SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Synes ikke det er så naturlig
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,631
    Bonuspoeng:
    183
    Tviler på at det er så veldig mange på forumet som har tatt sjansen på å sjekke om det går bra, så det blir nok vanskelig å få direkte erfaringer. Uansett gjetter jeg på at det går fint så lenge refusjonen kommer før utbetalingsdato, men etter at omsetningsfristen for kampanjen har utløpt. Får du refusjonen før dette igjen får du neppe velkomstbonus.

    Hvis du har vært uheldig og har havnet i denne situasjonen på grunn av en uventet refusjon så må du gjerne poste her når du finner ut om du får velkomstbonus eller ikke :D
     
    tobeornot999 liker dette
  3. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Noen som vet ar det stemmer at man kan endre også etter de 15 første dagene etter at man fikk mail om endring? :) CT på aktuell booking er utgått...
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, har feks fått kansellering eller endring på booking som ligger flere måneder frem i tid og har feks valgt å kansellere samme måned som turen er og fått da lengre gyldighet på ny CT feks
     
    Nurse82 liker dette
  5. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan fungerer det nå å overføre penger til Amex utenom faktura? Tidligere hadde man jo kortnummer som KID, men nå er det nytt KID for hver faktura, og nettbanken vil ikke overføre uten KID. Jeg mener å ha lest noe om dette i tråden her tidligere, men finner det dessverre ikke igjen.

    Er på boliigjakt men får ikke ønsket finaniseringsbevis før kredittgrensene skrus ned noen hakk, så skulle helst ha betalt inn utestående raskest mulig da ny grense må langt under utestående.

    Men da må jeg også ha mulighet for å kunne overføre med jevne mellomrom i løpet faktureringsperioden for at kortet skal ha noe for seg å beholde. For det er vel ikke slik at man kan overføre så man har saldo som er høyere enn kredittgrensen nå ...?
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg snakket faktisk akkurat med Amex for en time side, ikke om akkurat det samme, men nesten.

    Mangler 3800,- i kredittgrense for å få betalt noen flybilletter. Spurte først om jeg kunne på litt ekstra kredittgrense i noen dager, men det gikk visst ikke. Men jeg kunne betale inn det som manglet, og kjøpe billettene når pengene kom inn på kortet.

    På min faktura står det at kortnummeret er KID, stemmer ikke det lenger?
     
    Mbj liker dette
  7. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Takk!

    De siste fakturaene har jeg fått forskjellige KID, så jeg bare gikk ut fra at det var endret praksis (og mente å ha lest noe om det her og). Men ser jo det faktisk står på min faktura og at man kan bruke kortnummer som KID - jeg prøvde, og det gikk i alle fall gjennom hos banken min! Så får vi se om det dukker opp riktig hos Amex :p

    Men da går jo dette greit, får bare betale utestående ukentlig eller noe for en periode.
     
    holmen liker dette
  8. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    475
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg klarte å overtrekke AmExen med ca 18.000 kr uten problem. Skulle bare bekrefte en hotellbestilling for far og da trakk den plutselig kortet mitt uten at jeg var klar over det. Ble litt sjokkert over at den fikk overtrukket kortet uten problem.
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Gikk ikke gjennom hos meg. Kanskje det ikke er lov å handle for mer enn 130.000 på samme dag? :rolleyes:
     
    eventyrer and AirMags like this.
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, det er mulig :rolleyes:
     
    Maggie, eventyrer and holmen like this.
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Roger that!
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
  13. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Rekorden min er 450k på en dag da jeg skulle delbetale for tre nye bad. 300k på Elitekortet og 150k på et nyanskaffet Premiumkort for å sikre CT nr 3 .Det gikk fint.
    Det var den eneste transaksjonen jeg gjorde på Premiumkortet før jeg sa det opp igjen :)
     
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Drømmekunde =)
     
    EndreD liker dette
  15. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Sikkert blitt spurt om tidligere, men vet noen om det går an å opptjene 2 CT på SAS AMEX Elite og i tilegg 1 CT på SAS Amex Premium på ett og samme år?
    Må man i såfall først opptjene de to på ett av kortene også opp/nedgradere før man opptjener på det andre kortet? Eller kan man ha både Premium og Elite samtidig?
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ha begge samtidig. Jeg har det nå.
     
  17. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Det er hvert fall mulig å oppgradere eller nedgradere, avhengig av hvilken rekkefølge du starter med, for så å klare 3 CT per kalenderår. Bare husk å oppgrader/nedgradere etter at ct er opptjent på respektive kort, hvis ikke mister du opptjeningen.
     
  18. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jeg skal muligens snart kjøpe hus. Er det noe der man kan bruke AmEx? Eller går alt via bankkonto? Jeg har aldri gjort det før, så aner ikke
     
  19. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Alt via konto.
     
  20. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Tilbehør og inventar, derimot... IKEA tar Amex. Du kan i teorien takke nei til medfølgende kjøkken, for eksempel, (om det er et prosjekt du skal kjøpe), og heller bestille det et sted du kan betale med Amex. Kan lønne seg å gjøre litt research der.
     
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden