SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Noen form for bankkort ved oppgjør for bolighandle vil nok ikke bli akseptert, selv om du hadde hatt pengene kontant.

    Grunnlaget for det er at meglere har egen klientkonto, de er pålagt å holde pengene du betaler for huset adskilt med ordinære driftsmidler.

    Låner du penger vil som regel banken også kreve at du signerer på at du gir de fullmakt til å betale megler på dine vegne.
     
  2. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Også Coop og Maxbo tar Amex hvis du skal ha noe ekstra stæsj til huset.
     
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Og det er en del i boligkategorien på Viatrumf også ;)
     
    KVTL liker dette
  4. solheim

    solheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Har bestilt ekstrakort nummer to, og idag kom det i metall og det står Platinum. Første ekstrakortet er likt som Elite kortet. Noen som har opplevd det samme? Eller er dette noe nytt?
     
  5. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ønsker å si opp et AMEX Gold Card. Vet noen om det er mulig å be dem om å overføre kredittgrensa til et SAS Amex Elite kort som jeg også har?
     
  6. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal være mulig. Fikk hvertfall beskjed om det på telefon da jeg snakket med dem forrige uke for å si opp et kort.
     
    themichael liker dette
  7. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg svarer meg selv. Nei, dem kun ikke overføre kredittgrense til et annet AMEX kort. Det skal dog sies at jeg kun hadde 5 000 kroner på dette kortet (i fjor ba jeg dem om å overføre 40 000 mellom to kort uten å si opp noe og det gikk helt denne gangen).

    Vet noen av dere kanskje om jeg må gjøre noe med Priority Pass som var inkludert i kortet?

    @RoadKing I forbindelse med oppsigelsen ga jeg klar beskjed om at det var synd at dem ikke har Lounge on the go i Trondheim. Du ba meg jo om å si ifra til dem litt over et år siden og jeg har selvsagt ikke glemt å gjøre det :cool:.
     
  8. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    500
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    93
    EDIT: Jadda… De har jaggu kampanje:)

    Jeg fikk en mail i Desember ang oppgradering fra premium til Elite og få 30 000 ekstra poeng.

    Jeg misset denne, og har spurt Amex direkte om det snart kommer en lignende kampanje igjen. Dette har de sagt at de ikke aner om når kommer…

    Nå fulgte jeg linken fra den kampanjen i Desember bare for moro skyld, og da står det faktisk ”Få 20000 ekstra poeng ved oppgradering til Elite” på Amex sine side man havner på.

    Noen andre som har sett at det faktisk er et slikt tilbud i disse dager?
     
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville sjekket med Amex, IT-systemene deres er jo alltid så gode. Kanskje du har fått feil kort..
     
  10. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    500
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    93
    Ved oppgradering fra Premium til Elite så står det ” Du kan fortsette å bruke kortet ditt frem til det nye kommer”

    Men vil spend mot CT telle mot Premium eller Elite frem til sistnevnte er mottatt?

    Kan fort gå på en smell her :)
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,566
    Likes mottatt:
    6,545
    Bonuspoeng:
    183
    Etter bildet av kortet er oppdatert til Elite i appen og på nettsiden så teller forbruk mot det nye kortet sin opptjening
     
  12. kaldal

    kaldal Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skal leie bil i Costa Rica og bruke SAS Amex Elite. Der kreves det CDW, og om man vil benytte CDW-dekning fra kredittkortselskap, må denne presenteres på engelsk. Jeg finner bare norsk. Noen som har vært ut for dette?

    (Ja, jeg har kontaktet Amex, som henviser til forsikringsselskapet (Chubb), som sliter med å finne det.)
     
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg har sett et tilbud i Amex NO appen med 20 000 poeng. Det er dette tilbudet her:

    https://www.americanexpress.com/nb-no/bytt-kort/sas-premium-til-sas-elite/

    upload_2023-3-16_2-54-42.png
     
    funkenstein and Spielhaug like this.
  14. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Dere som har sagt opp Amex Platinum, hvor lang tid tok det før priority pass medlemskapet forsvant?

    Jeg sa opp mitt kort forrige uke, men priority pass medlemskapet er fortsatt aktivt.
     
  15. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Har noen hatt utfordringer med å betale med Amex på Ikea i det siste?

    For et par uker måtte jeg prøve meg tre ganger i selvbetjeningskassen før det gikk til slutt, prøvde både kontaktløst og chip. I dag ble det avvist i bemannet kasse og da måtte jeg bruke et annet kort istedenfor. Litt irriterende siden det var snakk om større beløp i dag...
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk også avvist med Amex på polet i dag …
     
  17. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Avvist 2 forsøk på Kiwi i dag.

    Farrisen måtte betales med mastercard, og jeg sluntret smådeprimert tilbake til bilen, vel vitende om at jeg akkurat gikk glipp av 1 eurobonuspoeng.

    Men trumf scanneren fungerte!
     
    jgroneng and Skyline like this.
  18. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Da er det ikke Ikea som var problemet for min del i hvert fall. Jeg tok nok feil..
     
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får like mange poeng på Mastercard (DNB Saga)
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke på Kiwi. Saga gir 15p i NOK og 20p i valuta, mens Amex Elite gir 20p på alt.
     
    markus, Insomnia4u and Eddie47 like this.

Del denne siden