SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,624
    Bonuspoeng:
    93
    Finnes det noe slags system i kampanjene til Amex ift. ekstrapoeng? Har tidligere hatt Elite, men sa det opp i Desember. Vurderer å søke på nytt for statuspoeng + tjene opp CT før nyttår, men er usikker på om det er verd å vente på en ny kampanje eller ikke?
     
  2. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ventet lenge selv, men "gav opp" og bare bestilte.
    Der kom en vervekampanje, så mistenker det er det nye de prøver på (og det var dårlig med poeng også).
    Dette var vel forrige kampanje.
    upload_2023-7-25_9-42-1.png
     
    Brukernavnet liker dette
  3. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    502
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde verdens kjipeste opplevelse med Amex nå.

    Bestilte kort for 14 dager siden. Det skulle komme i posten mandag 24/7. Jeg ringte Amex 25/7 og spurte om de hadde noe info om kortet. Jeg sa det var veldig viktig at jeg fikk kortet til lørdag (i dag) for jeg skulle bruke kortet da (150 000 kr på Urmaker Bjerke.)

    Han på Amex sa han kunne bestille nytt kort, og at jeg ikke trengte å aktivere det nye hvis det første kortet kom først. Det var bra, for jeg måtte jo ha det i dag.

    Mottok det første kortet onsdag, og aktiverte det samme dag. I dag ble kortet avvist hos Bjerke, og jeg chatter med den internasjonale avdelingen. De sier det første kortet er sperret og det nye kortet som ankommer 1. august er aktivert.

    De kan ikke og vil ikke gjøre noe med det.

    Jævlig irriterende, for det var jo hele grunnen til at jeg bestilte kortet på nytt, for da hadde jeg fått CT med én gang.

    Jeg kommer til å ringe de på mandag, og prøve å få de til å gi meg en CT, for det her var helt tragisk.
     
    NoLimit and Maggie like this.
  4. runesole

    runesole Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    33
    Spm. Jeg har brukt 300k til nå i år paa standard AMEX premium. Jeg har faat og brukt opp min aarlige comp-reise. Kan jeg i dag bestille AMEX elite og automatisk faa en til CT? Eller maa jeg bruke 300k (evt 150k) med mitt nye kort før reise nr 2?
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Du må bruke 150k / 300k for å få flere CTer. Når du bytter/bestiller nytt kort blir opptjeningen nullstilt.
     
    runesole liker dette
  6. runesole

    runesole Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    33
    Herk, får bytte til MC :p
     
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med å legge amex kortet til i Apple Pay? Det skal funke
     
  8. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    502
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Problemet i dette tilfellet er jo at jeg ikke har fått det nye kortet. Så det er ikke noe å betale med pt.
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan legge kortet ditt til i Apple Pay samme dag de sender ut nytt kort. Du må ikke ha det fysisk. Det gjør du i Amex NO appen. Trykk på konto, apple pay også får du opp hvilket kort du vil legge til.

    IMG_6029.jpeg
     
    NoLimit liker dette
  10. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Ja det er slik at om du bestiller nytt Amex-kort, så sperres kortet som allerede er utstedt. Du hadde nok fått dette til om det ikke hadde blitt bestilt nytt kort til deg.
     
  11. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,419
    Likes mottatt:
    3,358
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har et Amex Premium men bestilte også et Elite for bonus og poeng. Begge kort fungerer - begge genererer poeng. Kan jeg nå opptjene CT på begge kort? Fiffig løsning If so!
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,853
    Bonuspoeng:
    293
    Funker fint det.
     
    Darkcho liker dette
  13. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    502
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Hei, et lite spørsmål om Amex og CT.

    Jeg har bestilt en del vin fra vinmonopolet, nå viser det seg at det er feil årgang så den bestillingen skal jeg kansellere. Vil det telles som "forbruk" mot ny CT eller vil det gå i null?
     
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Går i null med minuspoeng frem til du får opptjent samme sum igjen. Om du allerede har fått CT kan den ikke trekkes tilbake, og det er bare poengene som går i minus.
     
  15. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    380
    Bonuspoeng:
    63
    Og jeg sitter å venter på en Premium kampanje, for et kort til kona. Disse kommer jo med ujevne mellomrom, men pleier det ikke dukke opp en i august da?
     
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Lite Q&A, mer triks. Man kan betale depositum for tilhenger på Coop Bygg med Amex, for så å få pengene tilbake på et annet kort.
     
    Insomnia4u and holmen like this.
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer vel ikke til å være en eneste tilhenger tilgjengelig på Obs Bygg fremover nå ;)
     
  18. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,460
    Bonuspoeng:
    93
    1) Har allerede fått 2 CT'er fra Elite-kortet. Har nedgradert til Premium og får straks CT'en derfra også. Kan jeg oppgradere til Elite-kortet igjen og få nye CT'er på det kortet i løpet av året eller er AMEX IT så flinke at de har blokkert dette?

    2) Kan jeg ringe inn med mitt telefonnummer/EB-bruker og booke med CT som står i samboers navn, som for øvrig er med i EB-pool med meg?
     
  19. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    1 vet jeg ikke svaret på.
    2 kan du løse ved å ha sikkerhetskoden til konen din (den finner hun på profilinnstilling-siden). Dersom de ikke godkjenner at du bruker den kun ved å være i pool
     
    Rapolo liker dette
  20. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Der dukket det opp en oppgraderingskampanje gitt!
    Sa opp premium kortet mitt i juni, om det har noe å si.
    Fikk denne nå:
     

    Attached Files:

Del denne siden