Du søker den dagen du ønsker å motta statuspoeng. Du kan selvsagt prøve å finte ut systemet med å bestille to minutt før midnatt, men kan gå snett.
De har kanskje IT på nivå med SAS, men det pleier aldri være noe problem med refusjoner eller evt flytting av saldo til "lavere" kort. Papir faktura har jeg ikke sett verken fra dem eller andre på 10 år, selv etter refusjoner
Jeg fikk papirfaktura og sluttoppgjør på papir fra dem rett før jul på et kort jeg har sagt opp. Så det skjer fortsatt
Ref. min tidligere disput med amex ang at de hadde trukket meg 300kr for kaffebesøk så har de nå snudd i døra. Pengene er refundert på konto. Dog så er de såpass på strå at de ikke tar noe skyld selv og hevder det er espresso house som har gjort feil. Har jo sagt utrolig mange ganger at begge tilbudene dukket opp i Experience appen for mitt SAS Amex Elite men det ser ikke ut til å gå helt inn. It seems like the staff at Espresso House made a wrong and charged you for the benefit service fee, even if you were not eligible for that certain offer. The terms are found in our Experiences app. Although, I believe that espresso house are the ones in charge of this debit and we will therefore help you and credit the 300nok.
Har noen erfaring med Amex og saksbehandling? Saken gjelder en feil jeg gjorde ved en innbetaling til Amex. Jeg tastet feil KID (la inn KID til SEB MC), noe som jo førte til at pengene ikke er kommet inn på min konto. Så tok jeg kontakt med kundeservice på telefon, og det ble opprettet et saksnummer. Jeg fikk da en mail med mailadresse til «Sweden CMM» der jeg mailet skjermdump fra banken som dokumenterer innbetalingen. På telefon sa de noe om at dette kunne ta opp til 15 dager… Er det noen som vet hva jeg kan forvente her?
Hei, Er ny på forumet. Jeg har i lang tid forsøkt å søke om et amex kort. Får tastet inn bankId passord. Til slutt kommer det derimot at bankID tjenesten er feil og at jeg skal forsøke senere. Eller ringe kundeservice. KS er helt håpløst. De lover meg å ta kontakt gjentatte ganger, uten at det skjer. Noen som har tips her? Har forsøkt ulike nettlesere. Har også dobbeltsjekket med banken om at det ikke er noe feil med bankid. Takk på forhånd
Prøvde denne metoden nå, men det ser litt annerledes ut nå? Fant ikke frem til forbruket iallfall. Er det noen som kan vise hvordan dette gjøres i dag? Eller har Amex tatt bort muligheten for å holde oversikt?
Interessant. Tok de kontakt med deg igjen? Har du beholdt kundeforholdet? Er jo i så fall bra om de tok initiativ til kontakt igjen. Jeg har også en samme sak der, som de skulle komme tilbake til meg på. 10 dager sa de, den 4. januar. Ikke hørt noe enda, selvsagt.
Chat sa de skulle ta kontakt med meg innen 3-5 business days, noe de ikke gjorde. Sendte derfor en klage/oppsummering og med alle vedlagt til den e-post adressen lengre opp i tråden her. Fikk da svar etter noen dager. Kundeforholdet er avsluttet pt ja. Har nok CT'er en stund enda så er nok økonomisk like greit. Får vel komme tilbake når jeg kvalifiserer som en "ny kunde" og poeng
Søkte om oppgradering fra Premium til Elite i går. Den gikk igjennom i dag. 20K statuspoeng på konto også. Litt uklart for meg om jeg kvalifiserer for den 60K bonuspoengrabatten: Har ikke hatt Elite før, kun Premium. Kvalifiserer oppgradert kort, eller er det kun "nye" amex-kort/ny kunde som gjelder? Edit: ser de har endret til kun 20K poeng nå: https://www.americanexpress.com/no/...-amex-cardshop-allcards-learn-SasAmexElite-fc
De har flere aktive kampanjer. 60.000 poeng om man klikker inn via banner på sas.no: https://www.americanexpress.com/no/betalingskort/sas-elite/?ieep=07MC1241&cpid=500004786
"Tilbudet gjelder bare personer som ikke tidligere har vært kort- eller ekstrakortmedlemmer" Hørt mye fram og tilbake angående denne setningen, spesielt "ekstrakortmedlemm" noen som har noen erfaringer å dele? Fruen er fortiden ekstrakortmedlem, hvilke muligheter har vi?
Spørsmålet er om det sikter til Elitekortet eller Amex-kunde uavhengig av kort-nivå. Det er kanskje åpent for tolkning? Jeg tenkte å ringe for å sjekke neste uke. Edit: Sende spørsmålet på chat i appen. Poengtilbudet gjelder kun nye kortsøknader og ikke oppgradering. Så da bør en altså IKKE oppgradere, men sende en helt ny søknad.
Skjønner. Vurderer å nedgradere igjen da. Noen formening om hvor lang tid jeg bør la det gå for å beholde statuspoengene?
De trekker ikke tilbake statuspoengene om du sier opp kortet. Så hvis du har fått dem, så er det ikke noe problem å nedgradere.