De trekker ikke tilbake statuspoengene om du sier opp kortet. Så hvis du har fått dem, så er det ikke noe problem å nedgradere.
kvalifiserer man for dette hvis man har hatt Classic og Premium, men ikke Elite? for å få poengene må man ha kortet helt til juni. Det betyr minst kostnad 6*400kr = 2400 kr kontra 1200 kr for hele året med Premium. Hvis man rekker 1 CT frem til juni er det kanskje verdt det...
60000 poeng for 1200 kroner er jo en kjempedeal i seg selv. 50 poeng per krone. Det er en god deal selv hvis man ikke har Premium fra før av og betaler 2400 mer enn uten kort..
Til andre som lurer på det samme: Ifølge Amex kundeservice skulle statuspoengene for Amex Elite komme noen dager etter søknaden var sendt inn, så skulle gå greit hvis man har ny periode 1. februar. Hvis ikke kunne man ringe inn og få det ordnet.
Hehe, ja tenkte det samme. Spurte om å få det skriftlig, men hun sa de ikke kunne sende mail generelt. Fikk i det minste navnet på kundeservice damen så jeg kunne referere til henne om nødvendig.
6 mnd+ har pleid å gjøre susen. Men det kan de jo endre når som helst og faktisk følge sine egne vilkår
Så hvis jeg forstår det riktig så kan fruen søke om medlemskap da hun kun har ett ekstrakort gjennom meg per nå, og benytte seg av kampanjen?
Hvis ekstrakortet står i hennes navn er hun jo medlem? Hvis det kun står ditt navn på begge kortet ser jeg ikke problemet? Uansett, er vel bare å ringe kundeservice eller få det skriftlig av kundeservice på chat istedet for et forum på nettet
Man kan ikke oppgradere et ekstrakort. Det følger hovedkortet. Spørsmålet var om hun kan få poeng hvis hun bestiller et eget kort. Svaret er at det vet man ikke før man har poengene på konto (eller ikke). Det står jo spesifisert at kampanjen ikke gjelder de som tidligere har hatt kort eller ekstrakort, men samtidig så har man fått poeng allikevel tidligere.. men vi har ingen måte å vite om det er sånn nå.
Plutselig ble kortet mitt avvist på Kiwi. Noen som har opplevd det samme nylig? Har over 100.000 igjen på kreditten, så ikke det som er problemet.
Men om en tar screenshot av svaret i chat fra kundeservice (hvis positivt) har en et greit utgangspunkt for klage i etterkant.
Jeg har bestilt ekstrakort som er knyttet opp mot min konto, men det står hennes navn på kortet. Er det slik at jeg kan bestille ekstrakort til "meg selv" Føler jeg inngår "dobbelt" medlemskap nå? Oppsummert: Ønsker at fruen skal ha ett Amex Kort tilknyttet min konto, men ønsker også at hun skal kunne benytte seg av "Oppgraderings kampanjer" Letteste blir kanskje å bare kanslere ekstrakortet for henne og heller bare søke ett vanlig medlemskap for henne når det er kampanjer, er ikke snakk om store summene hun bruker på "ekstrakortet" uansett.