SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    349
    Likes mottatt:
    444
    Bonuspoeng:
    63
    Men er det ikke bortkastete penger? Er jo ganske stiv årsavgift på elite. Betraktelig billigere å bare nedgradere til premium resten av året, vel?
     
  2. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Kan også nedgradere ja.
     
  3. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Noe informasjon om hva omsetningskravet er?
    Og er dette det beste vi kan forvente oss på en stund når det kommer til velkomstgave?
     
  4. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    1,109
    Bonuspoeng:
    93
    Endelig en "Platinum-kampanje" though - bare synd det kun er snakk om 200.000. Var vel 500.000 for noen år siden? o_O
     
  5. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Da er spørsmålet, hvor lang tid tar det fra man får mail om CT til Ct'n er tilgengelig hos SAS? Fikk mail forige fredag, enda ingen CT på sas.no.
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,854
    Bonuspoeng:
    293
    Det var merkverdig lenge. Pleier å komme samtidig. Ring og hør, er mitt tips.
     
    oddA liker dette
  7. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Takk takk. "aha vi ser den er overført til SAS" Vi lager en ticket... ca.5 dager svartid great
     
    holmen liker dette
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det samme skjedde meg da jeg opptjente ny CT den 23. Den er fortsatt ikke synlig på eurobonussiden til SAS. Diamantmailen eskalerte saken her om dagen. Amex kundeservice ba meg vente til det har gått 7-10 dager etter mailen kom. Det er om 0-3 dager :D
     
  9. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Haha desverre "godt" og høre jeg ikke er alene i båten.. Vi opptjente CT nøyaktig samme dag.. Krysser fingerene for kjap fix.
     
    Last edited: 29. juni 2023
  10. SindreNoyr

    SindreNoyr Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei. Leser at flere har noe ventetid med å motta statuspoengene fra Amex. Men hvor lenge må man egentlig vente? Jeg var Elite medlem i hele fjor uten å motta noe og valgte å avslutte det i Mars. Jeg søkte på nytt i begynnelsen av Mai og fikk godkjent søknad 8 Mai. Jeg har enda ikke sett noe til poengene og Amex sier det er en teknisk feil.
     
  11. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg måtte klage fem ganger. Fikk de i mai. Søkte i januar
     
  12. CptSideslip

    CptSideslip EBD

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    929
    Bonuspoeng:
    93
    Søkte i november 2022, fortsatt ikke kommet. Har klaget 6-7 ganger så langt. Nå er brev på vei til klageavdelingen hos Amex, siste instans før saken går til finansklagenemda.
     
  13. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    I utgangspunktet skal de komme ganske umiddelbart. Flere får de også før de mottar kortet. Det at poengene ikke kommer er nok en feil. Synd det skal være slik at folk må klage mange ganger, bør ikke være så vanskelig å fikse.
     
  14. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    498
    Likes mottatt:
    1,572
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring er at man dessverre må bare purre på kundeservice, så kommer de til slutt.
     
  15. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Vurderer å gifte fruen Amex plat for 200k poeng, hva tilsvarer det i hotellrom?

    Edit: det var virkelig ikke noe poeng
     
    Last edited: 04. juli 2023
  16. SindreNoyr

    SindreNoyr Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Har purret de alt for mange ganger i løpet 4-5 uker nå og får bare til svar at det er en feil som de jobber med å fikse, poengene kommer snart. Tenkte å høre om noen sitter i samme situasjon som meg slik at jeg fikk litt ro i sjela og en liten tanke om hvor lenge jeg evt måtte vente
     
  17. SindreNoyr

    SindreNoyr Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har en kompis som ble medlem et par uker før meg og fikk poengene inn på konto par minutter etter søknaden ble godkjent.
     
  18. jonvegard

    jonvegard Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg gikk til anskaffelse av Elite på 60 000 poeng kampanjen i slutten av januar. Jeg sjekket med kundeservice og fikk beskjed om at det var krav til å ikke ha hatt hovedkort eller ekstrakort fra amex de siste 6 mnd.

    Poengene skulle vært på konto innen 30.6, men de lot vente på seg.

    Jeg tok kontakt med kundeservice og fikk beskjed om at det nå var 12 mnd (ikke 6) og at jeg i tillegg hadde mindre enn 6 mnd siden forrige kort ble avsluttet.

    Jeg hadde et ekstrakort som jeg er 100% sikker på ble kansellert mer enn 6 mnd før jeg meldte meg på kampanjen, men basert på infoen amex legger til grunn ble dette ikke registrert før hovedkortholder avsluttet sitt kort.

    Jeg mener dette er alvorlig. Når man kansellerer ekstrakortet bør man kunne stole på at dette iverksettes av Amex.

    Vet noen om man kan finne tilbake til chatten på tidligere amex-kontoer?
     
  19. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    711
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Man beholder altså årets opptjente CT hvis man nedgraderer til premium etter den/de er utstedt?
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,854
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Men ikke opptjening mot neste CT.
     

Del denne siden