SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekket nå nettop. Kom rett inn både på web og app.:)

2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde feil brukernavn og muligens feil link, ordnet seg, fikk også grunnpoeng fra Elite i dag og sakt opp Premium hos kundeservice, så alt i alt en bra Amexdag.

3. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    SAS AmEx Premium mener du?
    Ja jeg bestilte også som til fruen og lurte på det.. håper det ikke blir noe tull, vi har ingen bekreftelse på at vi registrerte gjennom linken på sas.no

Noe annet... Hvis man har AmEx Premium og vil nedgradere til classic, men skal få et depositum tilbakebetalt etter hvert, hva skjer da? Det blir vel et nytt kortnummer som ikke kan få depositumet?

4. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,865
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte man trykke seg inn via en spesiell link? Jeg registrerte bare amex premium på kona på vanlig måte innen fristen. Da har hun altså ikke fått den kampanjen?

5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    De kommer inn til det nye kortet.. Jeg brukte prismatch på hotels.com og pengene kom på classic :)

6. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Ups, mente selvfølgelig Premium (rettet opp i nå). Ja, synes det er rart at de ikke hadde noen mulighet for å sjekke opp i dette. Hun jeg pratet med på kundeservice hadde også forhørt seg med andre, og vi måtte visst bare stole blindt på at om du trykte via kampanjen på sas.no så var det blitt registrert.

Ja, en måtte i utgangspunktet trykke seg inn fra kampanjebanneret på sas.no for at det skulle bli registrert. Kan jo være du kan prøve seg på en klage etter 3 måneder likevel, og si at du hadde trykt deg inn via kampanjen.

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Trykket selv på linken. Men fikk beskjed av at det gjalt alle som søkte på kampanje datoer.

Tror de har null kontroll og at alle får. Om ikke tror jeg bare det er å klage så får du.

8. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    I dag ble mitt Amex Premium sperret. Er vel litt over halvveis av kredittgrensen, og ingen utestående fakturaer. Ringte til kundeservice, som sa at det var bestemt at jeg hadde brukt nok penger, og måtte ta kontakt med økonomiavdelingen i morgen.

Har hatt det gamle Elite korte fra DnB i mange år, med omsetning på 200k+ i året. Aldri hatt problemer.

Så siden dette er en Q&A tråd, ,så må vel spørsmålet mitt bli...hva slags Mikke Mus firma er det som gir ut disse kortene nå? :mad: Hva i all verden er vitsen med å gi en grense, for så å sperre det når halvparten av grensa er oppbrukt? Makan til tull!!!

Xflipper and NoLimit like this.
  9. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Det ironiske er vel at det nå er Amex selv som har ansvar for kortene sine i Norge.

10. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63

Hva mente de egentlig? Sier de at "kreditten" på kortet er oppbrukt for juli og at du må vente til neste mnd når du har betalt faktura? Eller mener de at du har brukt så mye penger i år at du ikke får bruke kortet mer ut året??

11. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Svensken på kundeservice sa at systemet mente jeg hadde brukt nok penger, før neste faktura var betalt. Pga manglende historikk. Akkurat hva dette innebærer er jeg usikker på. Han sa at han visste ikke noe mer enn det. Måtte kontakte økonomiavd i morgen. Men hvorfor i himmelens navn gi ut kort i det hele tatt, hvis dem er livredd for at man ikke skal betale tilbake? Jeg har betalt inn jevnt og trutt ettersom jeg har brukt det, men denne gangen hadde jeg et større beløp utestående som jeg skal betale neste uke. Men ingen fakturaer er utestående, og bare halvparten av limiten er brukt.

NoLimit liker dette
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,965
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken limit er det snakk om? Det er jo ikke et kredittkort..

13. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg trodde ikke det var en bestemt grense? Det samme skjedde med meg for et halvt år siden, da bikket jeg 40 ila en mnd og så ble kortet sperret. Men fikk da beskjed om at det ikke var en bestemt grense men at de vurderte forløpende hvor mye en kunne bruke per mnd.

Hvordan vet du hva grensen din er?

14. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63

Av ren nysgjerrighet - hvor mye har du utestående nå? Er det første gang du har såpass ""mye" utestående?

15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,503
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan vet du hva limiten din er? Fikk selv elite kortet sperrer under black friday i november. Dokumentere at jeg hadde penger på konto, betalte inn 100k så ble det god stemning og de åpnet for kortet igjen.
    Det er ett faktureringskort, og ikke ett kredittkort..

16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    113
    Det ingen gitt/kjent kredittgrense på kortet. Betalingshistorikken til kortbruker bidrar til økt kredittgrense etter hvert som Amex har betalingshistorikk på brukeren. Merkelig system, men sånn er det.... Hvis man har et høyt forbruk med en gang settes sikkert bremsen på. Men det er jo bare å betale inn til Amex og kjøre videre så bør jo ikke det være noe problem. KID = kortnummer.

17. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Er det jeg som rører her? Jeg var sikker på at det
    Er det jeg som rører her? Var sikker på at det var 60 000...men kan det ha vært Wideroe kortet da? Ja, jeg husker Elite kortet jeg hadde var uten limit...kun basert på historikk. Hmmmm...visste ikke at Amex Premium var uten limit. Ja men da gir det jo litt mer mening ihvertfall hehe :rolleyes:

18. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Man kan också ringa till kundtjänst och be om information kring ”kreditgränsen”. Jag fick en ca summa som var min gräns.
    Gränsen blev också ökad med ett stycke 10 lappar med ny kreditcheck och en prat med ekonomiavdelningen
    /M

19. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,865
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringte inn med en gang jeg fikk amex elite og fikk beskjed at det lå 100.000 inne som ramme. Jeg skulle bruke kortet ganske mye så de økte den til 150.000 over telefon.

dahlmath liker dette
  20. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Får ringe i morgen. 35000 var ikke rare grensen.

Del denne siden