SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. MrBister

MrBister Medlem

Likes mottatt:
    500
    Bonuspoeng:
    93
    Her har det nok vært et bevisst valg å ikke klippe ut øverste delen av screenshotten :)

Calling, Kjetil L, cothom and 8 others like this.
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Tenk å skryte av at SAS it klarer å vise fram poengstatus. Det er faktisk noe å være stolt av :)

tobeornot999, jgroneng and Shyneno like this.
  3. Grove

Grove Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Var i kontakt med Amex i dag vedr kampanjen de kjører med 45000 ekstrapoeng om man søker om kortet nå.
    Hva med å godtgjøre de som allerede har kortet, og som ikke har fått utnyttet fordelene de siste to årene grunnet pandemien?
    I god Amex-stil var selvfølgelig frøken Medel-Svensson enig med meg, men hun kunne ikke gjøre noe, utover å reistrere dette som en klage, og sørge for at noen skulle ta kontakt med meg igjen.
    Dette burde vel være noe flere kunen gjøre? Tenker at dersom mange nok sender henvendelser om det samme, bør de jo gjøre noe for allerede eksisterende kunder.
    For mitt vedkommende er jeg villig til å beholde kortet i 12 mnd om jeg får samme poengkompensansjon. Alternativet er fort at jeg nedgraderer, da jeg nok ikke vil nå 300K i omsetning, og derfor kan klare meg med Premium.

cothom, Mbj, mrt and 1 other person like this.
  4. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig enig. Hadde det vært mulig å ta kontakt med de skriftlig hadde jeg glatt sendt en slik henvendelse, men kjenner det er lite interessant å sitte i telefonkø for dette dessverre.

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager at det sikkert er besvart før, men tråden er lang:

Når kommer årlige statuspoeng fra Elite, og kan man si opp raskt etterpå - eller er det lurere å nedgradere til Premium nå som de kanskje er vanskeligere i kredittvurderingene?

Har så mange CTer jeg trenger for det neste året (3 stk), men nedgraderer i så fall mest for å bli med på neste oppgraderingskampanje og fordi jeg ikke trenger kortet det neste året uansett - men helst ikke vil si nei til 20k statuspoeng nå som jeg likevel har betalt amex endel penger i gebyrer.

6. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Konsensus er vel at de kommer på samme tidspunkt hvert år, så hvis du som meg søkte på amex elite førtse gang ca 19. jan, så kommer de rundt medio januar en gang. Om du har STORE utlegg i jobb eller på privaten og kan tilpasse dette lett for å opptjene CTer, vil nok den optimale strategien være å si opp begge kortene og ikke ha amex, vente 6 mnd for "karantenen" til å være over. Deretter søker du på en elite kampanje med 45k, så en premium kampanje etter der igjen, og håper på at du ila premium-tiden får et oppgraderingstilbud til elite. Det skal vel være max av hva som er mulig å få til.

tobeornot999 liker dette
  7. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Må man ikke vente på poengene fra premium kampanjen, før man kan hoppe på elite oppgraderingstilbudet?

Og, får man nye CT pga nye kort selv om det er i samme kalenderåret?

8. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke det. Nå er det en stund siden jeg leste om de som hadde gjort seg disse erfaringene, så skal ikke være for kategorisk på dette

Usikker på om man får nye på Elite. Kan ikke huske å ha lest om noen som har prøvd dette. Jeg gjorde ikke dette selv, da jeg har beholdt elite hele veien og ikke sagt det opp, før jeg visste at man kunne kjøre doble elite kort for velkomstbonusen (som jeg også mener noen her meldte om en eller annen gang). Vet at man får en tredje hvis han først får 2 på elite, for så å søke om premium

9. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Så den mest optimale måten er egentlig å alltid si opp Elite når man har fått poeng fra oppgraderingstilbudet + 2 CT. Gå for ny premium kort, få 1 CT (og velkomstpoeng) og så oppgradere til Elite i evig sirkel :cool:

tobeornot999 liker dette
  10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Trekkes de 4000kr for elite i en éngang, eller blir det fordelt pr mnd?

11. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Hver måned

Insomnia4u liker dette
  12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Er det bare jeg som har fått Elite-avgiften en gang i året, mens Premium blir trukket månedsvis?

13. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte dobbeltsjekke hos meg.
    Mitt Elite blir trukket hver måned. Her har jeg gammel kort fra 2018 og dermed har godt med "kreditt".
    Mitt Premium ble opprettet i høst og jeg kan ikke se at det er trukket for noe medlemsavgift på den (fått 2 faktura). Er det noen måneder med gratis, mon tro? Baksiden er at jeg kun fikk 5000 i kreditt her...

14. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Var månedlig fra kortet ble introdusert. Jeg ville ha det årlig og ringte inn og de endret. Du får nok den frekvensen du vil om du ringer inn.

15. PerFlyer

PerFlyer PerFlyer

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Elite i evig sirkel høres høres jo forlokkende ut. Spørsmålet er hva Amex hadde lokket med av kampanjegoder, hvis slike kundeforhold hadde blitt normalen. Inntil videre kan sirkelvennene prise seg lykkelig for at Amex har en stor skare kortbrukere som ikke er med på dette kortspillet.

MrBister liker dette
  16. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    De lokker jo ikke med noe som helst for lojale kunder, så skjønner vitterlig ikke hvorfor vi skal være lojale tilbake. Uten sirkelkjøret sitt så hadde vesentlig flere bare brukt kortene for å tjene opp CT og så sagt opp kortene og betalt for kortene noen måneder i året. Slik de holder på nå, så tar folk som egentlig hadde klart seg med ett kort og ordner seg både to, tre, og kanskej til og med dobbelt opp (som noen har gjort med elite).

Pga hvordan de holder på kommer jeg selv til å gjøre dette med premium som jeg fikk for 1 uke siden. Forsøke å ordne 1 CT før årsskiftet. Innkassere poengbonus som utbetales i april 22, ha tjent opp 1 CT for 2022 før april, for deretter å si opp kortet i mai og vente nye 6 mnd før kampanje. Hadde de hatt flere kampanjer for nåværende kortholdere kunne jeg beholdt kortet ut hele 22. Så dette får amex ta på seg selv.

17. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,906
    Bonuspoeng:
    293
    Word!

tobeornot999 liker dette
  18. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk denne for noen dager siden:

Vi ønsker å informere deg om at din kredittgrense på 5000 NOK er nå lagt til på ditt kort, og trer i kraft umiddelbart.

Vi gjør deg oppmerksom på at i samsvar med medlemsvilkårene kan kjøp som overstiger grensen risikere å bli avvist, men du kan når som helst gjøre en innbetalning for å redusere totalbalansen på kortet slik at nye transaksjoner kan gjennomføres.

Har du behov for ytterligere bruk av kortet utover din kredittgrense, så har du muligehten til å gjøre ekstrainnbetalinger når som helst for å frigjøre kreditutrymmet på ditt kort.

Dersom du har spørsmål gjeldene informasjonen som fremkommer i denne mailen, så ber vi deg om å ta kontakt med oss på følgende telefonnummer: 24 05 52 63. Våre åpningstider er mandag til fredag fra klokken 08:00 til 18:00.

VIKTIG INFORMASJON:

Vær oppmerksom på at delbetalingsfunksjonen er planlagt å tre i kraft fra tidligst andre kvartal i 2022. Delbetaling innebærer at du har mulighet til å nedbetale benyttet kreditt, med nedbetalingstid på inntil (12) måneder Det vil ikke være mulig å delbetale før delbetalingsfunksjonen er aktivert, hvilket betyr at fakturaen må betales i sin helhet hver måned innen forfall. Du vil motta et særskilt varsel når delbetalingsfunksjonen er aktivert og er tilgjengelig for deg.

Tenker jo i utgangspunktet at de selv oppfordrer til ekstra innbetalinger. Så nå er saldo på kortet -87k. Må få ut noen refusjoner som jeg har fått til elite kortet også, som legges i skuffen frem til 2022. Da jeg snakket med damen på telefon så ga jeg tydelig tilbakemelding om at det nye systemet er håpløst og at de burde åpne for muligheten til at bruker selv velger mellom faktureringskort og kredittkort. Hun sa hun skulle ta dette videre. Mulig dette bare er svada, men
    oppfordrer andre til å gjøre det samme de gangene de henvender seg til KS, uansett hva det måtte gjelde.

EndreD liker dette
  19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Er dette et nytt kort eller kundeforhold, eller vil de gjøre om alle faktureringskort til kredittkort?

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,724
    Bonuspoeng:
    293
    Planen er vel at alle blir kredittkort.

Del denne siden