SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,530
    Bonuspoeng:
    293
    Hos meg er det "Beklager, systemet svarer ikke". Prøvde i går også, det hjalp ikke å vente til i dag. :rolleyes:
    upload_2023-1-25_15-36-20.png
     
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,644
    Likes mottatt:
    7,621
    Bonuspoeng:
    183
    Telleren dukket opp her i dag, men viser ingen omsetning

    Skjermbilde 2023-01-25 154028.png
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,530
    Bonuspoeng:
    293
    Da ser det ut til at det er "på vei" iallfall da.
    Det var jo en som hadde telleren oppe, var det @tobeornot999 ? Ser det fortsatt likt ut der?
     
    tobeornot999 liker dette
  4. pongi13

    pongi13 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Det tok vel ikke lang tid før den gikk tilbake igjen..
    upload_2023-1-25_15-51-54.png
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Helt OK her fortsatt ja.

    Har ikke kommet så langt da, fikk nytt kort nylig etter jeg droppet Elite for en stund og dermed fikk nullstilling av telleren ;)

    upload_2023-1-26_1-4-8.png

    PS: Skrivefeil fra Amex også, ser jeg nå. Det skal stå "desember 2023", ikke 2022.
     
  6. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    158
    Likes mottatt:
    431
    Bonuspoeng:
    63
    Telleren har begynt å telle her, men den har glemt alt av kjøp gjort før onsdag, så det er kun ett kjøp fra i går med. Kommer seg vel etterhvert.
    upload_2023-1-26_8-3-50.png
     
    pongi13 liker dette
  7. pongi13

    pongi13 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    upload_2023-1-26_9-19-23.png

    Samme hos meg, bokførte transaksjoner per 26 Jan.
     
  8. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Medlem

    Innlegg:
    243
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    28
    Går det an å betale inn mer enn kredittgrensen på amex?
     
  9. simen929

    simen929 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Lurer på hvor dere snusere kjøper snus med amex?
    Har hittil kun funnet Swedish Match sin egen side, men det er jo da ca 200kr dyrere pr 30 boks enn f.eks snus.com. Usikker på om det er verdt det dersom jeg kanskje uansett når CT uten å kjøpe snusen min med amex.
    Hva gjør dere?
     
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Ja.
     
  11. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, MEN...

    Det messer opp algoritmen til hvilke kjøp som blir akseptert (ref kundeservice/klageavdeling). Man vil kunne få kjøp noe over kredittgrensen godkjent (jeg klarte ca 10k over på det meste), men ethvert vil selv kjøp på under 1000 kr bli avvist og man må vente x antall dager før grensen for hva som blir akseptert sakte begynner å stige igjen i rykk og napp. Dette selv om kredittgrensen et langt høyere.

    De sa at det som ble kommunisert tidligere både på mail og telefon med at dette var mulig ikke stemmer lenger, og at det aldri var meningen at det skulle vært kommunisert. De beklagde dette.

    Kort fortalt kan man hele tiden betale inn skyldig beløp slik at man har beløpet tilgjengelig, men om man betaler inn mer er det hit or miss om kjøpet går gjennom.
     
  12. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Brukte snusjakt.no tidligere, men ser ut som den er nedlagt. Nå storhandler jeg på Kiwi når det er trippeltrumf. Etter avgiftskuttet i 2021 la dagligvarebutikker seg mer på prisnivået til nettbutikkene. Men mulig man må ta en runde å sjekke prisnivået pr dags dato, takk for påminnelsen!
     
  13. simen929

    simen929 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Mener prisen på kiwi er typ 10kr dyrere pr boks enn på nett, så det er helt uaktuelt.. Anbefaler absolutt å bytte til nett!
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Hva i all verden har dette med trådtema å gjøre?
     
  15. simen929

    simen929 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Det var jeg som tok opp tema om hvor man kjøper snus online med Amex. Tråden heter SAS Amex QA.

    Edit: ser nå at det finnes en egen tråd spesifikt for dette subtema, beklager det!
     
  16. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Har elite kortet med omsetningskrav frem til den 31.1. Hva skjer hvis jeg får kjøp refundert etter den datoen slik at jeg kommer under omsetningskravet igjen før kampanjepoengene blir utbetalt? Går det bra eller mister jeg hele kampanjen da?
     
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Du er i så fall i en risky posisjon.

    Men om vi kjenner Amex-IT rett, så vil de antagelig bare ta ut en rapport/sum over spend i perioden kampanjen pågikk.

    I så fall kan det gå bra etter du fikk refusjon, men det kan også gå dårlig - dersom de tilbakedaterer refusjonen til den samme datoen som opprinnelig (nå refunderte) betaling. Men slik pleier det ikke å se ut på kontoutskriften, så det kan fint gå bra.
     
    stekus liker dette
  18. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Helt klart en fordel å prøve å unngå det. Men nå er det en reise om en måneds tid som ligger tynt an og jeg har i utgangspunktet lyst til å ha ny spend på mc premium for å få mye status, så lite lyst til å legge ekstra spend på Amex nå for å sikre meg
     
  19. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jeg ringte kundeservice og fikk svar at uansett hva slags kort man har hatt, feks Classic eller Premium, får man ikke 60.000 poeng hvis man går for Elite kampanje. Kun etter 6 mnd etter siste kortet/ekstrakortet

    om noen har erfaring at det i virkeligheten ikke stemmer gi et lite pip :)
     
  20. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Ser ut som 60 000 ekstrapoeng kampanjen hos SAS er trukket tilbake noen dager siden før fristen 31.? Underlig?
     

Del denne siden