SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,491
    Bonuspoeng:
    93
    Amex hadde en kampanje før jul med 30k Sas poeng dersom du valgte å oppgradere Sas Amex premium til Sas Amex elite kort. Ved deres siste kampanje nov/des kan jeg ikke se at det var noe krav til at en måtte ha en bestemt omsetning innenfor en gitt tid. Er det noen andre på forumet som benyttet denne kampanjen og alt har fått poengene? Prøvde å ringe kundeservice men det var ikke mulig å komme gjennom.

2. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Kravet var 45k i omsetning innen 31/3. Poengene kommer senest 1.april

Maggie and Shyneno like this.
  3. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,491
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for rask tilbakemelding :) De hadde to kampanjer før jul. Kan ikke se at det står noe om krav til omsetning på skjema jeg sendte inn. Skal prøve å nå dem på chatten.

4. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Står sjeldent noe på skjemaet. Det står alltid nederst på siden på kampanjesiden som en liten notis (*).

De tre siste kampanjene (hvertfall de jeg har fått med meg) er:

Amex Premium 30.11.2021
    *Søk senest den 30.11.2021 og få 30 000 EuroBonus Ekstrapoeng. Poengene er nok for en bonusreise med SAS Go innen Europa (Skatter og avgifter kommer i tillegg). Tilbudet gjelder bare nye kunder og under forutsetning av at du handler for minst 36 000 kr t.o.m. den 28.02.2022. Poengene overføres senest 30.04.2022.

Amex Elite 30.11.2021
    *Søk senest den 30.11.2021 og få 45 000 EuroBonus Ekstrapoeng. Poengene er nok for en bonusreise med SAS Go innen Europa (Skatter og avgifter kommer i tillegg). Tilbudet gjelder bare nye kunder og under forutsetning av at du handler for minst 45 000 kr t.o.m. den 28.02.2022. Poengene overføres senest 30.04.2022.

Amex Upgrade Premium til Elite 31.12.2021
    *Søk senest 31/12 2021 og få 30 000 EuroBonus Ekstrapoeng, som tilsvarer en tur-returreise med SAS i Europa. Tilbudet gjelder for deg som har er SAS Amex Premium, med forbehold om at du handler for minst 45 000 kr t.o.m. den 31/3 2022. Poengene overføres senest mai 2022. Legg merke til at du ikke kan benytte deg av flere oppgraderingstilbud fra American Express under samme tidsperiode da ditt SAS Amex Premium må være aktivt når bonusen utbetales.

5. WillOKC

WillOKC Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Amex Premium 30.11.2021
    *Søk senest den 30.11.2021 og få 30 000 EuroBonus Ekstrapoeng. Poengene er nok for en bonusreise med SAS Go innen Europa (Skatter og avgifter kommer i tillegg). Tilbudet gjelder bare nye kunder og under forutsetning av at du handler for minst 36 000 kr t.o.m. den 28.02.2022. Poengene overføres senest 30.04.2022.

Var akkurat på tlf med de om denne, trengte 20 min og tre kolleger for å finne kampanjen.
    Ser det står nye kunder her, hvordan har det historisk vært å få poeng på disse kampanjene dersom man har hatt et aktivt classic kort samtidig?

Er vel på slutten av fjoråret de kom med "oppgrader" knappen. Jeg har nå søkt Premium på vanlig vis og ikke oppgradert fra Classic, mente hun på tlf..og var dermed ikke kvalifisert.

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg håper de mener at Elite-kortet må være aktivt i mai 2022?

7. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    hvis du venter på poeng fra en annen oppgradering eller sign up bonus så får du ikke lenger den.. det de mener.. jeg hadde problemer med formuleringen jeg også og ringte amex..

derfor oppgraderte jeg ikke til elite denne gangen og de tapte en slant på det..

Upsaker liker dette
  8. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,348
    Bonuspoeng:
    183
    Kjøpte 4 stk i dag x 5000 på nettsiden med amex. Gebyr 4x 13 kr. Funket fint med SMS-kode. Måtte ta det i flere runder da jeg ikke kunne sende flere gavekort til samme mobil i en bestilling.
    Som andre har påpekt tar automatene ikke amex. Noen av kundeserviceskrankene selger også i skranke. Ikke på Stor hvor jeg var så aner ikke om man da kan bruke Amex. Er visst en listen på nettsiden. På Storo sa de at kundeservice selger på Strømmen iallfall.
    Funker bra forutsatt at det regnes som forbruk da:D

9. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan da? feks i Trondheim er det kun 2 kjøpesenter der man kan bruke gavekort.. og de er ikke i sentrum en gang

10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,491
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har egentlig kun sjekket i Bergen.
    Her er fem av de største kjøpesentrene drevet av Thon, men dette varierer nok fra by til by.
    Også her må du til bydelsentrene for å få det store utvalget og varehus som Elkjøp, Power, OBS ol.

11. vanillacoke

vanillacoke Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    For Tromsø ser det ut til at man kan kjøpe sentrumskortet med amex, fungerer på en haug med utesteder/restauranter/butikker/frisører/opplevelser/hotell i sentrum.

Noen som har erfaring med dette?

Last edited: 05. jan 2022
  12. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Rapporter gjerne tilbake om du får forbruk og poeng :)

October liker dette
  13. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Man får forbruk og poeng. Jeg gjorde dette for å innkassere CTen i 2020. Det er da vitterlig et varekjøp...

tobeornot999, Shyneno and milehigh like this.
  14. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm.. Jeg har muligens et "problem". Jeg skaffet meg et ekstra Elite-kort, fordi jeg pga Covid kom til å få problemer med å nå Gold muligens.
    Kvalifiserende periode: 01.05.2021 – 30.04.2022, utløp 31.07.2022.

Nå ser jeg at jeg fikk statuspoeng i oktober for det første kortet. Betyr dette at jeg risikerer å få statuspoeng for det nye kortet også i oktober? (ser at de ofte kommer samtidig). Kan man få hjelp av Amex support her?
    Nå er det jo bare 3 uker igjen til 4x-kampanje slutter.. Det ER jo mulig å fly likevel, men litt iffy om dagen. Mangler 17k statuspoeng akkurat nå.

15. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Statuspoeng for nytt kort pleier vel å komme omtrent umiddelbart etter bestilling?

16. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    For første kort, ja. Skjedde med meg også. Men har ikke fått noe poeng for kort nummer 2 enda, og forstår det slik at dette ofte kommer rundt samme tid du får poeng for kort 1, OM du da har Elite fra før.

17. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man få poeng for to kort?

18. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    I følge et par poster jeg har funnet før, så skal det gå bra. Får satse på det ikke er feil. Ender vel opp med 0 statuspoeng, null velkomstbonus for ekstra elite og null oppgraderingsbonus for premium -> elite fordi jeg har elite fra før nå... haha.
    Vi får se.

19. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    Da kan jeg via en samtale med kundeservice bekrefte at man IKKE får statuspoeng for mer enn et ELITE-kort. Noe som gir litt mening (enkelt å få høy status), men som ikke samsvarer med et par andre poster jeg fant fra tidligere (mulig de har endret på noe også).

Så det neste da er bare å IKKE få 45000 EB for tegning av nytt ELITE,. da jeg allerede var kunde fra før... (jeg sa opp kortet jeg oppgraderte nå, ikke det nye ELITE-kortet jeg fikk statuspoeng på for noen mnd siden)

ref blant annet denne posten:
    https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-q-a.10910/page-275#post-397402

Last edited: 17. jan 2022
  20. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    amex kundeservice sier mye som ikke stemmer, virker som mye går automatisk.

Storbaba liker dette

Del denne siden