra 1.jan. Med andre ord kommer det helt an på når fakturaproduksjonen skjer med over 100k i omsetning.
Skal være uavhengig av når forfallsdato er, det avhenger av i hvilken måned omsetningskravet er nådd. Jeg har forfallsdato den 20. i måneden og fakturadato rundt den 5. i måneden. Et år så jeg på fakturaen at jeg hadde omsatt for over 100K, men jeg bikket først grensen mellom den 1. og 5. da fakturaen ble generert. Derfor fikk jeg ikke utstedt CT før nesten 2 måneder senere. De siste par årene bikket jeg 100K før månedsskiftet. Faktura fra den 5. bekreftet omsetning på over 100K og CT ble generert én måned senere.
Har kanskje blitt spurt om før, men hvis jeg har fakturaproduksjon 15. i hver måned, vil fremdeles bruk fra tidlig januar bli regnet som bruk i 2017, eller blir det lagt til bruk for 2016? Med andre ord, følger omsetningskravet faktura eller faktiskt dato for bokføring av selve transaksjonen?