Oppdatering: Ringte SAS i dag: Etter litt om og men så klarte agenten det (Norsk(!) serviceminded agent) han måtte gjøre det manuelt: Saken: CT (utgått) bestilt SK t/r SFO i fjor. 100k poeng. Kameraten min som skulle være med kunne ikke bli med likevel. Jeg ønsket å fjerne han. SAMT fjerne utreisen min (siden jeg har en egen, bedre, utreise på et annet pnr) Løsning: CT utgått ble tapt som ventet. Kameraten min fjernet (fikk igjen skatter/Avgifter) 50 k poeng returnert på min reise. Samt noen skatter/avgifter. Måtte betale 150 kr i endring. Alt i alt løste det seg. men det måtte gjøres manuelt.
Klaget for fjerde gang til både amex og sas denne uken over at jeg ikke har fått statuspoeng. Signet opp i slutten av januar for elite. Har nå brukt 2-3 timer på denne klagingen og vil ikke få gold før jeg får poengene. Bør jeg be om noen kompensasjon? Mener da virkelig at jeg ikke har fått produktet jeg har betalt for
Hei, Jeg har snart nådd 1 CT for å ir (har Premium). Lurer derfor på hva jeg burde gjøre for å fortsette? Beholde SAS Amex Premium? Oppgradere til SAS Amex Elite (Usikker på om jeg greier å tjene opp nye 150K ila året Fått meg MC SAS Eurbonus kort? Hva har dere andre gjort, som har vært i samme situasjon? Takk for hjelpen!
Hvilket MC har du brukt så langt? Man bør alltid ha et MC som gir EB der Amex ikke kan brukes. Da finnes det to MC, SAS MC og DNB Saga MC. De har litt ulike egenskaper så hvilket kort avhenger av hvilke egenskaper du ønsker.
Er det vanlig at opptjent CT ikke er synlig på hjemmesiden til SAS etter 3 dager ? Samt flere som har opplevd at poengoverføring til EB konto avvises fra SAS sin side ? Kommer berre i retur til Amex ? Frykter det er noe bugs her
Hvis du har en fra før så viser SAS bare den nyeste på bestillingssiden nå. Du må inn i eurobonusprofilen din for å se en liste over alle du har.
Jeg har heller ikke fått poeng de siste dagene. Fikk mail om CT i går, men ser heller ikke den på sas sin hjemmeside. Overføringen har stoppet opp før. Kommer nok i gang igjen.
Håper på at det er en kvikk fiks for samtlige Kanskje det er SAS IT som har eit nytt prosjekt på gang
Har ikke fått på en stund, så det henger nok litt. Det skjer fra tid til annen. På nettsiden til Amex kan du se hvor mye poeng du har som ikke er overført
Amex kubdeservice ( chat ) sa at SAS avviser overføringen…. Mangler og en CT, men det kan se ut som om Amex går over til en overførsel pr mnd igjen… Igjen ref Amex engelsk kundeservice på chat
Dette er veldig rart. Den aller mest effektive måten å stimulere til bruk av poenggivende tjenester er gamification, altså at det hele oppleves som et slags dataspill. Helt nødvendig i dette er umiddelbartheten mellom forbruket og poengene. Alt må skje umiddelbart, ellers mister de fleste assosiasjonen. Samme problem på Trumf. Bare Proshop som har forstått det.
Jeg har nått 2 CT'er på Elite og kommer til å nedgradere til Premium for å få en tredje CT. Er det noen som kan bekrefte at det fortsatt er slik at jeg kan bruke det gamle Elite-kortet mitt i perioden etter at Premium-kortet er godkjent og frem til det nye fysiske kortet kommer, og at det forbruket teller mot ny CT? Hvordan vil det fungere med eventuelle refunderinger til Elite-kortet fremover, vil dette nettes mot omsetning på Premium-kortet og balansen der eller vil det bli et styr med Amex Kundeservice for å få ut eventuelle refusjoner?
Har ikke svaret på det andre, men refunderinger kommer til det opprinnelige kortet, og det er ingen automatikk at de blir overført til andre kort du eventuelt har. Du får en papir-faktura i posten som viser at du har penger til gode, og så må du ringe inn og få dem til å overføre dette til konto eller til et annet kort. (Konto er nok å foretrekke, så det ikke tuller med omsetningen på det andre kortet)
Ja, så snart du har oppgradert kan du bruke det "gamle" kortet for opptjening mot ny CT mens du venter på at det nye skal komme i posten.
Du kan bruke det gamle kortet mot ny opptjening så fort du ser kortet er oppdatert i appen. Ikke med en gang du trykket «bytt». Det er tydelig at de forskjellige kortnummerene er knyttet til samme konto for refusjoner går stort sett riktig for seg.