SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. mbx

    mbx Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Gjelder det også kjøp via Paypal, eller belastes Amex da i NOK?
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Paypal viderefører beløpet i utenlandsk valuta så det omregnes også hos Amex.
     
    mbx liker dette
  3. mbx

    mbx Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Ser nå at du skrev valutapåslag og ikke gebyr. Forstår jeg da rett at jeg betaler valutapåslaget på 2.5 %, men ikke gebyret på 4 %, hvis jeg betaler i andre valutaer på nett?
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Korrekt. Kun valutapåslag ved kjøpstransaksjon.
     
    mbx liker dette
  5. mbx

    mbx Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Godt å vite, takk for tålmodig hjelp :D
     
    Storbaba liker dette
  6. Pettersen

    Pettersen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har lykkes iå tak i ekstrakort for premium? Har forsøkt to ganger med to ukers mellomrom. Begge gangene kommer det opp bekreftelse, men verken jeg eller personen som skal få det mottar noen mail. Ikke i spam eller noe.
     
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilte like før nyttår, fungerte helt fint for oss.
     
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har samme problem.... eposten dukker ikke opp verken hos meg eller kortinnehaver. Heller ikke i spam.
     
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    AmEx må da vel ha kontakt uttak løsning? Siden de ikke har e-mail må en ringe...
     
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,257
    Likes mottatt:
    22,012
    Bonuspoeng:
    183
    Merkelig at det ikke fungerte. Langt unna spend siden curve gjennom DnB pb er hovedkort på hverdager. Der kunne amex tjent godt med gebyrer men det ville de tydeligvis ikke ha
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,947
    Likes mottatt:
    5,744
    Bonuspoeng:
    183
    I medlemsvilkårene for Amex står det at kontantuttak / Express Cash blir tilgjengelig først 6 måneder etter at kortet aktiveres. Kan det være problemet her?
     
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Nå får jeg beskjed om at siden ikke finnes når jeg forsøker å gå til bestillingsiden for ekstrakort. Lenge leve Amex....
     
  13. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Hva inkluderer egentlig den reiseforsikringen som følger med Premium kortet til Sas Amex? Det står at det kompliterer dine andre forsikringer, men er det en grei nok reiseforsikring alene?
     
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg stoler ikke på kredittkortforsikringene alene. Har alltid helårs reiseforsikring på familien i tillegg. Tips: kjøp via Trumf så gis det poeng på forsikringen også. Jeg hadde allerede kjøpt hos Frende før jeg oppdaget at de leverte denne via Trumf.... Frende har scoret bra i mange tester.
     
    Magnus77 liker dette
  15. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Hvis du leser om andres erfaringer så er dette den siste forsikringen du ønsker å være avhengig av hvis uhellet er ute.

    Se f.eks. denne tråden: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-elite-leiebilforsikring-obs.13461/
     
  16. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Gjennomførte kundeundersøkelse på Amex-nettstedet i dag. Et av spm var har du brukt chatten under ditt besøk i dag? Savnet så klart alternativene (utenom ja og nei) har dere endelig fått chat?! og "hvilken chat?!"

    Ble forhåpningsfull, ser nå etter, og kan ikke finne noe inne på sidene, dessverre. Men får vel håpe det er noe som er in the works, da..
     
    RoadKing and Xflipper like this.
  17. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    En åpenbar differanse mellom kredittkort generelt og helårs reiseforsikring fra the usual suspects IF, Gjensidige, DNB o.l. er at det er begrensninger på medisinske ugifter på kredittkort. For eksempel på AMEX er denne på 2 mill mens en vanlig reiseforsikring har ikke en slik begrensning. Havner man på sykehus i visse land (som junaiten) kan jo dette fort være av betydning. Eventuelt om det er så gale at en må ha hjemtransport.

    Har aldri hatt bruk for reiseforsikringen (bank i bordet), men hadde heller aldri dratt avgårde på tur med kun reiseforsikring fra kredittkortet.
     
    October, drsyk, RoadKing and 2 others like this.
  18. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Sikkert spurt om før, men med 220 sider og lite treff på google går jeg heller for å spørre igjen. Er det mulig å registrere SAS Amex Elite til noen andres EB-konto? (Tenker da hovedsaklig på de 20k statuspoengene). Finner ingenting om dette i vilkårene.

    Er det noen som har prøvd?:)
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, kort/eb er en personlig kombinasjon. Du kan evt søke om ekstrakort.
     
    drsyk liker dette
  20. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Og dette er da bekreftet eller noe du har hørt?:) Ekstrakort har ingenting med saken å gjøre;)
     

Del denne siden