SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Muligens problemet ligger hos Paypal da, og ikke Amex, i og med at direktebetaling (og Safekey) fungerer. Paypal kan man kontakte skriftlig, så da sender jeg dem en epost.
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kjøpte billett hos Ruter ved 15-tiden i dag som ble belastet Paypal/Amex som normalt..
     
  3. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Problemet ser ut til å være knyttet til brukersteder som ikke på forhånd er verifisert via Safekey. Enten av Amex, eller av brukeren.

    Opplevde problemet med Boozt.com (klær & sko), hvor jeg fikk avslag via Paypal (etter mottatt sms via Safekey), men det fungerte direkte. De tar Amex direkte også.

    Netflix, Ruter ++ fungerer fint via Paypal / Amex. Ikke lett å vite hvor feilen ligger.
     
    Storbaba liker dette
  4. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    hvor er kampanjene da? :oops:
    kjipt å gå til trippel trumf uten AmEx og vente med en del ting jeg skal kjøpe. vet ikke om det er verdt å vente. og hvor lenge..
     
  5. vanillacoke

    vanillacoke Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har mottatt de 30k poengene fra premium-kampanjen?
     
    tobeornot999 liker dette
  6. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Jeg var eksisterende kunde med SAS Amex Classic.
    Krysser fingrene og sjekker EB-appen hver dag :)
     
    vanillacoke and Maggie like this.
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var igjen i kontakt med amex grunnet en kode på avveie( mistenker min postkasse terrorist nabo)
    Vurderer oppgradere fra premium til elite og da spurte jeg om de 30K poengene og de 6K ekstrakort poengene kan bli trøbbel om jeg oppgraderer før de er på plass.
    De 6K poengene skulle komme i løpet av januar og de 30K i løpet av februar var svaret jeg fikk og ikke noe problem om jeg evt bytter kort.
     
  8. Ildfuglen

    Ildfuglen Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Usikker på om jeg bare ikke finner riktig info, eller om jeg har misforstått helt.

    Jeg har hatt amex i et år nå. Følger med på forbruket via appen. Nylig bestilte jeg et ekstrakort til samboer. Ettersom det kalles ekstrakort tenkte jeg at det var nettopp det, et ekstra kort til samme «konto». Slik at det som brukes på det nye kortet også dukker opp i min app, så jeg fortsatt har kontroll på alt.

    Men nå leser jeg det som at den som har ekstrakortet må opprette sin egen bruker i appen. Havner forbruket på to forskjellige «kontoer» da? I så fall opplever jeg det som veldig klønete..? Trodde poenget med ekstrakort var at alt var samlet på et sted.
     
  9. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjorde det samme, og måtte opprette egen pålogging for ekstrakortet.

    Transaksjonene, derimot, vises i min app (merket med konas navn) og havner på samme faktura.

    Tror eneste gang man faktisk har behov for å logge på ekstrakortet er hvis man ønsker å bytte PIN-kode. Opplegget er i det hele tatt ganske meningsløst.
     
  10. Ildfuglen

    Ildfuglen Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Ok. Takk for svar. Så da er det i stor grad slik jeg trodde, bare at man må ha hver sin bruker. Kan man ha forskjellig pinkode på kortene også?
     
  11. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, man får i utgangspunktet tilsendt PIN for hvert kort, og kan endre disse hver for seg med hver sin pålogging.
     
  12. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Bestilte noen ski på xxl.no her om dagen, og i villfarelse så valgte jeg betaling med klarna og ikke amex. Noen som vet om det er mulig å betale regningen med kortet når jeg henter skia?
     
  13. MarkSS

    MarkSS Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk de 2 virkedager etter jeg nådde spend i desember. Dog var jeg helt ny kunde
     
  14. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    er det bare jeg som ikke har fått ekstrakortet enda?
     
  15. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg søkte nyttårsaften og mottok kortet igår.
    Tipper det er rett rundt hjørnet.
     
  16. Slider

    Slider Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Skal gå til anskaffelse av et Amex kort ila kort tid. Noen som vet om noen kampanjer som kommer den nærmeste tid for nye kunder?
     
  17. MarkSS

    MarkSS Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    De forrige kampanjene (18 000 poeng for classic, og 30 000 poeng og 3 måneder gratis med premium) gikk ut nå på nyåret, så sannsynlig at noe nytt kommer straks.
    Lurt å vente med å tegne til neste kampanje kommer.
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har inntrykk av at kampanjer med lukrative velkomstbonuser stort sett kjøres mot slutten av året, når det ikke lenger er like attraktivt å starte opp mtp. CT-opptjening.
     
    markus and Maggie like this.
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke fått tilsendt kode til ekstrakort og glemte tydeligvis å velge en da jeg bestilte kortet, men problemet nå er et jeg ikke får lagt til kortet på min konto slik at jeg kan bytte PIN-kode. Får bare feilmelding og beskjed om å kontakte Amex-kundeservice. Noen som vet hva som er galt? Skulle gjerne brukt kortet i dag.
     
  20. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Brukte du appen?
     

Del denne siden