SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    selv om man har hatt samme kortet hos dere før, men det var mer enn 6 mnd så er det en del her som fikk poeng likevel

2. cooolcatz

cooolcatz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Ny kampanje for Classic no

https://insideflyer.no/forums/threads/amex-classic-18-000-eb-søk-innen-20-02-21.16314/

SVG_flyer and madsop like this.
  3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,897
    Bonuspoeng:
    183
    Ja sjekket appen nå og ser pengene er bokført tilbake til 30 desember selv om de ble lagt til kortet i januar. Da får vi bare vente å se, evt ringe inn :)
    Takk!

tobeornot999 and SVG_flyer like this.
  4. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noe krav om at man må bruke amex elite hver mnd for å få statuspoeng eller holder det med mndsavgiften?

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,863
    Bonuspoeng:
    293
    Det holder å betale avgiften.

6. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,839
    Bonuspoeng:
    93
    Andre som sliter med Paypal og American Express Elite? Kjøpte ein TV på Elkjop.no i jula og problema starta i grunn rett etter kjøp. Kjøpet blei ikkje trekt frå kortet før i januar, så kom TV'en med skade og Elkjøp har refundert beløpet ref Paypal i allefall, men dette er ikkje registrert blant trransaksjonane hos American Express. Dette er no over ein mnd sidan og faktura har jo sjølsagt dukka opp med for høgt beløp. Etter nærmare sjekk har TV-kjøpet som opprinnelig var 24.12 fått prosessdato 02.02 og eg har fått mail der Paypal beklagar forsinka betaling. Det snodige er at CT-telleren ser ut til å stemme med opptjeninga som er riktig (altså refusjon trekt fra).

Har prøvd å ringe American Express to gonger i dag, men begge gonger blir samtalen kutta etter ca 4-5 minutt i køen. Dette er jo kjempegøy sdan ein må inn med alskens siffer og koder for å i det heile tatt komme til køen....

Last edited: 08. febr 2021
  7. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, bruker det av og til, senest et par ganger forrige uke. Aldri hatt noe problem. Men jeg har vel aldri hatt noen refusjoner den veien..

8. nicolai

nicolai Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Opdatering på Amex kredittjek.
    Jeg ansøgte om Amex men fik afslag, hvilket jeg ikke forstod men det viser sig at jeg ikke kan kreditgodkendelse da jeg ikke er i databasen hos www.experian.no.
    Derfor vil jeg anbefale folk som vil ansøge om Amex om at tjekke at deres oplysninger er korrekte hos www.experian.no inden de søger om Amex.

9. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,267
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kjøpte noen spill via gamezone for et par uker siden, fant ut at leveransedato på en utvidelse var først i mai og fikk kansellert den slik at resten av bestillingen kunne blitt sendt. Betalt via paypal med amex elite, penger kom inn på kortet kort tid etterpå. Funker veldig fint dette.

oleredv liker dette
  10. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,423
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har hatt classic, premium og elite og er ikke engang registrert på denne siden.

11. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,839
    Bonuspoeng:
    93
    Fekk til slutt tak i kundeservice hos American Express og dei kunne fortelle at det hadde vore/var problemer mellom Paypal og dei. Så etter å ha snakka med reklamasjonsavdelinga deira fekk eg oppretta sak på dei manglande innbetalingane og fekk ei mailadresse(!) som dokumentasjon måtte sendast inn til. Så då ordnar det seg får vi tru.

Differansen i fakturert beløp og opptjening på CT skyldast at eg hadde ein større tilbakebetaling frå SAS første veka i januar samt at dette TV-kjøpet blei ført på 2020 sjøl om betalinga ikkje gjekk før i begynnelsen av februar 2021.

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har fått de 18.000 poeng fra Classic-kampanjen før jul?

13. 91559226

91559226 Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Vet ikke om det er samme kampanje, men den kampanjen jeg hev meg på i desember har en opptjeningsperiode til og med 28.02. Handlet raskt de nødvendige 25k, men fikk beskjed av amex at poeng sendes til konto etter utløp av perioden, altså i begynnelsen av mars.

indahla liker dette
  14. tic

tic Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    I fjor utløper CT slutten av denne måneden, og jeg har ikke tenkt å bruke dem. Vil SAS utsette dem igjen, eller kan vi selge det med noen? takk

15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen vet om det blir noen ny utsettelse, personlig vil jeg tro det er tvilsomt siden det nå er bare 18 dg igjen før Premium-CT utløper.

Skal du selge den må du selge den + poengene for reisen som skal bestilles, fordi du må booke reisen fra din konto for den/de som kjøper. Om noen kjøper nå sett i lys av risikoen knyttet til reise er jeg vel mer usikker på - jeg ville aldri kjøpt noe jeg ikke kunne fått refundert..

tobeornot999 liker dette
  16. tic

tic Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    takk for det, enig

17. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er det egentlig ang «nye kunder» policyen til amex? Er det noen som vet at det er 6mnd siden sist man hadde kortet eller er dette en gjetning? Evt mulig å søke før det er gått 6 mnd?

Det er 4 mnd siden jeg sa opp amex Classic, vet ikke om jeg skal ta sjansen å søke nå eler vente til neste kampanje...

18. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    30 000 i dag inn på konto. Mangler ennå 6000 poeng fra bestillingen om dobbel kort. Kampanjen var ut desember i 2020, poengene skulle ut Januar 2021. Har ringt inn flere ganger siden 1 februar i år men ennå ingenting.

19. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk beskjed om 6 mnd når jeg ringte inn og spurte...

20. Pettersen

Pettersen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Oppdatering: Ringte inn og fikk klar beskjed om at dette gikk ikke an, og de siste 30k poengene kunne jeg se langt etter pga det var ulovlig å 2 like kort "ifølge vilkårene". Etter en kort diskusjon endte det med at det ble sendt videre til klageavdelingen. Neste dag ringte en veldig hyggelig dame og sa at selvfølgelig skulle jeg få poengene, de skulle komme neste uke. Lurte også på om jeg ville beholde begge kortene, eller si opp ett av de.

Maggie liker dette

Del denne siden