SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. AlexH

    AlexH Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Herllig, mye bedre utvalg en Elkjøp. Takk for tipset
     
  2. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Medlem

    Innlegg:
    246
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Har en rar case.

    Mobil til min samboer forsvant på flyet fra Istanbul til Amsterdam. Har ikke noen god forklaring på hvor den forsvant. Klarte ikke å finne den.

    Har fremtind reiseforsikring og amex elite. Hva er ryddig fremgangsmåte her? Er dette noe som dekkes hvis vi rapporterer den borte?
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk vilkårene på begge, men min erfaring at ting ikke dekkes hvis man ikke vet som har skjedd.
     
    Jeanette liker dette
  4. nicholas

    nicholas Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    13
    Muligens en smule off topic da spørsmålet ikke gjelder SAS Amex, men noen her som vet hvor ofte Amex har kampanjer for nye Platinum og Gold kunder med sign on bonus? Ser blant annet at Amex U.S. og Amex UK har opp mot 60.000 Membership poeng for nye kunder.

    Har mulighet til å skaffe meg Amex UK Platinum kort, men bedre å vente hvis Amex Norge også har slike sign on bonuser i ny og ne.

    Noen som vet?
     
  5. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke alt for ofte etter det jeg har sett. Platinum hadde en kampanje med 500k MR for en stund tilbake, så mulig det kommer igjen. Husk at MR har ekstremt lav verdi i Norge. Vet ikke hvordan kredittkortmarkedet er i UK, men i USA finnes det alltid gode kampanjer fordi der borte har de konkurranse. I Norge har ikke Amex noe reell konkurranse, derfor blir ofte kampanjene middelmådig
     
    nicholas liker dette
  6. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Heihei. Vært ute å reist litt på Amex plat kortet, og sitter igjen med rundt 46000 poeng. Så var det det med å overføre poeng da. Raten på 50 eurobonuspoeng per 1000 poeng er jo mildt sagt latterlig dårlig. Er det da å ta ut de poengene i avios, sjølom man aldri reiser med oneworld? Tar imot tips:)
     
  7. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Om du aldri reiser med OW er det jo lite vits å overføre dem dit, da vil de jo bare ligge der til de går ut på dato. Det er bedre å få en liten sum EB poeng som blir brukt enn en liten sum avios som aldri blir brukt.
    Så er trikset i fremtiden å aldri bruke platinum kortet til noe annet enn lounge on the go og tilgang til OSL lounge.
     
  8. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Ja. Unngår å bruke platinum kortet for det meste. Men bruker hotellprogrammet til Amex, og da må man betale med Platinum:/
     
    markus liker dette
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    Oj, det var jeg ikke klar over. Har et opphold straks, og hadde ikke akkurat tenkt å betale med Plat. Helt sikker på det? o_O
     
  10. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Amex Travel sier så når man booker, men det har gått helt fint å bruke et annet amex-kort når man sjekker inn på hotellet. Mulig det er forskjell på om man forhåndsbetaler eller om man betaler på hotellet.

    Fra T&C:

    "(..) Bookings must be made using an eligible Card and must be paid using that Card, or another American Express® Card, in the eligible Card Member's name, and that Card Member must be traveling on the itinerary booked."
     
    ina, Flymunda and markus like this.
  11. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    446
    Likes mottatt:
    1,425
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått statuspoeng for Amex Elite i år?
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Ja
     
  13. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Medlem

    Innlegg:
    246
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Signet opp for elite i Januar. Har fortsatt ikke fått statuspoeng. Amex ber meg klage til SAS. Noen som vet hvilken telefon jeg bør snakke med? CT?
     
  14. Sofcha

    Sofcha EBD/NCPLATINUM

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg fikk først poengene mine idag. Tidligere pr har de alltid kommet i mars. Så antar det er en forsinkelse ett eller annet sted
     
  15. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    446
    Likes mottatt:
    1,425
    Bonuspoeng:
    93
    Nå kom de til meg også. Etter litt purring på kundeservice.
     
  16. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Hei
    har en CT bestilt t/r 2 pax osl-sfo med SK

    nå ser det ut som han ene ikke får blitt med, og det er kun meg igjen. er det mulig å gjøre denne om til 1 pax og kun beholde returen? eller må man kansellere og satse på at det blir synlig igjen?
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan avbestille for én ved å ringe inn.
     
    animals liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal være mulig å dele opp i to PNR, og kansellere den ene reisende, og så kansellere utreisen for deg. Ring og spør, hvis de ikke klarer det, prøv på nytt. Det skal være mulig.
     
    animals liker dette
  19. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Også mulig med utgått CT?:)
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det vil jeg ikke tro da poengene blir vel refundert og trukket på nytt så vidt jeg vet.
     

Del denne siden