SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Ja kortet ble aktivert og brukt i Desember.

Er du sikker på at de 6 000 du fikk ikke var fra kampanjen på Amex Elite som var:
    Handle for 10 000 kr – få 6 000 Ekstrapoeng som ekstra bonus ?
    Denne var også i Desember, og kom så fort du hadde bokført 10k i spend.

Amex har hatt så mange kampanjer i det siste så det er vanskelig å holde oversikt:oops:

Last edited: 29. jan 2021
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Var ikke noe vilkår om at det måtte aktiveres eller tas i bruk på ekstrakort kampanjen.

3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Ha, der sier du noe. Det kan være det også, ja...!

4. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Da poengene ikke dukket opp i helga ringte jeg nå inn.
    Svensken jeg snakket med kunne bekrefte at jeg hadde oppfyllt vilkårene for å få disse poengene, han skulle lage en sak på det, så skulle det være på konto innen èn uke..

Så da er det vel bare å vente litt til..

5. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Det var 6000 poeng ekstra dersom man bestilte et ekstra kort, f.eks til kona. Når det gjelder bruk av det ekstra kortet. Selv om det hadde vært noe betingelse om å bruke det innen Januar så hadde det ikke vært mulig fordi pin koden er ennå ikke tilsendt. Og de har hverken sendt de 6000 poengene eller de 30 000.

6. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Ifg. en post på facebook kommer de 30.000 i første uke i mars, de hadde en frist til første uke i februar som de ikke rakk. Kun overføring av slike poeng en gang pr. måned (hvilket jeg dog ikke får til å stemme med hvordan det har vært før..) Vi får vel se.

freddyen liker dette
  7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Hah! Da sniker de seg unna alle de som hadde tenkt å kansellere kortet innen de 3 gratismånedene, og må betale for en mnd ekstra...:oops:

8. nicolai

nicolai Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Lige et hurtigt spørgsmål.
    Er det korrekt forstået at med SAS Amex Premium der er der ën CT optjent ved en omsætning på 150K som kan bruges på alle STAR A* selskaber?

9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det stemmer

10. nicolai

nicolai Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Er der nogle der har set eller ved hvornår der kommer tilbud (good deal) på at oprette Amex Premium eller Amex Elite?

11. anders8

anders8 Medlem

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Ganske så frekt.. de har hatt noen måneder på seg å få til overføringen :eek:

themichael and Maggie like this.
  12. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte Amex Elite for halvannen uke siden, mottatt og aktivert i appen i går og gjort de første kjøpene i dag. Noen som har noen formening om når man kan påregne at statuspoeng dukker opp?

13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,174
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ikke fikk det det dagen du aktiverte kortet, så kan det bli når som helst..
    Noen rapporterer om å ha mast i månedsvis. Jeg fikk poengene samme dag som jeg aktiverte kortet (tror jeg).

14. JanVidar83

JanVidar83 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Mottok akkurat 30.000 EBP i forbindelse med desember kampanjen. Jeg hadde Amex classic fra før.

SVG_flyer, Storbaba, freddyen and 4 others like this.
  15. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke fått de på "konto" enda, men ser i Amex appen at de er på vei:), jeg hadde classic og elite på bestillignstidspunktet , og har hatt Premium tidligere....

Screenshot from 2021-02-05 10-58-31.png

EndreD, themichael, freddyen and 4 others like this.
  16. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    +1

Poeng på vei inn her også. Har hele tiden hatt Elite, og har hatt Premium tidligere i forbindelse med en kampanje.

freddyen liker dette
  17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    +1

18. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,492
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er strategien videre for å være mest mulig klar for nye kampanjer?
    Jeg har Classic og Premium. Jeg er ikke opptatt av CT.

19. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville i hvert fall sagt opp Classic. Du bruker vel neppe dette kortet nå, hvis du i tillegg har Premium som gir høyere poenginntjening. Da er du klar for neste Classic-kampanje. (I hvert fall hvis Amex fortsetter å være like fleksible i definisjonen av «nye kunder» som de har vært til nå.)

Dersom du også har SAS MC og/eller DNB MC med poengopptjening så kan du i tillegg vurdere å si opp Premium. Opptjeningen er den samme, og du jakter ikke på CT. (SAS MC har i tillegg sine doble poeng-helger.)

Det ser ut som Amex ønsker å dytte kundene oppover til de dyrere kortene. For alle tre kortene har de kampanjer for nytegning, og for eksisterende Elite-kunder har de i tillegg kampanjer for kortbruk (x antall poeng for y kr i forbruk over en gitt periode). Jeg holder derfor på mitt Elite og sier opp Classic/Premium med en gang etter avsluttede kampanjer.

freddyen and markus like this.
  20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Og DER tikket 30000 poeng inn fra førjuls-kampanjen. Bokført på EB konto igår.

Så hvis du savner poeng fortsatt om en dag eller to er det kanskje grunn til spørre Amex direkte.

trygveat liker dette

Del denne siden