SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,170
    Bonuspoeng:
    183
    Vel, eg har fått nytt kort med korrekt «Member Since» med ana kort nummer. Har endå ikkje aktivert dette, men lurar jo på om det då vil fungere? Det ligg jo klart i appen at ein kan legge til fleire kort?
    Får prøve når ein kjem seg heim, sjekke med kundeservice kva dei seier.

2. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    @snus_mumrikken kan jeg spørre, du har et Elite med feil member since, og bestilte nytt og har 2 Eliter?o_O Det ene må vel makuleres?:eek:

3. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Til info, min bedre halvdel søkte Elite i den 5. jan.19 da hun vil delta på EBG L:cool: og gjett hvem som har blitt EBS seinest idag før meg...Blir telefon til AmEx idag :mad:

4. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,353
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, dette er noe som kommer i la. 1. halvår, de har ikke lansert tilleggskortene enda så en må smøre seg med litt tålmodighet enda..

MagnusT liker dette
  5. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,485
    Bonuspoeng:
    93
    Er det mulighet for å se hva man har i kreditgrense på de nye Amex-kortene noe sted?

6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk mitt nye SAS Amex Premium i midten av desember, men 14. januar i år bestemte jeg meg så for å søke online på Elite-kortet. Søknaden ble innvilget umiddelbart og siden jeg var offshore når jeg søkte og fremdeles er det så vet jeg ikke om kortet faktisk har kommet i postkassa, men de 20 000 grunnpoengene kom faktisk allerede for en ukes tid siden. Det var litt tilfeldig at jeg oppdaget det, men jeg fikk de altså veldig raskt og selv uten engang å ha aktivert kortet.

7. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Nei, jeg ringte inn og spurte om det og siden de ikke hadde noe historikk fra tidligere. Men de sa at det ikke var noe problem og gjøre et enkelt trekk på 75k. Etter en tid når de ser betalings historikken din vil bruksgrensen din øke.

mrhaakon liker dette
  8. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    Har du funnet noen på den kundeservicen som faktisk greier å gjennomføre det du ber om? ba om og få snakke med sjefen der, men det var ikke mulig. Blir spennende om de ringer tilbake. Hadde det ikke vært for at jeg trenger CT så hadde jeg droppet hele kortet.

9. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,507
    Bonuspoeng:
    93
    Har ofte foretrukket Curve eller Revolut over Amex når jeg har betalt i utenlandsk valuta på grunn av dårlig kurs og gebyr/avgift.
    Er ny og fortsatt ikke sikker på at CT er verdt å betale så mye for, mulig sier opp Amex etter at test perioden er over. Bruker dere Amex i utlandet, hvorfor eller hvorfor ikke?

10. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,039
    Bonuspoeng:
    183
    Brukar det ein del ja, men berre fordi eg ikkje har fått Curve-kortet eg har tinga endå.

11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Ringt for x antall ganger:confused: mistet tellingen til nå, begynner å bli rimelig lei:(, fikk til svar
    "eg skiskar ein mail til SAS for grunnpoengoana, om ca 14-30dagor hos SAS"

Tenkte da automatisk ja vel, det betyr vel å slå på tråden igjen om 1 mnd:oops:.

I mellom tiden er Amex og CT=2 nedprioritert til å maksimere SAGA MC og få ihvertfall de status poengene:rolleyes:.

Forresten er det brudd på avtalen å ikke få grunnpoengene da det er et inkludert medfølgende gode å få tilkjent 20.000 grunnpoeng og Sølv status ved være innehaver av AmEx Elite, godt med advokat bekjent skap i verden...o_O

12. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    Massesøksmål for manglende poeng og sølvgoder :)

drsyk liker dette
  13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,353
    Bonuspoeng:
    113
    Antar at kanskje flere har registerert at status på opptjening CT på Amex er nullstilt pr. 31.12.18? Dvs. at progressbar og beløpet som vises på Amex-siden under Eurobonus er det som er opptjent fra 1.1.2019.

Har noen vært i kontakt med Amex om dette og fått noe svar på når dette vil bli rettet opp? Nov-des 2018 skal jo være med her....

14. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Min er ikke nullstilt...

15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Min er ikke nullstilt. Opptjente CT i 2018 og har bedt om at den nullstilles, noe de også har sagt den skal. Men ingenting har skjedd ennå.

16. tfo

tfo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,215
    Bonuspoeng:
    93
    Når du d
    Når du da fikk poengene, ble de "tilbakedatert" når du fikk de inn på konto, eller kom de med den datoen de ble overført?
    Bakgrunn for spørsmålet er at jeg byttet til Elite i januar for å få hele 12 mnd på å klare 300k, egentlig litt ugunstig da opptjeningsperioden min starter i februar. Hittil har jeg ikke mottatt de 20k med statuspoeng som jeg i denne perioden ikke trenger og håper på at når jeg etterlyser de i februar får de inn først i perioden, istedenfor sist (i forrige periode)

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vanskelig å vite siden de ikke dukker opp i eb-transaksjonsloggen på sas.no og i appen i det hele tatt, men kun på progressbaren som viser hvor langt du har igjen til neste nivå og på lifetime gold-siden.

18. tfo

tfo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,215
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar. Da tenker jeg at opprettholder strategien min med å vente til februar før jeg etterlyser. Så får man krysse fingrene for at jeg får de i ny periode

19. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,081
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tok kontakt med Amex på fredag i forbindelse med noe annet da jeg plutselig kom inn på kjøpsgrensen min. At den er individuell er godt kjent, men kundebehandleren jeg snakket med sa at i løpet av mars vil jeg kunne se kjøpsgrensen min på amex-siden slik at jeg hele tiden kan se hvor mye tilgjengelig kreditt jeg har igjen. Har noen fått lignende tilbakemelding tidligere?

Storbaba liker dette
  20. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk min første CT på Elite-kortet i dag:
    A1F59968-0C8F-419E-851E-C5C13BEE9089.jpeg

For det første er det verdt å merke seg at den går ut 31/12 (ikke 15/1), men så er det jo heller ikke riktig CT (kun SAS i Europa). Den forrige så slik ut:
    4B07C426-A2E5-4FBD-89A8-3DC18021D45E.jpeg

Noen som har opplevd det samme og vet om man må foreta seg noe?

Are liker dette

Del denne siden