SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Påvirker krediteringer i 2021 for kjøp gjort i 2020 omsetningskravet?

2. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ikke være det i følge amex kundeservice. Men det gjenstår å se om det stemmer.

3. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, den skal være forlenget til 31.03.2021 ifølge Tallinn da jeg booket en CT reise forrige uke. Da hadde jeg også den fra DNB som gikk ut 15.01.21. Så spurte jeg han agenten om det er noe endring på utløpsdato på denne CTen og da sa han begge CTer som du har går ut den 31.03.21. Men! Ring inn til Tallinn selv og dobbel sjekk, spør om de kan se når CTen/ene går ut og om de er blitt forlenget.

Trykkern liker dette
  4. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Snakket med en svenske i går, og en annen forrige uke hos Amex og begge sa at så lenge alle kjøp gjort innen 31.12.20 så teller de som kjøp fra i fjor og skal ha noe å si for kampanjen. Det at pengene blir bokført i 2021 skal ikke ha noe si, det er kjøps datoen som teller.

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Får satse på at det ikke gjør det. Er jo surt å omsette for f.eks 200.000 i 2020, og så få en kreditering på 25.000 i 2021 som gjør at man må omsette for 175.000 i 2021. Hadde man omsatt for akkurat 150.000 i 2020 og deretter får en kreditering slik at man egentlig ikke kvalifiserte til CT i 2020, er det jo mer akseptabelt.

Maggie liker dette
  6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Slik jeg har forstått det kan ikke ct trekkes tilbake selv om man vipper under omsetningskravet så lenge den er sendt ut.

Kommer det inn kreditering fra 20 i 21 så vil man vel ikke opptjene nye poeng tilsvarende krediteringen?
    Som du påpeker, veldig kjedelig om dette går utover neste års omsetningskrav.

7. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, CTen trekkes ikke tilbake. At man trekkes poeng for krediteringen er jo selvsagt helt ok, enten dette skjer i 20 eller 21. Men det er altså om krediteringen får betydning for omsetningskravet inneværende år jeg ikke har klart å finne noe svar på.

Maggie liker dette
  8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    Såvidt jeg kan huske tok CT-fremdriften seg en pause da jeg i fjor fikk refundert billetter kjøpt i 2019.

9. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Det var det jeg helst ikke ville høre ;)

10. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    820
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk plutselig 20.000 statuspoeng i desember selv om jeg har nedgradert fra elite til classic i fjor vår en gang. Flere som vært borte i at Amex er så gavemild? Ikke at det gjør noen forskjell, jeg får jo uansett forlenget status. Men i år kan det hende jeg trenger å oppgradere Amex igjen for å sikre gull, om jeg ikke skal satse på at dem er like gavemild i år?

11. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg fikk det samme. Fikk det 1. desember, men skulle egentlig hatt det 30.11 hvis det skulle vært det samme som tidligere år. 30.11 er siste dag i min opptjeningsperiode så det har vært spennende hvert år tidligere om jeg fikk de tidsnok eller ikke.

Nå har jeg fått nytt Elite-kort, men ikke fått noen poeng. Skal ringe de og etterlyse :)

12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    820
    Bonuspoeng:
    113
    Poenget mitt er at jeg ikke har hatt elite siden i fjor vår, men fikk poeng i desember likevel

13. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg hadde også sagt opp kortet mitt, men fikk likevel.

stekus liker dette
  14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Når det gjelder navn endring på Sas ct bestilling, er dette mulig selv etter Ct sin utløpsdato?
    Kan man gjøre dette selv online, eller må man ringe inn?

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,728
    Bonuspoeng:
    293
    Prinsippet er vel at det er no go for endringer på en CT som har utgått. Men du må ringe inn iallefall.
    Er det annet enn SAS metall er løpet kjørt iallefall. Det er uansett no go. Er det ren SAS flygning så er det forsøket verdt å ringe, kanskje en mail til Vibeke?

16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    Er ren Sas flyvning og ct går først ut 28 feb og reisen blir forhåpentligvis til sommeren.
    Navn endring bør jo kunne endres helt opp til avreise uavhengig av når ct håpet jeg.. Derfor jeg tenkte høre her om noen som har erfaring evt før fristen går ut.

RoadKing liker dette
  17. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    I denne måned har jeg fått en ekstra faktura fra AmEx etter jeg betalte den første. Begge var på akkurat samme beløp og beløpet er trukket i Amex appen. Er det noen som har prøvd noe tilsvarende og bør man bare ignorere eller ringe til Amex?

18. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Med tanke på at KID-nummeret er likt fra gang til gang ville jeg bare ignorert duplikatfakturaen.

19. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Noen andre som evt opplever at man ikke får betalt med Amex via Paypal denne helgen, men får feilmelding etter å ha tastet inn SafeKey?

• Betaling direkte med Amex går fint
    • Via Paypal får man også opp SafeKey dialogen, og man får tilsendt SMS
    • Betalingen går ikke gjennom, man får denne;

Sorry, your bank wasn't able to verify your American Express x-0001 at this time. Please try again or choose another way to pay.
    Har prøvd 8 ganger, med to ulike kort, og to brukersteder, i dag og i går. I kjent Amex-kundeservice-stil går det ikke an å sende dem en e-post på dette i dag, men må eventuelt bruke en halvtime (totalt sett) på telefon i morgen. Akkurat den biten kjenner jeg er litt frustrerende med dette produktet.

Kortene fungerer som sagt i fysiske brukersteder, samt direkte. Men ikke via Paypal, på ikke Safekey-autentiserte brukersteder. Endte opp med å bruke annet kort.

Last edited: 10. jan 2021
  20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde samme problemet på Awardfares. Men der virka ingen kort. De fiksa det nå og sa at det hadde sammenheng med nye EU-regler og at man måtte identifisere seg på nytt

Del denne siden