SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,427
    Bonuspoeng:
    113
    For lat til å søke opp svaret i alle disse trådene etter for mye ribbe og diverse godsaker i jula. Så regner med noen har et kjapt svar før jeg begynner å ringe tallin.
    Noen som har klart å beholde en DnB amex CT som måtte kanselleres pga corona iløpet av det siste året? Har glemt den litt ut og kjenner jeg gruer meg til krangling med tallin. Siste beskjed var at den måtte brukes iløpet av november.

2. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som vet om CT fra DNB med gyldighet til 15.01.2021 har fått forlenget gyldighetstid?

3. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Noen med tidligere erfaring med siste liten-CT og transaksjons-/bokføringskunnskap her inne?

Har ca 8k igjen på årets CT. I morgen skal vi på fjellet og skal kjøpe 3 stk sesongkort. Kan være kjøpet ikke tastes inn på terminal før på morgenen på nyttårsaften. Kan jeg da risikere å gå glipp av CTen fordi transaksjonen bokføres f eks 1. jan, eller vil dette gå fint?

Kan så klart bare smelle ut 8k i gavekort (men har allerede kjøpt ikea gavekort for 65k og dittgavekort for 10k), samtidig som jeg har mye oppussing på gang, så ønsker ikke å smelle ut for mye midler på denne siden av året heller..

4. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg testet å bestille til meg selv nå, det så ut til å gå i boks. Jeg signerte også med BankID

5. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har erfaring eller kunnskap om Amex pleier/kommer til å kjøre en litt mer spenstig kampanje over nyttår? Tenker litt mer enn en måned gratis for Elite for eks.

6. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Var i kontakt med dem i går i et annet ærend og prøvde meg frem med litt surmuling over at jeg ikke fikk mail om 10k elite spend i desember-kampanjen, og fikk da beskjed om at det kommer en del på nyåret. Kundeservice nevnte spesifikt å følge med i experiences appen, så kan være noe greier der også som kommer.

7. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Vedr. kampanje med 6k eb for å bestille ekstrakort til Premium: holder det å gjøre dette i morgen, eller måtte jeg mottatt kortet for aktivering innen 31/12?

8. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Det holder å søke
    upload_2020-12-30_21-2-39.png

Bet i det sure eplet. Kjøpte gavekort på ikea i dag for de resterende 9k jeg manglet til CTen. Er jeg safe eller kan jeg risikere at transaksjonen havner på 2021-opptjeningen? Kjøpte gavekort den 22. des også (kl 21:40), ser i oversikten at den er datert til 23. des.

Gullars liker dette
  9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om refund av flyavgifter gir «minus» opp mot 10k-kampanjen til Elite? Fikk plutselig 2400kr refundert i avgifter, så da går spendplanen åt skogen hvis dette drar ned...

Boleole liker dette
  10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, her måtte jeg trekke kortet litt ekstra for å få utbetalt bonusen etter en refusjon.

11. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Alle kjøp innen 31.12.20 skal gjelde, selv om de ikke er blitt bokført før i Januar en gang.

watchaddicted and Neonex like this.
  12. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,921
    Bonuspoeng:
    183
    Er det bare å søke eller må det gjøres gjennom en spesiell link?

13. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker. Står i utgangspunktet kun at det er å søke, men jeg brukte denne linken.

https://email.americanexpress.com/a/hBf1eYnAQB6DpB93oldNx22uSyG/amex7
    EDIT: Ser nå at linken er deaktivert nesten nøyaktig samtidig som jeg testet dette og nå bare leder til amex.com. Ville bare søkt og håpt at det går gjennom.

14. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,013
    Bonuspoeng:
    113
    100 % sikker på dette? Jeg mangler selv rundt 1.200,- og tenkte meg en tur på Joker i dag:p

15. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    ja, det er transaksjonsdato som gjelder, ikke bokføringsdato. Slik er det også når SAS MC kjører doble poeng i helger, transaksjonene blir da stort sett bokført etter helgen uten at det gjør noe.

16. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,013
    Bonuspoeng:
    113
    Suverent!

Ble et øyeblikk stresset av at Amex hadde fjernet oversikten over opptjening for i år inne på mine sider:p

SVG_flyer liker dette
  17. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    De som jobber med dette går nok tilbake for å sjekke når ting ble kjøpt :)

18. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    hmm.. jeg har Classic og skal byttte til Premium til nyttår. Men.. vet ikke om det er vits å vente til det kommer en mulig kampanje for ny kunder. I mens må jeg vente med kjøp som kan gjøres med AmEx :x
    er det noen som har oversikt om det bruker å komme kampanjer i januar?

og forresten, omsetning kalkulator er borte fra nettsiden :eek:

19. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville ventet til 1. feb om jeg var deg (da kan du se på oss andre om vi får de 30k og teller som "nye kunder" eller ikke). Så kan du heller håpe på en kampanje med oppgrader fra classic til premium og få bonus, hvor det ikke er krav om ny kunde.

Gamle metoden med å sjekke i chrome fungerer fortsatt
    https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-q-a.10910/page-217

Maggie liker dette
  20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    6k fra Elitekampanjen kom på konto idag!

RoadKing and EndreD like this.

Del denne siden