SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    Amex har alltid hatt dynamiske og individuelle grenser og har ikke nødvendigvis basert dette på kredittgrense engang. Jeg ville kontaktet kundeservice og spurt hvorfor kjøp blir avvist
     
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Altså, når Amex kundeservice ber om «clearing code», og ikke godtar SWIFT-koden til banken, og vil ha 4 tall, hva er det de er ute etter da? IBAN går heller ikke det er 2 bokstaver + 2 siffer
     
  3. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    263
    Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Limer inn fra Amex sine sider:
    «Personlig kode

    I forbindelse med at du aktiverte kortet ditt og opprettet en konto online, valgte du en firesifred kode. Denne koden, også kalt din personlige kode, bruker du for å identifisere deg når du ringer inn til oss og for noen funksjoner online og i appen.»

    Det er altså en kode du selv har laget og har ingenting med selve kortet/kontoen å gjøre.
     
  4. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,249
    Likes mottatt:
    8,662
    Bonuspoeng:
    183
    Ut fra kontekst kan det høres ut som dette er ifm. overføring av penger, ikke å gjøre endringer/kjøpe tjenester.

    Clearing code brukes i enkelte banksystemer men ikke i Norge eller Europa.
     
    Emma liker dette
  5. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    I Sverige omtales de fire første sifrene i kontonummeret som "clearingnummer".

    Fra seb.se;

    "Vad har jag för clearingnummer?
    Hos oss är clearingnumret de första fyra siffrorna i ditt kontonummer och det börjar alltid med siffran 5. Var uppmärksam på att du kan ha olika clearingnummer för olika konton beroende på var du har öppnat kontot."
     
  6. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,387
    Likes mottatt:
    5,538
    Bonuspoeng:
    183
    Korrekt som duppesko sier; det er de fire første sifrene i kontonummeret ditt.

    Måtte oppgi det selv for en overføring fra Amex -> konto. Rotet lenge selv da jeg har aldri hørt om dette begrep tidligere (selv om en har gjort en del overføringer og betalinger til utlandet etc)
     
  7. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har alltid betalt mine Amex-fakturaer før forfall. Man får jo det som eFaktura og ordner alt på en enkel måte i nettbanken. Sist måned fikk jeg ikke tilsendt fakturaen i det hele tatt. Vet at fakturaen finnes i appen, og det husket jeg til slutt noen dager etter forfall. Fikk rentegebyr.

    Er det noe som man kan/bør ta opp med kundesenteret deres?
     
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    Kan, definitivt. Bør.. tja.. de bør jo få beskjed når de har sånne problemer, men det spørs om den beskjeden ender opp hos rett mottaker da. Ellers så kommer det vel an på hvor mye penger det er snakk om målt opp mot din dyrebare tid :D
     
    Skyline liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,038
    Likes mottatt:
    33,267
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk papirfaktura fra dem, fra USA til og med, med beskjed om at de dessverre hadde tekniske problemer, men jeg fikk faktisk fakturaen i nettbanken. Så jo, de har problemer, iallefall med hva som virker og for hvem :)
     
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Etter veldig mye om og men, så var det, ganske riktig, de 4 første tallene i kontonummeret.
    Det mest idiotiske med hele greia var at fyren fikk tilsendt HELE kontonummeret tidlig i samtalen, og så brukte vi 10 min for å finne ut hva det «clearing code»-greiene var…
    Lurer på hvor i verden de folka på chatten sitter…
     
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Nå snakker vi!

    Kjenner du noen som er nysgjerrig på et medlemskap hos American Express? Nå kan du invitere vennene dine og gi dem en virkelig god start på medlemskapet med ekstra poeng i velkomstgave. Det eneste du behøver å gjøre, er å sende den personlige koden, som du finner nedenfor, til vennene dine. Når søknaden er godkjent og forbrukskravene er oppfylt, mottar vennen din velkomstgaven. Hvor mange poeng vennene dine får, avhenger av hvilket medlemskap de velger.

    SAS Elite=12 000 EuroBonus Ekstrapoeng
    SAS Premium=6 000 EuroBonus Ekstrapoeng
    SAS Classic=3 000 EuroBonus Ekstrapoeng
    Platinum=200 000 Membership Rewardspoeng
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,285
    Likes mottatt:
    6,399
    Bonuspoeng:
    183
    12 000 poeng til den som verver + 12 000 velkomstpoeng til nytt medlem med Elite var nokså labert? Normalt har vi sett minst 30 000 velkomstpoeng under kampanjer.

    Edit: Er visst ikke snakk om vervepoeng
     
    Last edited: 22. juni 2023
  13. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Den som verver får ingen poeng. Det er kun det nye kortmedlemmet som får poeng.
     
    trygveat liker dette
  14. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,577
    Likes mottatt:
    22,645
    Bonuspoeng:
    183
    Synes dette er en ganske dårlig vervekampanje, siden det er ingen insentiv for oss som allerede har kort, samt at mottakeren får færre poeng enn med andre/‘vanlige’ kampanjer.
     
    trygveat liker dette
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,285
    Likes mottatt:
    6,399
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, oppdaget dette. Var litt rask på og tok for gitt at de endelig hadde innført vervebonus som i Sverige.
     
  16. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg snakket med kundeservice som kunne meddele at grunnen til at de som verver ikke får noe bonus er norsk reglement. De jobber videre for å få det på plass, men er nok ikke lett når kommuniststaten jobber mot.
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Ah, da misforsto jeg jo totalt. Vervebonus er jo normalt litt kickback til den som initierer. Jaja
     
  18. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Håper ikke dette betyr at de stopper med de andre kampanjene.. Jeg sitter og venter på en Elite-kampanje..
     
  19. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig dette er besvart tidlegare, men denne tråden er enormt lang så vanskelig å finne. Nærmar meg 2 CTar opptjent i år med Elite-kortet. Vurderer difor å gå for eit premiumkort i tillegg for å hanke inn ein ekstra CT. Nokon med erfaring med dette? Antar American Express ikkje bryr seg om eg har to kort hos dei? Alternativt kan eg få fruen som er point earner på mitt kort til å bli eigar av premium sidan vi har point sharing, men tenker i grunn å gå for enklaste løysing her.
     
  20. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke noe problem å ha to kort
     
    oleredv liker dette

Del denne siden