SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,894
    Bonuspoeng:
    183
    Du mister ikke CT.
    Amex kundeservice sier du ikke skal få bonus når du allerede er kunde, men erfaringen til de fleste her inne er at de ikke har helt kontroll på dette, og du mest sannsynlig får bonus. Bare ikke ring og spør…
     
    Shyneno and lohelle like this.
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    skulle gjerne hatt en kampanje på åpning av et ekstrakort nå til jul, var det ikke i fjor ?
     
  3. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,013
    Likes mottatt:
    6,496
    Bonuspoeng:
    183
    Har noen forsøkt, og lykkes, med å bruke SAS AmEx til handel på Elkjøps nettside? Her dukker det kun opp feilmelding når jeg prøver, selv om kundeservice-siden opplyser at AmEx kan benyttes (og AmEx-symbolet står også på betalingssiden). Når nummeret tastes inn kommer kun "Kortet støttes ikke...". Forsøkte å ringe kundeservice, og også de mente det burde gå, men de klarte ikke å fikse det. Forsøkte bestilling pr telefon, fikk tilsendt link for å legge inn kortinfo, men fikk igjen feilmelding (Something wrong happened...).

    Det samme skjedde i vår engang, da endte man opp med å måtte bruke Mastercard, men det hjelper meg jo ikke mot CT-grensen...

    Finnes det noen workaround her, eller må jeg håpe produktet dukker opp i fysisk butikk (for der vet jeg at kortet funker)?
     
  4. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm.... har du fått nytt kort som nå er blitt kredittkort og med potensielt veldig lav kredittgrense? Dette har skjedd med flere ganger etter at jeg ikke lenger hadde "ubegrenset" kreditt.
     
  5. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,013
    Likes mottatt:
    6,496
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det er det samme "gode, gamle" kortet som har blitt brukt flittig siste månedene. Med månedlig belastning godt over den prisen på den vaskemaskinen jeg nå ikke får lov til å kjøpe...
    Bet i det sure eplet i samme situasjon i vår, og brukte Mastercard istedet, derfor er ikke årets CT i boks...
     
    Jeanette liker dette
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Hatt flere kjøp med SAS Amex de siste ukene på elkjop.no uten problemer. Har hørt at det ikke virker på den lenken de sender ut hvis du handler over telefon.
     
    funkenstein liker dette
  7. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,013
    Likes mottatt:
    6,496
    Bonuspoeng:
    183
    Noen ganger er det tilstrekkelig å vite at andre ikke opplever det samme problemet, det er ofte indikasjon på at eventuell feil ligger hos en selv. Prøvde nå en annen nettleser (Edge istedetfor Chrome) og kom da ett hakk videre, før stor rød skjerm dukket opp om at jobbens internett var sperret for handel (evt sperret for den verifiseringsmåten Elkjøp/AmEx bruker). Tok det som et signal om at det ikke var kortet det var noe galt med, og prøvde Elkjøp på mobilen. Schwing, schwang, schwupp - og der var kjøpet i boks!
    Og man er kun en håndfull lapper unna CT-grensen! Grunn til en torsdagfeiring i kveld, dette...:)
     
    Last edited: 11. nov 2021
  8. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,216
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen av ekspertene her inne erfaring med «Lounge on the go» som er inkludert i AMEX Gold og Platinum?

    https://www.americanexpress.com/no/kundeservice/fordeler/lounge-on-the-go.html

    Fungerer dette greit på Gardermoen? Amex er ikke helt tydelig, men slik jeg forstår det, så fungerer det kun ved avreise og ikke ved ankomst?

    Jeg fant så vidt bare et gammelt Facebook innlegg der mange klager over at folk på Ritazza på OSL ikke hadde noe som helst peiling om ordningen – men det kan jo være at det ble bedre i løpet av to år.

    https://www.facebook.com/AmericanExpressNorge/posts/2552422624866530/
     
    Shyneno liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Har brukt lounge on the flere ganger. Fungerer helt utmerket. God deal!
    De burde hatt det på Ritazza på TRD og.
     
    themichael liker dette
  10. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,216
    Bonuspoeng:
    113
    Tenker akkurat det samme (bor i Trondheim). Derfor lurte jeg litt på om frokosten også kan hentes ved ankomst i Oslo?

    EDIT: Ser nettopp at det står "Tilbudet gjelder ikke ved ankomst eller om du har valgt å besøke noen av loungene." i små skrift.
     
    Last edited: 21. nov 2021
  11. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, og det at vi ikke har lov til å bruke Amex tilbudet hvis vi samtidig besøker en lounge gjør jo at jeg ikke får brukt dette tilbudet. Er jo sjelden jeg er på OSL uten å besøke en lounge:)
     
    Shyneno and themichael like this.
  12. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,216
    Bonuspoeng:
    113
    Så gjelder dette også SAS loungene eller bare Priority Pass loungene som man har adgang gjennom AMEX? I såfall tror jeg at jeg kan spare meg 175kr i måneden :(. Om alt går etter boka blir jeg EBG om litt over en uke :D.
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Amex har vel ingenting med om skaffer lounge på egenhånd, det gjelder adgang du får som følger av at du har Amex.
     
    Shyneno and themichael like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ingen spørsmål eller krav til dokumentasjon som skulle tilsi at de oppdager at du har landet og ikke skal ta av. Stikk innom og få deg mat du.

    Hva angår lounge og Ritazza, det kan hende de plukker det opp om du går inn på OSL loungen for da registreres kortet. Men de vil ikke kunne registrere om du går på SAS. Det er vel neppe hensikten deres heller. De vil vel bare ikke bare betale både lounge og lounge on the go.
     
    tobeornot999, Shyneno and themichael like this.
  15. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,216
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for de fine svarene! Ønsker dem ikke å se på boarding kortet? Vet du om dem har åpent lenge på fredag kveld? Jeg tar oftet flyet kl 21:15 tilbake.
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan se på dette tilbudet som "Amex domestic lounge light" på OSL. Skal man til utlandet så drar man jo på OSL Lounge
     
    tobeornot999 and themichael like this.
  17. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke alle ting som burde utbroderes offentlig, men som det er skrevet gå innom og si at du skal ha en lounge on the go :)

    Fungerer veldig bra innenlands, skulle vært på flere flyplasser. Dog skulle jeg ønske at man også kunne velge ciabatta til lunsj fremfor wrap eller salat.

    Forresten idiotisk at lounge on the go på tog er utelukkende begrenset til visse strekninger, reiser ofte med tog med da grenland- oslo. Også begrensningen på 30 i løpet av et år er lite for de som reiser med toget litt mer enn det som er vanlig.
     
    themichael liker dette
  18. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Interessant nok fra FB gruppe:

    upload_2021-11-22_14-46-34.png
     
    Shyneno and Maggie like this.
  19. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte dette. Det står at amex godtas, men feiler i kassen når jeg prøver. Måtte bruke mc. De tar heller ikke gavekort med den betalingsløsningen så det er ingen workaround for å få betalt med amex med den løsningen (med mindre du kjøper paygoo kort på coop obs elns).
     
    Shyneno liker dette
  20. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    det var jo spennende og rart samtidig. kan det virkelig være mulig å få 40k til samme konto? noen som tar en for laget å prøver? :)
     

Del denne siden