SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    208
    Bonuspoeng:
    43
    De kjører en automatisert kredittsjekk av deg. Så tar 5 minutter for nye kunder også.
     
  2. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Så da bør jeg faktisk IKKE søke 31. januar hvis jeg har ny periode 1. Februar?
     
  3. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    Du søker den dagen du ønsker å motta statuspoeng. Du kan selvsagt prøve å finte ut systemet med å bestille to minutt før midnatt, men kan gå snett.
     
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, men ikke stol på reiseforsikringen.

    Den bør man ha fra et annet sted uansett.
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    De har kanskje IT på nivå med SAS, men det pleier aldri være noe problem med refusjoner eller evt flytting av saldo til "lavere" kort.

    Papir faktura har jeg ikke sett verken fra dem eller andre på 10 år, selv etter refusjoner :D
     
  6. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Har du en link til denne? Finner bare en som gir 20.000 poeng...
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk papirfaktura og sluttoppgjør på papir fra dem rett før jul på et kort jeg har sagt opp. Så det skjer fortsatt
     
  8. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    5,055
    Bonuspoeng:
    183
    Ref. min tidligere disput med amex ang at de hadde trukket meg 300kr for kaffebesøk så har de nå snudd i døra. Pengene er refundert på konto.

    Dog så er de såpass på strå at de ikke tar noe skyld selv og hevder det er espresso house som har gjort feil. Har jo sagt utrolig mange ganger at begge tilbudene dukket opp i Experience appen for mitt SAS Amex Elite men det ser ikke ut til å gå helt inn.


    It seems like the staff at Espresso House made a wrong and charged you for the benefit service fee, even if you were not eligible for that certain offer. The terms are found in our Experiences app. Although, I believe that espresso house are the ones in charge of this debit and we will therefore help you and credit the 300nok.
     
    themichael, Baldrick, kaijoar and 4 others like this.
  9. PerFlyer

    PerFlyer PerFlyer

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Har noen erfaring med Amex og saksbehandling? Saken gjelder en feil jeg gjorde ved en innbetaling til Amex. Jeg tastet feil KID (la inn KID til SEB MC), noe som jo førte til at pengene ikke er kommet inn på min konto. Så tok jeg kontakt med kundeservice på telefon, og det ble opprettet et saksnummer. Jeg fikk da en mail med mailadresse til «Sweden CMM» der jeg mailet skjermdump fra banken som dokumenterer innbetalingen. På telefon sa de noe om at dette kunne ta opp til 15 dager… Er det noen som vet hva jeg kan forvente her?
     
  10. bonusmagnet

    bonusmagnet Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    Er ny på forumet. Jeg har i lang tid forsøkt å søke om et amex kort. Får tastet inn bankId passord. Til slutt kommer det derimot at bankID tjenesten er feil og at jeg skal forsøke senere. Eller ringe kundeservice. KS er helt håpløst. De lover meg å ta kontakt gjentatte ganger, uten at det skjer.

    Noen som har tips her? Har forsøkt ulike nettlesere. Har også dobbeltsjekket med banken om at det ikke er noe feil med bankid.

    Takk på forhånd :)
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Prøvde denne metoden nå, men det ser litt annerledes ut nå? Fant ikke frem til forbruket iallfall.

    Er det noen som kan vise hvordan dette gjøres i dag? Eller har Amex tatt bort muligheten for å holde oversikt?
     
  12. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Interessant. Tok de kontakt med deg igjen? :) Har du beholdt kundeforholdet? Er jo i så fall bra om de tok initiativ til kontakt igjen.

    Jeg har også en samme sak der, som de skulle komme tilbake til meg på. 10 dager sa de, den 4. januar. Ikke hørt noe enda, selvsagt.
     
  13. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    5,055
    Bonuspoeng:
    183
    Chat sa de skulle ta kontakt med meg innen 3-5 business days, noe de ikke gjorde.
    Sendte derfor en klage/oppsummering og med alle vedlagt til den e-post adressen lengre opp i tråden her. Fikk da svar etter noen dager.

    Kundeforholdet er avsluttet pt ja. Har nok CT'er en stund enda så er nok økonomisk like greit. Får vel komme tilbake når jeg kvalifiserer som en "ny kunde" og poeng ;)
     
    marekz liker dette
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Søkte om oppgradering fra Premium til Elite i går. Den gikk igjennom i dag. 20K statuspoeng på konto også.

    Litt uklart for meg om jeg kvalifiserer for den 60K bonuspoengrabatten: Har ikke hatt Elite før, kun Premium. Kvalifiserer oppgradert kort, eller er det kun "nye" amex-kort/ny kunde som gjelder?

    Edit: ser de har endret til kun 20K poeng nå:
    https://www.americanexpress.com/no/...-amex-cardshop-allcards-learn-SasAmexElite-fc
     
    Last edited: 20. jan 2023
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Insomnia4u liker dette
  16. melkoo

    melkoo Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28

    "Tilbudet gjelder bare personer som ikke tidligere har vært kort- eller ekstrakortmedlemmer"

    Hørt mye fram og tilbake angående denne setningen, spesielt "ekstrakortmedlemm" noen som har noen erfaringer å dele?

    Fruen er fortiden ekstrakortmedlem, hvilke muligheter har vi?
     
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmålet er om det sikter til Elitekortet eller Amex-kunde uavhengig av kort-nivå. Det er kanskje åpent for tolkning? Jeg tenkte å ringe for å sjekke neste uke.

    Edit: Sende spørsmålet på chat i appen. Poengtilbudet gjelder kun nye kortsøknader og ikke oppgradering. Så da bør en altså IKKE oppgradere, men sende en helt ny søknad.
     
    Last edited: 21. jan 2023
    melkoo liker dette
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Det er egne kampanjer for oppgradering. Hvis de har en gående akkurat nå så kvalifiserer du til den
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner. Vurderer å nedgradere igjen da. Noen formening om hvor lang tid jeg bør la det gå for å beholde statuspoengene?
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    De trekker ikke tilbake statuspoengene om du sier opp kortet. Så hvis du har fått dem, så er det ikke noe problem å nedgradere.
     
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden