SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28

Finnes det i det hele tatt en epost det er mulig å kontakte AMEX kundeservice på? Har lett på nettsiden demns, men aldri klart å funnet noen.

Den chatten der er ganske ubrukelig for noe mer enn en kjapp samtale/spørsmål da man ikke kan sende screenshots/bilder..

2. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    [email protected]

Om man får svar uten å ha en sak gående vet jeg ikke.

Frode789 and melkoo like this.
  3. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Vurderer en upgrade til Elite - noen som vet hvor langt tid prosessen tar? Har en 100k+ betaling som skal gjøres innen 9 dager, er jeg for sent ute? Ser ingen aktive kampanjer på oppgradering akkurat nå, noen erfaringer med å skaffe seg et godt tilbud utover å vente på neste mail?

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du rekker kanskje å få kortet på 9 dager. Men du trenger egentlig ikke rekke å få kortet i postkassa engang, siden det gamle kortet vil gi CT-opptjening og poeng som Elite så fort bildet av kortet skifter til Elite i Amex-appen. Det tar som regel bare et par dager.

tobeornot999 and Bettan like this.
  5. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Har Elite, og fikk ny faktura i dag.
    Ser plutselig at jeg er belastet rente. Siste innbetaling ble gjort på dato, som alltid.
    Noen som har en plausibel forklaring eller må jeg ta runde på den plagsomme chatten?

Shyneno liker dette
  6. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,420
    Bonuspoeng:
    113
    Kan du ha gjort noen kontantuttak? Da løper renten fra dag1

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Forfall i julen og et IT-system som ikke tar høyde for norske høytidsdager? Generelt får man litt mer vettuge svar ved å ringe inn til svensk/norsk kundeservice.

8. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Det har du nok fort rett i Trygve.
    Ser forfallsdato var 24. som jeg har akseptert i nettbanken.

Selv om det er små summer, regner jeg med de ordner det med en telefon?

9. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Har AMEX Elite og bestilt ekstrakort til fruen.

Vurderer muligheten for at samboer skaffer seg ett SAS Amex Classic/Premium for å kunne benytte seg av oppgradering Kampanjer. (Vi er i eurobonus poeng gruppe)

Ønsker fortsatt ha to AMEX kort knyttet opp til min konto for opptjening av CT.

Kan samboer bestille eget AMEX kort imens hun innehar ett ekstra kort knyttet opp til meg? En annen mulighet er jo bare å bestille et ekstrakort til megselv/ett annet familie meldem for deretter og la fruen disponere dette.

EDIT:

upload_2023-1-13_7-21-26.png

Hmm. Så siden jeg allerde har lagt til fruen som ekstrakortmedlem så er slike kampanjer tapt for alltid?

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hun kan helt fint ha et eget kort i tillegg til ekstrakort fra deg. Tidligere har det gått helt fint å få ekstrapoeng på slike kampanjer, selv om du har hatt vanlig kort tidligere. Men man kan jo aldri være sikker og har ingen mulighet til å klage til kundeservice etterpå med den teksten der.

Det er vel noen forummedlemmer som har gått for den kampanjen der selv om de har hatt kort tidligere, så vi får vel se rundt 31/3 om Amex IT har implementert advarselen i tilbudsteksten eller ikke ;)

11. Kallepp

Kallepp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!
    Noen som har erfaring fra at amex og bankid ikke snakker sammen?
    Har prøvd lenge nå å bestille meg amex men uten hell, får den samme feil meldingen vær gang.
    Har snakket med både amex, bankid og bank. Ingen av disse finner noe feil i systemet.

Amex sier at eneste måten å bestille kort på er via hjemmeside og signering med bankid.

Noen som kan hjelpe her, eller har noen tips og råd ? Screenshot_20230115_122616_Chrome.jpg

12. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28

Prøvd flere browsere? F.eks Chrome, Edge, Firefox

Evt en helt annet PC?

13. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    Amex frister nå med 60 000 poeng for Elite for ikke tidligere medlemmer

Søk senest 31/1/2023 og få 60 000 EuroBonus Ekstrapoeng

Poengene motsvarer en reise tur-retur til/fra USA med SAS Go (skatter og avgifter kommer i tillegg). Tilbudet gjelder bare personer som ikke tidligere har vært kort- eller ekstrakortmedlemmer, samt med forutsetning om at du handler for minst 45 000 kr t.o.m. den 30/4/2023. Poengene overføres senest 30/6/2023. Vær oppmerksom på at kortet må være aktivt når bonusen deles ut.

Doc liker dette
  14. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Har det noen gang vert kampanjer for eksisterende medlemmer?

Frode789 and NoLimit like this.
  15. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    holmen liker dette
  16. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Frode789, funkenstein, holmen and 2 others like this.
  17. jonvegard

jonvegard Medlem

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    33
    Hvor fikk/fant du dette tilbudet?

18. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
  19. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for at du deler samtalen.

Når jeg tenker på at bankene normalt sett er villig å betale rundt 300 kroner bare for å få et betalt klikk på Google Ads for ordet "kredittkort", synes jeg det er spennende hvor lettvint dem sendte en kunde med 300K årlig omsetning videre da du ønsket å si opp kortet. Og du hadde jo helt rett med klagen din.

Men slik er det, når man bare har underbetalte folk på chatten som hverken bryr seg om egen jobb eller selskapet dem jobber for.

upload_2023-1-17_15-6-47.png

20. Doc

Doc Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Frister... men bør man ha is i magen og vente på 100 000 kampanje for oss som ikke har hatt kortet før?

Del denne siden