SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    De har vel satt en lav prioritet på permanent fiks. De fleste kundene klarer jo ikke å nå 150 000 i forbruk før de får gjort en midlertidig uansett! :p

2. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    18
    Hvor finner man egentlig denne funksjonen ellers da? Har aldri sett det i appen. Jeg pleier å chatte Amex for å få status på det. Gjorde det et par ganger i fjor. Fikk raske svar med info om brukt beløp.

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,855
    Bonuspoeng:
    293
    På nettsiden hvis du bruker pc/mac. Er vel Eurobonus man trykker på.

Skyline liker dette
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,138
    Bonuspoeng:
    293
    Finnes ikke i appen, må gjøre som @Upsaker skriver over her.

Skyline liker dette
  5. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    18
    Ser at jeg ble belastet for dette i dag. Står som 'debetjustering' på 300 kr.

6. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Har også blitt belastet i dag. Men det er feil, da jeg kun har brukt tilbudet EN gang.

Tok derfor kontakt med kundeservice på chat. Der påstod de først at jeg brukte fordelen etter at den var gått ut på dato, hvor de refererte tilbake til det første tilbudet i mars 2022. Jeg måtte faktisk finne frem til opprinnelig tilbud, og sende det til dem. De fant fortsatt ikke ut av det, og måtte lage en sak til backoffice.

Synes det faktisk ikke er greit at de påstår at bruken fant sted etter at tilbudet var gått ut. Da hadde vel ikke Espresso House akseptert, heller. Tror de prøvde seg på en "spansk en" her.

Skyline liker dette
  7. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    18
    Synes det heller ikke er greit at de 'debetjusterer' 300 ut av det blå mange måneder etter for én kaffe og påstår at jeg brukte en lounge. Ja, vi brukte hovedkort og ekstrakort, men allikevel.. Nå vet jeg det i hvert fall :)

Maggie and marekz like this.
  8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,238
    Bonuspoeng:
    183
    Medlemsavgiften som genereres siste dagen i faktura perioden.
    Gjelder denne fakturaperioden, eller til neste periode?

9. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,583
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ble også fakturert 300 for dette kaffetilbudet. Har riktignok brukt det 2 ganger totalt men det har jo vært nye tilbud. Tror kanskje det var 1 år i mellom disse to gangene også.

Ganske stusselig når jeg har hatt elite kortet i mange år og over 400k/året i omsetning...

Skyline and Maggie like this.
  10. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    'Må' være en feil. Jeg brukte det en gang i mars, og en gang i november - kun et kort begge ganger. Det var to ulike tilbud, alt var innenfor rammene til tilbudet. Har reklamert via chat.

Last edited: 07. jan 2023
    Skyline and obay like this.
  11. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,583
    Bonuspoeng:
    183
    Ja må vel gjøre det samme. Dette er jo uansett veldig dårlig måte å håndtere kundene sine på.

Skyline liker dette
  12. magnusha

magnusha YouTuber @awardviking

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Har opptjeningsperiode 1. april - 31. mars. Får mine 20K statuspoeng fra Amex elite i november. Kan jeg nedgradere til premium etter jeg har mottatt statuspoengene til første CT er opptjent på premiumkortet, for så å oppgradere til Elite for å få 2 nye CT. Samtidig som jeg fortsatt mottar 20k statuspoeng etter jeg oppgraderer tilbake til Elite? Viktigere at jeg ikke mister de 20k statuspoengene, enn at jeg får 3 CTer, men sparer noen kroner i mnd ved å nedgradere.

Last edited: 10. jan 2023
  13. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,583
    Bonuspoeng:
    183
    Snakket med support nå og de mente at "lounge on-the-go" tilbudet i Mars kun var tilgjenglig på Arlanda. Klarer ikke få dette til å stemme men har ikke mye dokumentasjon å komme med ...

14. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Her er dokumentasjon på at så ikke var tilfellet. :) Svarene de kommer virker å være tilfeldige.

15. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,583
    Bonuspoeng:
    183
    Damn takker!

16. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,583
    Bonuspoeng:
    183
    Du har ikke tilfeldigis den siste kampanjen også?

17. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Dessverre. :/

18. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Screenshot_20221101-132559.jpg

obay liker dette
  19. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,583
    Bonuspoeng:
    183
    Ble så jeg sa opp kortet av prinsipp.
    Kundesupport påstod hardnakket først at det kun var for Arlanda, og deretter endret de det til at tilbudet ikke gjaldt norske kort. Har hatt og betalt kortet siden 2018 på en forholdvis høy omsetning men dette tok virkelig kaka. Pardon my english men ble så forbaska irritert.

upload_2023-1-10_16-9-17.png

20. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Rimelig imponerende greier. Tydelig at noen er satt til å undersøke misbruk av Lounge on the go, uten samtidig ha blitt informert om gjeldende kampanjer.

(nå er jeg ekstra fornøyd med at betjeningen på Glasmagasinet ikke tok seg bryet med å trekke 10 øre fra kortet mitt da jeg var innom i november)

Jan Fredrik and Maggie like this.

Del denne siden