Tror om vi spør AmEx om det er mulig, blir vår konto flagget(har ikke noe behov for dette heller)... De er svært firkantet på retningslinjer...Både på godt og vondt
Jeg har det ikke personlig bekreftet, men hørt. Hvis mot formodning SAS/MC/AMEX ikke kontrollerer navn, så bør det i prinsippet fungere. Men jeg er rimelig sikker på at en slik kontroll blir utført.
Det kan det være flere grunner til Feks at jeg allerede får nok poeng til å opprettholde gull/diamant uten statuspoengene, og ønsker at andre familiemedlemmer uten høy nok inntekt skal få litt ekstra hjelp på veien til gullkort Er jo derfor jeg spør her. Siden det ikke står noe konkret om dette i vilkårene ble jeg bare litt nyskjerrig
I diskusjonene rundt manglende/forsinkede poeng fra Amex ifjor var det vel flere som fikk oppgitt som årsak at det var forskjeller i personopplysninger (fødselsdato) som gjorde at Amex ikke automatisk fikk koblet seg opp mot SAS og måtte inn med manuell behandling. Dersom det stemmer vil det bli vanskelig å koble en SAS-konto mot en Amex-konto med forskjellige eiere.
Står sikkert en plass, men lurer på hvor raskt man får de 20.000 statuspoengene ved bestilling av Elite? Må man f.eks. Betale første faktura etc? disse poengene kunne ikke brukes, og teller kun mot status?
1. De teller kun status og kan ikke brukes 2. De heldige får poengene noen minutter etter at kortet er innvilget. De uheldige må mase på AMEX i månedsvis for å få de. Mye dårlig i IT-systemene deres. Men jeg tror at det nå er oftere at det går raskt enn at det ender i trøbbel...
I disse Corona tider.. Hva skjer ved følgende problemstilling vedrørende Amex? Man bestiller et hotel med gratis avbestilling som gjør at man bikker omsetnings kravet på 150K. Deretter kansellerer man Amex premium kortet i det det tikker en en gyldig Ct inn på Sas kontoen. Siste faktura betalt og kundeforholdet med amex er avsluttet, så bestemmer man seg for å avbestille reisen. Pengene blir sendt tilbake til et kort som ikke lenger er aktivt/har et kundeforhold til. Noen som har erfaring vedrørende dette?
Jeg har fått refusjon på ett avsluttet kort. Det er ikke noe problem, du ringer inn og ber om å få det overført til bankkonto. Du får også ett brev med beskjed om at du har beløp til gode
Takk for svar. Så de kan ikke trekke tilbake en opptjent Ct? Finnes det noen mulighet ta kontakt med i mitt tilfelle hotels.com og gi beskjed om at man kan få refundert tilgodebeløpet direkte til konto?
Er ikke summen for hvor mye man har brukt kortet i år fikset enda? Og i dag måtte jeg bruke magnetstripen på xxl, er det vanlig? Har ikke brukt den på flere år.
Jeg er rimelig sikker på at de kun refunderer på samme betalingsmåte som det er belastet på. Det er mange gode grunner til at det bør være slik.
Det er jeg enig i. Men når kortet er sagt opp bør det være alternativer? Da hadde man sluppet involvere amex.
Ingen alternativer nei, de refunderer til samme kort og ber deg bare ta kontakt med banken din/Amex. Kontoen hos Amex blir ikke slettet selv om man har sagt opp kortet. Slik at man fremdeles får logget på og kan se sine refusjoner. Så lenge det er null problem å få pengene tilbake så er det heller ingen vits i å "ikke involvere amex"..
Men i min problemstilling, de har ikke mulighet til å trekke Ct da man ved refusjon kommer under omsetningskravet?
De trekker ikke tilbake CT er min erfaring.Avbestilte noen hotell som medførte at omsetning på CT nr. 2 kom under 150000 i fjor. Ingen problem.
Jeg kan bekrefte at dette ikke går fordi Amex knytter fødselsdatoen du har i personnummeret ditt opp mot fødselsdatoen du har oppgitt på ditt EB-medlemskap. Dersom dette ikke matcher så får du ingen poeng overført til EB-kontoen. Det kan også hende at de forsøker å matche andre data, men jeg vet med sikkerhet at fødselsdato er brukt. Jeg oppdaget dette da EB-profilen til en kompis hadde feil fødselsmåned. Amex kunne ikke se at det var feil hos SAS, men poeng som var opptjent hos amex dukket aldri opp hos SAS. Når dato ble fikset hos SAS så tok det et par dager og så kom alle poengene.