SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,629
    Likes mottatt:
    6,629
    Bonuspoeng:
    183
    Dette gjelder kun hvis man bestiller helt nytt kort. Hvis man oppgraderer/nedgraderer blir refusjoner automatisk trukket fra saldo på det nye kortet. Om det også trekkes fra forbruk mot CT er jeg usikker på
     
    Rapolo liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,460
    Bonuspoeng:
    293
    OK, da lærte jeg noe nytt i dag (også). :)
     
  3. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har satt seg inn i "systemet" rundt kampanjer for Amex Elite upgrade osv, om det finnes. Sitter og venter på en upgrade-kampanje. Sist kampanje var vel søknad innen medio april mener jeg på. Forventer nå at det kommer en ganske snart da.
     
  4. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    475
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen pågående kampanjer nå for nye kunder av AmEx Elite?
     
  5. sveinz

    sveinz Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Ved oppgradering fra premium til elite så får ein 20 000 statuspoeng, stemmer det? mangler litt poeng for neste medlemsnivå innen 31.07...
     
  6. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Får 20000 statuspoeng ja. Om du venter littegrann, så får du kanskje med deg noen ekstrapoeng også. Jeg venter på en kampanje selv.
     
    sveinz liker dette
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor lang tid er maksimum her inne for å få utbetalt 20.000 grunnpoeng etter godkjenning av Amex Elite?
     
  8. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,435
    Likes mottatt:
    3,255
    Bonuspoeng:
    113
    6-7 mnd for min del, men det var i 2019. Har fått hvert år siden på samme dag, men da på den datoen jeg først fikk poengene, og ikke datoen jeg fikk kortet. Lite ideelt om jeg skulle ligge under diamantkravet siden det er rett før utløpet av opptjeningsperioden.
     
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,213
    Bonuspoeng:
    113
    I dag kom 30 000 poeng for oppgraderingskampanjen fra Premium til Elite som AMEX kjørte i desember :). Da får jeg bare håpe at de 20 000 for oppgradering fra Classic til Premium som jeg også tok med meg i desember ticker inn snart :D.

    upload_2023-5-30_11-47-8.png
     
    Emma and Kjetil L like this.
  10. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,213
    Bonuspoeng:
    113
    Og da kom 20 000 fra Classic til Premium kampagnen også.

    Det gikk altså fint å oppgradere Premium til Elite først og Classic til Premium etterpå.
     
    Brukernavnet liker dette
  11. Ildfuglen

    Ildfuglen Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Helt sikkert noen som har spurt om dette før, men tar sjansen likevel:

    Jeg har pleid å ha Premium da dette passer best til mitt forbruk. (Klarer alltid 150’ på et år, men ikke nødvendigvis 300’, og da syns jeg 400kr/mnd blir stivt.)
    Men ved nyttår oppgraderte jeg til Elite, da jeg visste det ville være flere store utgifter i år. Nå har jeg tjent opp CT1, og CT2 er ikke langt unna.

    Hva bør jeg gjøre da? Kan jeg nedgradere til Premium uten å miste de oppsparte CT’ene? Og kan jeg da spare opp en tredje CT hvis jeg klarer 150’ til på Premiumkortet? Og er det noe jeg bør være obs på i forbindelse med nedgradering?
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,460
    Bonuspoeng:
    293
    Ja til alt.
    Du kan nedgradere uten å miste CTer.
    Du kan tjene opp en CT til på Premium.

    Men ikke nedgrader før CT nr 2 er på plass. Omsetningen overføres ikke.

    Har du fått statuspoeng fra Elite? Ellers må du vente på dem, hvis det er noe du vil ha.
     
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Svaret er ja og ja. Ikke noe å passe på annet enn at du har fått CT nr 2 på Elite før du nedgraderer til Premium.
     
  14. Romsdal

    Romsdal Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvordan er det med Amex og Klarna når det gjelder netthandel? Er det mulig å betale Klarna med Amex i butikker som ikke har Amex som betalingsløsning?
     
  15. Loffen

    Loffen Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    172
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg gjør dette stort sett hele tiden og det fungerer knall. Om de ikke tar amex via klarna, ta det på klarna faktura (som regel gratis) og betal faktura med amexen.

    NB!
    Den får en timeout i klarna sin app og betalingen feiler, men på nettsiden pleier det å gå helt fint. Du må også betale hver enkeltfaktura en og en og kan ikke benytte det på alle fakturaer samlet.

    NB2! Jeg prøvde å gjøre dette med SAS Mastercard og da ble det regnet som kontantuttak, men på amex ble det regnet som kjøp med tilsvarende poeng.
     
    AirMags, freddyen, haifinn and 2 others like this.
  16. Sofcha

    Sofcha EBD/NCPLATINUM

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    Hei, jeg får statuspoengene fra elite i mars. Om jeg nedgraderer fra elite til premium nå og oppgraderer til elite igjen i 2024, vil jeg få de ved samme tid, eller vil jeg få de i det jeg oppgraderer?
     
  17. Loffen

    Loffen Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    172
    Bonuspoeng:
    28
    NVM denne. Jeg fikk nytt Amex lovlig sent i posten i dag, da det gamle utløper i morgen. Klarna lar meg ikke registrere nytt amex på kontoen min (jeg kan riktignok fortsatt betale med det som ligger inne :rolleyes:). Noen som har noen erfaringer her?
     
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Normalt på samme tidspunkt hvert år (så lenge du har Elite på dette tidspunktet)
     
    Sofcha liker dette
  19. AlexanderEkornes

    AlexanderEkornes EBG

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har 25k statuspoeng per nå, kvalifikasjonsperioden min er ut juli 23, vurderer da amex elite for å få 20k ekstra. Rekker jeg å beholde gullkortet mitt da eller eg jeg for sent ute nå? Ser ut som folk ikke akkuratt får de poengene med engang..
     
  20. Romsdal

    Romsdal Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1

    Men da er du vell avhengig av BillKill for å betale fakturaen?
    Er det mulig å betale med Amex kort i appen iløpet av de neste 30 dagene istedenfor å vente på en faktura?
     

Del denne siden