SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje dumt spørsmål:

Men når man har CT i boks, så beholder man dem selv om man sier opp kortet, ikke sant? Med opprinnelig utløpstid?

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, har du fått den så er den din selv om du terminerer kortet.

tobeornot999 liker dette
  3. Storbaba

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel en kampanje på Classic nå? Mener jeg så noe ila den siste uka. Festet seg ikke siden jeg har alle tre. Er vel på tide å kvitte seg med noe siden de 30000 nå er på vei inn på konto. Men må vel vente på de 6000 for ekstrakortet...

4. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det er kampanje på classic om du bestiller innen 20.februar og omsetter for x antall innen ett visst tidsrom.
    "kun for nye kunder", men det hadde vært litt interressant å si opp classic kortet nå, og bestille nytt i løpet av noen dager, for å se om det er "karenstid" som noen hevder.

Forstår ikke helt taktikken til Amex her, de hadde vel kommet bedre ut av de om de hadde noen faste forutsigbare kampanjer litt àla SAS MC har det, ett par ganger i året så kunne det vært "tjen x antall poeng om du bruker x antall kroner"

EndreD liker dette
  5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,623
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut til at poengene er på vei her også. Ennå ikke tikket inn på Eurobonus-kontoen, men fant denne i oversikten på americanexpress.no:

Screenshot_20210205-125633.png

themichael liker dette
  6. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor finner du dette på appen?

7. Storbaba

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fant det ikke i appen, men på nettstedet.

8. nicolai

nicolai Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Hvad er Amex minimums krav for at blive kreditgodkendt, er der nogle der kender disse? Selvfølgelig indkomst men hvordan med ansættelseforhold osv?

Last edited: 05. febr 2021
  9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,899
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk også 30k ser jeg. Mens samboer og broren min fikk nada, niks, null :p Og de har ikke hatt kortene før... Men Elkjøp med PayPal trakk ingen penger i slutten av desember, de trakk de først i midten av januar. Mulig det er derfor?

10. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183

Hvis de ikke har omsatt for nok i desember så får de ikke noe. Hvis det var transaksjonen fra Elkjøp som hadde vippet de over grensen, og den ikke ble bokført før Januar, så har du nok grunnen

11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,899
    Bonuspoeng:
    183
    Ja må nok være det. Var elkjøp som hadde feil da, varen var mottatt og alt men de trakk det før 15 januar elns. Fikk mail ifra PayPal om at det var en feil. Gjaldt de begge to.

12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her, transaksjonen vises på Amex, men enda ikke hos SAS.

13. Pettersen

Pettersen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Premium-kampanjen er kommet inn:

upload_2021-2-5_20-56-2.png

På Upgrade Classic -> Premium viser dette:

upload_2021-2-5_20-55-26.png

Må ringe inn, eller prøver de på nytt automatisk?
    Ingenting fra Classic eller ekstrakort-kampanjen foreløpig.

Last edited: 05. febr 2021
  14. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,492
    Bonuspoeng:
    113
    Kan det være en mekanisme ment å stoppe duplikattransaksjoner?
    Å få to signup-bonuser med samme verdi, på samme dag og for samme korttype oppstår nok aldri i "virkeligheten", kun her på Insideflyer :p

tobeornot999, EndreD and Spielhaug like this.
  15. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Dette kommer jeg til å le høyt av de siste 8 minuttene av fredagen!

tobeornot999 and Jeanette like this.
  16. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er feil. I vilkårene stod det helt klart og tydelig at alle kjøp gjort innen forbi 31. Desember 2020 SKAL regnes med som opptjent i 2020, selv om bokføringen skjer i Januar 2021 noe som skjedde med meg også.

Amex kjører samme prosedyre som SAS mastercard Premium gjør og det er ingen unntak her når det gjelder kampanjer. Hvis en lørdag og søndag er med i kampanjen noe de pleier å være hos SAS Mastercard Premium så skal disse dagene regnes med, selv om de bokføres på en mandag eller tirsdag uken etter. Dette prinsippet gjelder hos Amex også, hvis du handlet for innen forbi den 31. desember og vippet over 30 000kr grensen den samme dagen så skal dette tas med selv om den plassen du handlet på tar pengene den 1,2 eller 3 januar.

I går ringte jeg til AMEX kl: 17:00 med samme problem. jeg hadde ca. 28 000 kr brukt den 31. desember, men handlet for godt over 8000kr på nett den siste dagen altså 31. desember. Disse 8000 ble bokført 2 og 3 Januar 2021.

Jeg ringte da Amex en gang i Januar rundt den 10 og forklarte at disse 8000kr ene ble fakturert på februar faktura og ikke på den som kom i Januar (som de egentlig skulle bli) fordi handelen skjedde i desember 2020.
    Da sa kundebehandleren til meg at alle kjøp kjøpt fram til 31. Desember er medregnet i kampanjen selv om disse nå 8000kr blir fakturert på neste faktura i februar 2021. Akkurat som SAS Mastercard Premium gjør sa han.

Tilbake til i går kl: 17:00. En svensk kjekk ung dame svarer, jeg spør fint om kampanjene som var både fram til 31. Desember på 30 000 poeng og 6000 poeng for dobbel kort innen Januar kampanjen 2021.

Da svarer hun med at jeg "bare" har opptjent 28 000kr i desember og at det ikke var innen forbi det som man måtte ha. Da sier jeg til henne om at jeg fikk beskjed om at alle kjøp gjort innen 31. Desember regnes med i kampanjen og at dette fikk jeg dokumentert via telefonen av en av hennes kolleger når jeg ringte inn i Januar. Hun nølte og visste ikke helt hva hun skulle si, men mente hun hadde rett. De 6000 poengene skulle jeg visst få neste uke og var på vei.

Det som jeg forklarte henne skulle hun notere ned så skulle noen ringe meg opp fra Amex neste uke når det gjelder de 30 000 poengene. Da sier helt greit og vi ønsker hverandre god helg.

Det går ikke mer enn 2 minutter, et svensk nummer ringer meg fra Stockholm, det er Amex og hun samme kjekke dama.

Så det første hun gjør er å beklage seg og sier: tyvarr??

Jeg snakket med reklamasjons avdelingen nå og forklarte situasjonen din og det vi snakket om, du skal få dine 30 000 poeng neste veka og dine 6000 poeng også. Det er helt sant som du forklarte meg sier hun, alle kjøp gjort fram til den 31. Desember skal regnes med som en del av kampanjen selv om de blir bokført uken etter, så beklager så meget sier hun og sier du hadde helt rett.

Det går fint svarer jeg og igjen ønsker vi hverandre god helg.

Så til oppklaring. Dersom du ikke har fått de 30 000 poengene som avtalt men har handlet over den summen til den siste dagen så har du krav på poengene.

Gullars, cooolcatz and Insomnia4u like this.
  17. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Har de kommet over 30 000kr innen 31 desember så har de krav på poengene. Samme situasjon i går for meg, jeg forklarte sånn som det var og poengene skal komme neste uke.

paramberg liker dette
  18. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    For en fantastisk dag! Der tikket det jaggu 30000 EB poeng inn på konto. Og jeg som helt hadde slått dette fra meg og glemt det helt ut ettersom jeg både hadde Classic og Elite fra før, og trodde at løpet var kjørt. På tide å si opp 2 av kortene slik at en er klar for nye kampanjer! :cool:

BTW, er det noen aktive kampanjer per i dag? Gamlingen er med i SAS poolen, og han trenger sikkert et nytt kort. :D

19. madsop

madsop Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Dagens "dette burde stått i ein FAQ på Amex sine sider"-spørsmål:

Eg har Amex premium frå før. Om eg bestiller Amex classic i tillegg no, vil eg da telje som "ny kunde" og kunne få dei 18 000 ekstrapoenga dei reklamerer med?

Xflipper liker dette
  20. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Du er ny kunde ved bestilling av classic kortet fordi du ikke har hatt det fra før hos dem. Men just in case ring dem på mandag og spør :)

Del denne siden