SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Vanskelig og si, jeg vil tippe en slik 100k kampanje ikke kommer før tidligst til høsten/slutten av året.

    Nå kjenner jeg ikke dine behov og planer, men får du kortet nå, og tenker at du kommer til å omsette for 150 000 i løpet av dette året, så får du jo en CT, det kan være vanskelig med en kampanje som begynner i f.eks Oktober.
    For meg har en CT mye mer verdi enn de 40 000 poengene som skiller på de forskjellige tilbudene
     
    Doc liker dette
  2. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Jeg har ny Eurobonus periode fra 1. februar og får en del utgifter i mars ifbm. flytting, så sånn sett er kanskje timingen mer verdt enn de evt. ekstra poengene...?
     
  3. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Da hadde jeg ikke nølt hvis jeg var deg. Greit med en kickstart på 20k statuspoeng tidlig i perioden :)
    Eneste er at du må vurdere litt ift forbruk på MC premium i forbindelse med de nye opptjeningsreglene der (hvis du har dette kortet, da).
     
    Doc liker dette
  4. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har ikke SAS MC, men jeg har DNB Saga med EB oppgradering. Tenker jeg går for denne kampanjen da og prioriterer å oppfylle kravet for ekstrapoengene før jeg går tilbake til å fokusere på DNB opptjeningen.

    Er "oppskriften" da at man bør beholde Elite kortet til 60 000 P er i boks (senest juni) , for å deretter nedgradere til Amex Classic, og oppgradere tilbake til Elite i februar 2024 for å få nye 20 000 statuspoeng i 2024?
     
  5. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du ikke bryr deg om CT, sånn ca ja.
    Ikke nødvendigvis akkurat i februar 2024, kommer litt an på når amex kjører kampanje, prøve å time det slik at du får en del ekstrapoeng også ;)
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Beholder man de 20K statuspoengene om en bestemmer seg for å nedgradere igjen?
     
  7. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Ja
     
    Doc and Insomnia4u like this.
  8. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Og Premium... 10.000?! -.-

    Er det noen som kan bekrefte at 3 mnd uten kort teller for å få poeng igjen? De som fikk senest i desember kan kanskje bekrefte det
     
  9. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
  10. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg blir belastet månedsavgift for mit Amex den 19. Vil kjøp jeg gjør i dag komme på neste måneds faktura eller må jeg da vente til i morgen?
     
  11. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Super tråd dette altså! :) Når pleier statuspoengene å komme når man søker om Amex Elite? Vil ikke søke for tidlig i tilfelle statuspoengene kommer før ny Eurobonusperiode (1. februar).
     
  12. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    208
    Bonuspoeng:
    43
    De kommer inn 5 minutter etter du får søknaden godkjent. Så for guds skyld ikke bestill kort før ny eurobonusperiode dersom du ikke trenger poengene nå.
     
    Doc liker dette
  13. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Beklager at jeg må ha det med teskje, men ønsker ikke å gjøre feil: Hvor lang tid bruker de vanligvis på å behandle en søknad? Det tryggeste er altså å søke på den 30. januar, i mitt tilfelle? Med andre ord, godt innenfor fristen 31. januar, men tvilsomt at det godkjennes før februar?
     
  14. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg oppgraderte fra Premium til Elite (kampanje) 30.12.2022 og fikk poengene registrert 30.12.2022. Godkjenningen ble gjennomført i løpet av minutter
     
  15. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Noen issues med å bestille en reise med et Amex som potensielt er sagt opp når reisen skal gjennomføres? Altså... booke sommerferie nå med Amex Elite, si opp kortet i Mars.
     
  16. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Foruten at reiseforsikringen som følger med kortet ikke gjelder, så er det ingen andre problemer slik jeg ser.

    Ser det har vært nevnt at i noen tilfeller så har man måtte vise kredittkortet man har benyttet for bestilling, aldri opplevd dette selv - men har som regel passet på å tatt med kortet, selv om det er sagt opp
     
    jgroneng and rookietrader like this.
  17. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Det må være ved oppgradering det går så kjapt siden de har informasjonen om deg på bok. Antar det tar lenger tid med ny kunde? Jeg får søke på kvelden 31....
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Eventuelle refusjoner pga avbestilling eller endring av reiserute går til det gamle kortet og man må ringe inn for å få disse betalt til konto. I tillegg tar det ganske lang tid før man får papirfaktura i posten med beskjed om at amex skylder deg penger, men de sier nå ihvertfall fra i motsetning til endel andre kort.
     
  19. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Hvorfor ikke bare vente til 1. februar, så er du sikker?
     
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Vil tippe denne har litt å si

    Skjermbilde 2023-01-19 184117.png
     
    marekz and Doc like this.

Del denne siden