SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. nicholas

    nicholas Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    13
    På SAS sine sider så er de det, men om du bruker lenken som ligger et par sider tilbake på dette posten så skal den fortsatt være gyldig. Jeg brukte den selv her et par dager siden og fikk bekreftet fra Amex kundeservice at den fortsatt er gyldig til 31.01 :)
     
    Doc liker dette
  2. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hvor raskt fikk du godkjent søknaden din? Det meste (utenom kundeservice) peker på at man får statuspoengene samme dag man søker.
     
  3. nicholas

    nicholas Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    13
    Søknaden ble vel godkjent med det samme (etter at de hadde gjort kredittsjekk). Statuspoengene kan variere. Ser at jeg enda ikke har fått mine poeng, men de kommer nok snart
     
  4. melkoo

    melkoo Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Er det slik nå at strategien blant dere voksne og erfarne er å opptjene seg 1 eller 2 CT, for deretter å "nedgradere" kortet og vente på kampanje for oppgradering?
     
    tobeornot999 liker dette
  5. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig noen gjør det. Jeg gidder ikke bruke tid på det og har hatt elite kontinuerlig i 4år. Opptjener 2 CT per år. Putter en god del spend på curve/sas mc ifm dobble poeng helger. I tillegg skal det 200kNOK inn på saga mc. Så jeg bruker ca 11mnd på å tjene opp 2CT uansett.
     
    Frode789 and melkoo like this.
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,846
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke så voksen her:p Men jeg skaffer 2 CT på elite før jeg nedgraderer til Premium og skaffer enda en CT:) Oppgraderer igjen i januar for å samle nye CTer:)

    I tillegg brukes dnb saga og sas mc flittig:)
     
    tobeornot999, Kjetil L and melkoo like this.
  7. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat fått mail om oppdaterte betingelser på Amex Elite. Men var jo ikke helt åpenbart hva som var nytt?
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,870
    Likes mottatt:
    57,452
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Fikk i forrige uke også. Men har ikke helt skjønt hva endringen er.
     
    stekus liker dette
  9. jehans64

    jehans64 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg tenker å oppgradere fra Amex Premium til Amex Elite - mest av alt for 20K statuspoeng, og selvsagt også 2CT. Jeg ble plutselig litt usikker ift konsekvensen av å bytte. Det står at "Du taper din tidligere inntjening mot "Fly 2 for 1"-rabatten". Betyr det at jeg mister min CT som jeg opptjente ifjor ?
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,634
    Likes mottatt:
    7,610
    Bonuspoeng:
    183
    Det betyr at du mister opptjeningen mot CT som du har gjort på Premium kortet så langt i 2023, altså du starter på 0,- om du oppgraderer til Elite - du mister ikke allerde opptjente CT'er
     
  11. jehans64

    jehans64 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Strålende, takk for raskt og presist svar !!
     
  12. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,625
    Likes mottatt:
    6,622
    Bonuspoeng:
    183
    Ser andre har svart på spørsmålene dine, men du kan også vurdere å vente til det kommer en ny oppgraderingskampanje. Tror ikke det er en aktiv akkurat nå... På nettsiden står det fortsatt at du får 30000 ekstrapoeng hvis du oppgraderer før 31.12.22 :rolleyes: (og oppfyller et omsetningskrav etterpå)
     
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,689
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Og ellers oppsummerer @paramberg godt nedenfor.

    Dyrt, og bare middels bra kort, Amex elite. Særlig pga manglende brukersteder.

    Jeg går for SAS MC som hovedkort, selv.

     
    melkoo and paramberg like this.
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lang tid etter bestilling (oppgradering) mottok dere nytt kort?
     
  15. eisa01

    eisa01 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Mister man opptjente CT om man sier opp Amex-kortet?
    Har det noen andre konsekvenser for bruken av CT?
     
  16. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,827
    Likes mottatt:
    2,063
    Bonuspoeng:
    113
    Nei og nei.
     
    eisa01 liker dette
  17. eisa01

    eisa01 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Ser forøvrig at på januar-fakturaen har jeg blitt belastet renter? Ser at forrige forfallsdato var 24. desember (en lørdag i år) og det ble selvfølgelig ikke betalt før 3. juledag.

    Gjelder dette flere? Amex på chat sa det var riktig, og anbefaler å betale 3-4 dager før due date. Har aldri opplevd dette med andre kredittkort. Etter at jeg nevnte det så tok de noen minutter betenkningstid og refunderte de 246 kronene det var snakk om :)
     
    RoadKing liker dette
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,689
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var en åpenbar feil av dem.

    Der hvor en faktura forfaller på en ikke-bankdag, har ikke fakturautstederen lov til å belaste verken purregebyr eller renter så lenge du betaler på første mulige virkedag etterpå.
     
    Flyskrex, AirMags and RoadKing like this.
  19. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Eurobonus / Companion Ticket telleren hos meg inneholder bare spend og transaksjoner fom 16/1, mens 1-15 januar mangler. Dvs kun spend i inneværende fakturaperiode. Er det kun meg eller gjelder det flere?
     
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,634
    Likes mottatt:
    7,610
    Bonuspoeng:
    183


    Det er nevnt i tråden om du blar en side eller to tilbake.

    Amex support sier de er kjent med problemet, så blir forhåpentligvis fikset snart
     
    puckno liker dette

Del denne siden