SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,038
    Likes mottatt:
    33,262
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk nettopp sas amex elite, har platinum fra før. Virker fint begge for meg, hva er det som ikke virker?
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,846
    Bonuspoeng:
    293
    Når jeg skal logge på appen, så får jeg bare velge de "vanlige" Amex kortene, ikke SAS Amex.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,038
    Likes mottatt:
    33,262
    Bonuspoeng:
    293
    upload_2023-11-12_8-17-35.png
    Ok. Jeg har begge.
     
  4. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,641
    Likes mottatt:
    3,954
    Bonuspoeng:
    113
    Er du sikker på at du ser i Experience-appen? Jeg ser begge i Amex, men bare Platinum i Experience. Skjermbildet du la ved er fra den vanlige Amex-appen.
     
    trygveat liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,038
    Likes mottatt:
    33,262
    Bonuspoeng:
    293
    I stand corrected. Skjønte ikke at dette gjaldt experience appen. Jeg har ikke hatt sas amex elite på 5 år (begynte igjen nå for å lande EBD før statusmatchene ramler inn) , så tenkte ikke over at man må velge kort der.
     
    Last edited: 13. nov 2023
  6. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hverken Q eller A, men en aldri så liten markasje av årets tredje CT som skal nettes i dag:

    upload_2023-11-17_12-5-37.png
    Er noen uker siden jeg la over all bruk på SASMC, som egentlig da er temaet i denne posten: Etter CT#3 er det plutselig ingen incentiver til å bruke Amex lenger for min del, da SASMC-bruken gir statuspoeng på bruk. Joda, kanskje 5 ekstrapoeng mer, men om jeg bruker f.eks 50k ut året, så er det "bare" 2500 ekstrapoeng i diff.

    Synes de må step up their game nå som MC gir statuspoeng på forbruk.
     
    Frode789, care1337, AirMags and 3 others like this.
  7. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,176
    Bonuspoeng:
    93
    Enig, feks 1K statuspoeng per 15.000 kr brukt kunne vært en fin løsning som også effektivt ville stoppet signup/kansellerings-svindelen som har pågått.
     
    Frode789, The_Dude and Xflipper like this.
  8. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    I hvert fall om du bruker Curve og flytter alle transaksjoner til MC bare i dobbel poenghelg. Da får du jo 30 ekstrapoeng, altså 10 mer for MC bruk, i tillegg til enda mer statuspoeng :D
     
    The_Dude and Cumulus like this.
  9. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Faktisk bruker jeg ikke dette trikset. Skal innrømme at jeg er _litt_ engstelig for at det egentlig bryter med at vilkår og kommer til å bli slått ned på. Uansett tviler jeg på at Amex lager sine produkter utifra slik bruk av MC.

    Delvis enig med @Kjetil L , de kunne f.eks premiert videre bruk (etter at CTene var tømt) med flere statuspoeng (i tillegg til de 20k man får på Elite). Det er jo åpenbart at de fleste programmene sikter seg mer inn mot big spenders enn bygde-forretningspersonen som må til Oslo en gang i uken (intet stygt sagt om dem!), så burde jo premiert big spending. Så kan det være at min spending ikke er big nok, men virker som alle dras over samme kam etter 3 CT fordelt på de to kortene.
     
    EndreD liker dette
  10. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Kan noen her si hvor lenge det tar å oppgradere ("bytte") kort? Jeg har benyttet meg av kampanjen Premium til Elite på torsdag og ser fremdeles ikke noe endring i appen eller på web. Jeg har benyttet en annen kampanje i fjor og husker at kortet dukket opp i appen bare timer etterpå.
     
  11. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    575
    Likes mottatt:
    767
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her.
    Ikke sett noe nytt kort eller fått noe mail om byttet.
     
  12. airbus3xx

    airbus3xx EBG / Hilton Diam/Melia Plat/IHG Plat/Sixt Diam

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Du kan bytte kort i experiences app ved bruke tannhjulet oppe til høyre. Når det er sagt, så har jeg aldri fått SaS amex kortet opp i denne appen. Kun gold, platinum og centurion
     
    The_Dude liker dette
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg prøvd meg i chatten, som sendte meg videre til Amex telefonen. Som alltid veldig rask og hyggelig service, det skal dem ha!

    Hun ba meg om å gå inn på hjemmesiden og oppgradere på nytt, noe som ga denne feilmeldingen:

    upload_2023-11-20_17-33-51.png

    Hun sa at hvis jeg ser den, så er oppgradering kommet gjennom (altså den jeg søkte om på torsdag) og hun mente da at dem nå kanskje har litt "backlog", men at oppgraderingen skulle skje i løpet av de neste 14 dager.

    Vi får se og håpe. Jeg har et større kjøp som hadde vært flott å kunne utføre med nytt kort.
     
    FlyMCO liker dette
  14. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    575
    Likes mottatt:
    767
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk det samme som deg når jeg også prøvde nå.
    amex1.png
     
  15. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Vurderer å nedgradere fra Elite til Premium fra neste år. Er det lønnsomt å vente på kampanjer, eller bare å melde seg inn omså når året er omme? Har en ubestilt CT på Elite-kortet.
     
  16. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan ikke huske å ha sett nedgraderingskampanjer hos Amex :D. Det kan skje at det kommer en signup bonus for Premium, så kan du bestille nytt Premium og si opp Elite etterpå. Da må du eventuell ringe inn og be dem å overføre kredittgrense til nytt kort. Disse kampanjene gjelder vanligvis også bare for nye kunder, men i praksis har jeg tidligere fått poeng, selv om jeg var kunde fra før. Du må selv vurdere om du tar sjansen og fortsetter å betale 400,- kroner i måneden i håp om ny kampanje. I det siste var kampanjene dem hadde ikke spesielt generøse. Utstedt CT trekker dem meg bekjent ikke tilbake.
     
    samirunway liker dette
  17. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    I dag dukket Amex Elite endelig opp etter oppgradering nesten en uke siden :D.
     
  18. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    575
    Likes mottatt:
    767
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her.Var ikke der i dag tidlig,men det nye kortet dukket opp nå.
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdaterte medlemsvilkår med nye månedspriser for SAS Amex Elite og Premium fra 14. mars 2024

    Screenshot_20231201-200925.png
     
    Trent600, Teknolai and markus like this.
  20. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Begynner å koste å være kar, selv om man naturligvis får fordeler som er verdt langt mer. Blir spennende å se hvordan verdien av poeng og CT blir i SkyTeam
     
    Frode789 and Cumulus like this.

Del denne siden