SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdatering:

    Ringte SAS i dag: Etter litt om og men så klarte agenten det (Norsk(!) serviceminded agent) han måtte gjøre det manuelt:

    Saken: CT (utgått) bestilt SK t/r SFO i fjor. 100k poeng. Kameraten min som skulle være med kunne ikke bli med likevel. Jeg ønsket å fjerne han. SAMT fjerne utreisen min (siden jeg har en egen, bedre, utreise på et annet pnr)

    Løsning: CT utgått ble tapt som ventet. Kameraten min fjernet (fikk igjen skatter/Avgifter) 50 k poeng returnert på min reise. Samt noen skatter/avgifter. Måtte betale 150 kr i endring.

    Alt i alt løste det seg. men det måtte gjøres manuelt.
     
  2. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Medlem

    Innlegg:
    248
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Klaget for fjerde gang til både amex og sas denne uken over at jeg ikke har fått statuspoeng. Signet opp i slutten av januar for elite.

    Har nå brukt 2-3 timer på denne klagingen og vil ikke få gold før jeg får poengene.

    Bør jeg be om noen kompensasjon? Mener da virkelig at jeg ikke har fått produktet jeg har betalt for
     
  3. tom2912

    tom2912 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    Jeg har snart nådd 1 CT for å ir (har Premium). Lurer derfor på hva jeg burde gjøre for å fortsette?
    • Beholde SAS Amex Premium?
    • Oppgradere til SAS Amex Elite (Usikker på om jeg greier å tjene opp nye 150K ila året
    • Fått meg MC SAS Eurbonus kort?
    Hva har dere andre gjort, som har vært i samme situasjon?

    Takk for hjelpen!:)
     
  4. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilket MC har du brukt så langt? Man bør alltid ha et MC som gir EB der Amex ikke kan brukes. Da finnes det to MC, SAS MC og DNB Saga MC. De har litt ulike egenskaper så hvilket kort avhenger av hvilke egenskaper du ønsker.
     
    Last edited: 07. mai 2023
  5. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Er det vanlig at opptjent CT ikke er synlig på hjemmesiden til SAS etter 3 dager ? :eek:

    Samt flere som har opplevd at poengoverføring til EB konto avvises fra SAS sin side ? Kommer berre i retur til Amex ?
    Frykter det er noe bugs her :(
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du har en fra før så viser SAS bare den nyeste på bestillingssiden nå. Du må inn i eurobonusprofilen din for å se en liste over alle du har.
     
  7. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Har berre den ene, finner den ikke inne på SAS sine sider i det heletatt :(
     
  8. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Ny EB-periode.. venter bare på ny upgrade-kampanje for å oppgradere til Elite nå...
     
    Gullars liker dette
  9. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    1,595
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har heller ikke fått poeng de siste dagene. Fikk mail om CT i går, men ser heller ikke den på sas sin hjemmeside.
    Overføringen har stoppet opp før. Kommer nok i gang igjen.
     
  10. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Håper på at det er en kvikk fiks for samtlige :)
    Kanskje det er SAS IT som har eit nytt prosjekt på gang :p
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,730
    Bonuspoeng:
    293
    Har noen fått poengoverføringer fra Amex i det siste??
    Poengene pleier å komme jevnt og trutt ..
     
  12. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke fått på en stund, så det henger nok litt. Det skjer fra tid til annen. På nettsiden til Amex kan du se hvor mye poeng du har som ikke er overført
     
  13. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Amex kubdeservice ( chat ) sa at SAS avviser overføringen…. Mangler og en CT, men det kan se ut som om Amex går over til en overførsel pr mnd igjen… Igjen ref Amex engelsk kundeservice på chat
     
    Eddie47 liker dette
  14. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er veldig rart. Den aller mest effektive måten å stimulere til bruk av poenggivende tjenester er gamification, altså at det hele oppleves som et slags dataspill. Helt nødvendig i dette er umiddelbartheten mellom forbruket og poengene. Alt må skje umiddelbart, ellers mister de fleste assosiasjonen.

    Samme problem på Trumf. Bare Proshop som har forstått det.
     
  15. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke fått noe siden 1. mai ser jeg...
     
  16. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    1,595
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har både CT og de siste ukers opptjente poeng funnet veien fra Amex til min EB konto:)
     
    Storbaba, CLT, Calling and 2 others like this.
  17. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    679
    Likes mottatt:
    2,350
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har nått 2 CT'er på Elite og kommer til å nedgradere til Premium for å få en tredje CT.

    Er det noen som kan bekrefte at det fortsatt er slik at jeg kan bruke det gamle Elite-kortet mitt i perioden etter at Premium-kortet er godkjent og frem til det nye fysiske kortet kommer, og at det forbruket teller mot ny CT?

    Hvordan vil det fungere med eventuelle refunderinger til Elite-kortet fremover, vil dette nettes mot omsetning på Premium-kortet og balansen der eller vil det bli et styr med Amex Kundeservice for å få ut eventuelle refusjoner?
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke svaret på det andre, men refunderinger kommer til det opprinnelige kortet, og det er ingen automatikk at de blir overført til andre kort du eventuelt har.
    Du får en papir-faktura i posten som viser at du har penger til gode, og så må du ringe inn og få dem til å overføre dette til konto eller til et annet kort. (Konto er nok å foretrekke, så det ikke tuller med omsetningen på det andre kortet)
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, så snart du har oppgradert kan du bruke det "gamle" kortet for opptjening mot ny CT mens du venter på at det nye skal komme i posten.
     
    Rapolo liker dette
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan bruke det gamle kortet mot ny opptjening så fort du ser kortet er oppdatert i appen. Ikke med en gang du trykket «bytt».

    Det er tydelig at de forskjellige kortnummerene er knyttet til samme konto for refusjoner går stort sett riktig for seg.
     
    Rapolo liker dette

Del denne siden