SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for den gode hjelpen jeg har fått her!
    Nå har jeg meldt meg inn og fikk epost fra Priority Pass ganske kort etterpå. Kan jeg bruke den allerede før jeg får Amex kortet i posten? Hvordan fungerer det i OSL lounge som ikke er en PP-lounge?

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,618
    Bonuspoeng:
    183
    Dette har vel allerede blitt testet ut? Du får ikke bestilt ekstra Elite-kort om du allerede er kunde, men det skal gå fint å bestille Premium og oppgradere dette.

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,724
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg dro med fly etter 21 i begynnelsen av oktober. Da var det stengt, og lite folk i terminalen. Nå er det mange flere reisende så det kan hende de har lengre åpent.
    Nei, de har aldri bedt om å få se boardingcard.

themichael liker dette
  4. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevde samme feil her med betalingslink for hvitevarer. Men var bare å møte opp i kassen på nærmeste Elkjøp og oppgi telefonnumeret, så fant de ordren og fikk betalt i kassen med Amex der.

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,724
    Bonuspoeng:
    293
    Vær oppmerksom på at Amex kort liker best å bli stukket inn i terminalen. Å sveipe dem funker bare noen få steder, og hvis du sveiper først så funker det ikke å sette inn heller.
    Jeg velger alltid å stikke inn kortet med en gang, da funker det ofte også hos de som sier de ikke tar amex.

Insomnia4u, paron, Eddie47 and 2 others like this.
  6. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Var her snakk om nettbetalingsløsningen med betalingslink (altså kassen i digital butikk :p ) De bruker en annen betalingsleverandør når de har betalingslink enn de gjør i den vanlige nettbutikken, tror jeg

RoadKing liker dette
  7. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor kan jeg kjøpte et Canon R6 med amex ?

8. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Shyneno liker dette
  9. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,246
    Bonuspoeng:
    183
    Amex kjører oppgraderingstilbud igjen!
    Classic--> Premium
    https://www.americanexpress.com/nb-no/bytt-kort/sas-classic-til-sas-premium/
    *Søk senest 31/12 2021 og få 20 000 EuroBonus Ekstrapoeng - poeng som tilsvarer en tur-returreise med SAS i Norden. Tilbudet gjelder for deg som har er SAS Amex Classic, med forbehold om at du handler for minst 36 000 kr t.o.m. den 31/3 2022. Poengene overføres senest mai 2022. Legg merke til at du ikke kan benytte deg av flere oppgraderingstilbud fra American Express under samme tidsperiode da ditt SAS Amex Premium må være aktivt når bonusen utbetales

Premium-->Elite
    https://www.americanexpress.com/nb-no/bytt-kort/sas-premium-til-sas-elite/
    = 30k EBP
    *Søk senest 31/12 2021 og få 30 000 EuroBonus Ekstrapoeng, som tilsvarer en tur-returreise med SAS i Europa. Tilbudet gjelder for deg som har er SAS Amex Premium, med forbehold om at du handler for minst 45 000 kr t.o.m. den 31/3 2022. Poengene overføres senest mai 2022. Legg merke til at du ikke kan benytte deg av flere oppgraderingstilbud fra American Express under samme tidsperiode da ditt SAS Amex Premium må være aktivt når bonusen utbetales.

Nye kunder får også en challenge.
    Premium:
    https://www.americanexpress.com/no/...mex-cardshop-allcards-learn-SASAmexPremium-fc
    *Søk senest den 28.02.2022 og få 30 000 EuroBonus Ekstrapoeng. Poengene holder til en tur-retur reise med SAS Go innen Europa (Skatter og avgifter kommer i tillegg). Tilbudet gjelder bare nye kunder og under forutsetning av at du handler for minst 36 000 kr t.o.m. den 31.05.2022. Poengene overføres senest 31.07.2022.

Elite:
    https://www.americanexpress.com/no/...=no-amex-cardshop-details-browse-SasAmexElite
    *Søk senest den 28.02.2022 og få 45 000 EuroBonus Ekstrapoeng. Poengene holder til en tur-retur reise med SAS Go innen Europa (Skatter og avgifter kommer i tillegg). Tilbudet gjelder bare nye kunder og under forutsetning av at du handler for minst 45 000 kr t.o.m. den 31.05.2022. Poengene overføres senest 31.07.2022.

Eksisterende kunder som ikke bytter kort får som vanlig ingenting. Glad for at jeg nedgraderte til classic for et par mnd siden, så kan jeg nå benytte med av premiumoppgraderingstilbudet.

10. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,396
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har lenge tenkt jeg skulle nedgradere til classic da jeg har oppnådd 2 CT allerede. Med dette tilbudet ringer jeg å nedgraderer idag og satser på å oppgradere før nyttår. :)

11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,246
    Bonuspoeng:
    183
    Spar deg for telefonen, veldig enkelt å nedgradere her: https://www.americanexpress.com/nb-no/bytt-kort/sas-elite-til-sas-classic/

Eller hvis man skal endre fra hvilket som helst kort til hvilket som helst kort, kan denne lenken benyttes: https://www.americanexpress.com/nb-no/bytt-kort/?inav=no_menu_cards_member_upgrade
    Selv om det står upgrade så funker det fint med downgrade også har jeg erfart. Fikses på få sekund.

haifinn, Emma, Magnus1001 and 2 others like this.
  12. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    Blir spennende å se om noen mnd hvordan det går med mine sprell. Hadde Premium fra før, så kom der en kampanje på 45000 poeng ved bestilling av Elite for nybestilling / nye kunder. Bestilte da et nytt kort i tillegg til det Premium jeg da allerede hadde. Håper jeg får bonusen utpå nyåret, selv om jeg egentlig ikke er ny kunde da.

Nå var der oppgraderingskampanje som nevnt over, så jeg oppgraderte Premium til Elite.
    Om alt går etter planen, og jeg klarer forbrukskravet (bruker å gå VELDIG bra å bruke masse penger), så skal jeg muligens få 75000 ekstrapoeng da. Hadde CT på Premium før jeg gikk for det nye Elite-kortet, så jeg ville ikke si opp dette før jeg hadde brukt denne. Men nå ble det et midlertidig ekstra Elite da. Har forstått det slik at jeg får 20000 statuspoeng til, selv om jeg allerede har dette fra det første kortet.

Vaskehanske and Maggie like this.
  13. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,396
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips, men må uansett ringe inn å få overført et refundert beløp på et gammelt kort. Utrolig at ikke refunderte beløp ikke overføres automatisk så lenge man har aktive kort i slike tilfeller.

Flyingdutchman liker dette
  14. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    *Søk senest 31/12 2021 og få 30 000 EuroBonus Ekstrapoeng, som tilsvarer en tur-returreise med SAS i Europa. Tilbudet gjelder for deg som har er SAS Amex Premium, med forbehold om at du handler for minst 45 000 kr t.o.m. den 31/3 2022. Poengene overføres senest mai 2022. Legg merke til at du ikke kan benytte deg av flere oppgraderingstilbud fra American Express under samme tidsperiode da ditt SAS Amex Premium må være aktivt når bonusen utbetales.

hva betyr egentlig det siste?

"Legg merke til at du ikke kan benytte deg av flere oppgraderingstilbud fra American Express under samme tidsperiode da ditt SAS Amex Premium må være aktivt når bonusen utbetales."

Jeg venter på 20k poeng på mitt amex premium kort etter en signup bonus, måtte kjøpe for et eller annet beløp før 31.11.. noen som husker når disse poengene skulle være på konto?

betyr det at jeg ikke får mine 20k poeng som jeg venter på hvis jeg oppgraderer kortet til elite nå?

15. GlennDi

GlennDi Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor lang tid bør en vente fra man avsluttet sin Amex-konto før man biter på et nytt tilbud?

Fortsatt snakk om seks måneder?

16. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,152
    Bonuspoeng:
    93
    Søkte Elite i går, fikk invilget, og 20000 statuspoeng på konto samme dag.
    Hadde kortet tidligere, men det er vel et par år siden nå.
    Klager ikke, men det åpner definitivt for misbruk - tviler på de klarer å trekke poengene tilbake selv om jeg benytter angrefristen.

Shyneno liker dette
  17. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    funker dette?
    Jeg har Premium nå. At man nedgradere til Classic i dag, og så før 31/12 oppgradere til Premium igjen?

18. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,396
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ikke sikker på om det fungerer, men jeg ser ingen åpenbare grunner til at det ikke skal fungere. Syntes det er verdt et forsøk, jeg skal uansett ikke gjøre noen store innkjøp før på nyåret så all spend blir uansett tellende mot ny CT i 2022. Jeg har ingenting å tape på dette.
    Men om du er en av de som venter på utbetaling fra en tidligere kampanje ville jeg ikke sjangset på dette.

19. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Skal være seksmåneder ut ifra hva jeg har lest her.
    Er det seks måneder fra oppsigelsesdato eller seks måneder fra siste måned med aktivt kort?

GlennDi liker dette
  20. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Regner med du holder oss oppdatert :D

Del denne siden