SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Jøsses... søkte amex elite, og fikk statuspoeng på konto umiddelbart etter søknad var godkjent
     
  2. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Det er slik det pleier å være. Enten kommer de umiddelbart, noe det gjør for de fleste, eller så kommer de lenge etterpå etter masse dialog med amex kundeservice.
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke merket at de har kommet SÅ fort før, men bra det :)
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,503
    Bonuspoeng:
    293
    Det kom fort her også. Ikke umiddelbart, men ca 15 minutter etter mailen om godkjent søknad. Det var vel mest da kortet først ble lansert det tok tid. Og de venter vel også med å gi poeng hvis det er under et år siden du fikk 20 000 statuspoeng sist.

    Jeg hadde egentlig sagt opp for å gå over til kun SAS MC, men 30 000 ekstrapoeng er 30 000 ekstrapoeng :D Kanskje det blir en CT på nyåret også..
     
    Last edited: 11. des 2023
    holmen, Insomnia4u and Jeanette like this.
  5. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    158
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde du Amex fra før?
     
  6. care1337

    care1337 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk også statuspoeng ganske kjapt. Tok ca to dager.
    Aldri hatt Amex før.

    Nå gjelder det bare å skolere seg i Amex. Blir nok noen titalls timer på Google de neste ukene. ;p

    Hvis det er noen andre nybegynnere her inne.... så er det bare å sende meg en DM. Kjekt å klatre opp på læringskurven sammen, dele litt på erfaringer og kanskje konkurrere litt i bonus-sanking? ;p

    Kan jo nevne at jeg har en nokså mager inntekt, ikke så mye å skryte av - så her må det jobbes litt for å sanke poeng. Mine små grå & kreative hjerneceller jobber i høygir nå, på maks utnyttelse uten å bryte T&C.

    Ser det er mange veteraner og litt internt språk som ruller og går her inne. Mange av dere kjenner sikkert hverandre "irl" også? ;p Sånn er det vel med alle nisje-miljøer i det langstrakte land...
     
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Ja :)
     
    PaalAndre1977 liker dette
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,809
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til galskapen ;)
    Amex synes jeg har et ufortjent dårlig rykte. Spesielt når det gjelder hvor man får brukt det. Men så har jeg kanskje blitt vant med at «sånn er det».
    Nybegynnertips: Prøv alltid med chip på «nye» plasser. Hvis tæpping feiler, så har det skjedd at det blokker for chip etterpå.
    Prøv ALLTID med Amex før du prøver noe annet.
    Legg Amex inn i Paypal. Det kan du bruke på overraskende mange steder.
    Kiwi/Meny/Spar, CircleK, Obs (bygg), polet, Paypal. Alle disse tar Amex. Du lærer deg etterhvert hvor det går. Rema går ikke.
    De aller fleste restauranter, barer, puber og hotell tar Amex. Legg ut for venner og kjente, så renner poengene inn ;) (men vær ærlig på at du gjør det for å tjene poeng)
    Til slutt, min kjepphest som egentlig ikke har noe med Amex å gjøre: Bruk ViaTrumf! Her kan du samlet tjene mye mer poeng enn på Amex
     
    Are, AirMags and care1337 like this.
  9. care1337

    care1337 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for veldig gode tips Spielhaug. Spesielt det med å bruke chip før tæpp. ;p

    ViaTrumf er bra (når det fungerer). Mye "rart" man kan gjøre det. Mitt siste rare påfunn var å bestille en startpakke barberhøvler for kvinner for 95 kr,- som ga meg 111 kr,- tilbake på ViaTrumf. Så da fikk jeg 1500 bonuspoeng for 95 kr,- med en rosa fin og fjong VEGANSK barberhøvel "på kjøpet". Hah!
     
  10. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om det er mulig å betale reisevaksiner i Bergensområdet med Amex?
     
  11. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Bare som tip til @care1337:
    @Spielhaug har helt rett et Rema i all hovedsak ikke tar AMEX. Men: Enkelte butikker tar det, f.eks. Rema Hell (gangavstand fra Trondheim lufthavn :)). Det er bare å finne en butikk som tar det og kjøpe gavekort i riktig mengde (dem har en utløpsdato). Det samme kan du gjøre med Coop, der en del butikker tar AMEX, mens mange ikke gjør det. Mer info finner du her på forumet.
     
    care1337 liker dette
  12. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Rema :eek: But why?
     
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, man kan jo legge det meste til Kiwi (om jeg tolker kommentaren riktig? o_O).
    Enkelte ting fins hos Rema som jeg ikke får hos Kiwi. For å nevne et eksempel, så foretrekker jeg Hubbard kyllingen fremfor Ross 308 kyllingen fra Kiwi. Men som alltid smak og behag.
     
  14. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det var det jeg mente. Tror vi er en ganske gjennomsnittlig husholdning og jeg dro inn 43.000 ebp (ca 3% trumf på kiwi omsetningen) siste 12mnd kun fra trumf på kiwi. I tillegg kommer amex poeng men det får du jo på rema også ref kommentar over.
     
    TravelManBiz liker dette
  15. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Da vil jeg påstå at vi begge to er veldig gjennomsnittlig, 43 875 poeng her :D:
    Jeg er litt usikker om det er riktig å regne 3% Trumf på ferskvarer? Kyllingen holder seg ikke i en måned fra TT til TT sist jeg sjekket.
     

    Attached Files:

    Cumulus liker dette
  16. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    43.470 her :D

    Når jeg skrev 3% er det antall trumf kroner *13,5 / kiwi omsetning som gir 2,92% trumf.
     
    Spielhaug liker dette
  17. AB69

    AB69 Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    256
    Bonuspoeng:
    63
    Da blir det REMA Hell når nykortet kommer (Slipper heldigvis å fly til Værnes for å handle der da...)
     
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har direktelink? Ser ut som at det er bort fra sas.no? Og gjelder det bare nye kunder?
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du baserer CT oppsparing på eget forbruk kan det være en utfordring med en mager inntekt.

    Mitt beste forslag er : betale store kjøp for venner/ familie som så overfører til de. Har du et par stk som gjør det på et par støre kjøp de skal gjøre bygger du raskt omsetning.

    Så, hvis du blir stående igjen med litt lav omsetning. Vurder strategisk bruk av Bill Kill for å oppnå CT. Regn på om det faktisk er billigere å betale noen rekninger med Amex og betale avgiftene en feks å ha det dyreste Amexet et helt år, med løpende måneds avgift.

    Uansett. Del gjerne tips og triks du finner på veien. Det hjelper alle på forum.
     
    AirMags and Insomnia4u like this.
  20. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    968
    Likes mottatt:
    2,224
    Bonuspoeng:
    93
    Er det slik at den «telleren» som viser hvor mye man trenger å bruke for å få neste CT viser status etter siste faktura? Eller er den i «realtid»? Klarer ikke å se det noe sted…
     

Del denne siden