SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Realtid
     
    October liker dette
  2. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,732
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som er aktiv link til 30k poeng tilbudet per i dag?
     
    RoadKing liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,037
    Likes mottatt:
    33,262
    Bonuspoeng:
    293
    +1
     
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    +1
     
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    AirMags and Insomnia4u like this.
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Takk. Ser at ".....Tilbudet gjelder bare personer som ikke har vært kort- eller ekstrakortmedlemmer de siste 12 månedene.."
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,037
    Likes mottatt:
    33,262
    Bonuspoeng:
    293
    Så da, hvis man har hatt platinum så er det no go, eller gjelder det kun sas amex variantene?
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Tolker det slik at det gjelder kun nye kunder, ikke eksisterende
     
  9. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    158
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde premium fra før og oppgraderte til elite uten problemer. Har også tidligere hatt elite, men det er noen år siden. Statuspoeng på konto etter noen sekunder.
     
  10. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo greit nok, og som forventet. Spørsmålet blir heller om du får 30.000 ekstrapoeng om du har brukt 45k innen 31.03.2024, som jo er det denne kampanjen som omtales sier.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,037
    Likes mottatt:
    33,262
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenker og i den retningen, men går SAS Amex og Amex Plat under samme paraply? Ytterst gjør de jo det, men det er jo forskjellige produkt. Jaja, får se hva jeg gjør.
    Typisk at de kom med innenlandslounge når jeg hadde sagt opp Plat, men på den annen side så hadde jeg vært mer interessert i at de kom med noe i på Hell International.
     
    kiev liker dette
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Oppgradering? Når jeg går inn på lenken kommer det opp vanlig søknad om nytt kort. De pleier å ha egne kampanjer for oppgradering, og det er også en egen side for det (https://www.americanexpress.com/nb-no/bytt-kort/)
     
  13. Poengrookie

    Poengrookie Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Prøver å søke, men var ikke lett å finne. Kan være jeg som er dårlig også. Mangler noen kroner for CT før 31.12. Noen nettbutikker som er fine til amex? Sjekket amexvenn, men mye der er fysisk butikk. F.eks Elkjøp. Evt lurt med gavekort på matbutikker? Om infoen finnes kan noen sende en lenke til meg?
     
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Det har stått at det kun gjelder nye kunder så lenge de har hatt sånne kampanjer, men enn så lenge har det aldri vært et problem om man har vært kunde før. Bare ikke forvent at kundeservice gidder å involvere seg hvis det skulle skje noe feil så poengene ikke utbetales.
     
  15. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    381
    Bonuspoeng:
    63
    Netonnet tar Amex. Eventuelt Apple, Garmin etc tar alle Amex direkte, samt overalt hvor du kan betale med PayPal. Andre jeg kommer på i farten er Zalando, Boozt, IKEA, XXL (både nett og butikk).

    Gavekort på Kiwi kan vel også kjøpes, ja.
     
    Skarven liker dette
  16. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    683
    Likes mottatt:
    640
    Bonuspoeng:
    93
    Selve trumfen får vi vel ikke på kjøp av Kiwi gavekortet, den registreres vel ved bruk? Eller tenker jeg feil her?
    Hadde vært genialt med trumf ved kjøp, da hadde det vært trippeltrumf hele tiden ;)
     
  17. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Trumf når gavekortet benyttes.
     
    Skarven liker dette
  18. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    dittgavekort. Kan betale på nett og få gavekort som funker på alle Thon-sentere i hele landet. Kan få opptil 5k på ett gavekort, må betale 15 kr pr gavekort i gebyr. Kan betales på nett og hentes ut på nett ila 6 mnd. Om du velger levering via sms får kortet får 12 mnd gyldighet fra dagen du henter det ut, så du kan dermed teoretisk sett flytte forbruket/varigheten 18 mnd frem i tid.

    Vi har flere ulike butikker tilgjengelig på ulike Thon-sentre i byn. Jeg bruker det f eks til å handle på min lokale coop (som ikke tar amex) ved at jeg drar på obs på Thon-senter, kjøper coop-gavekort der som jeg betaler med dittgavekortet. Det samme vil fungere hvis det er en Rema (som veldig sjeldent tar amex) på et Thon-senter. Kan så klart gjøres med hvilke som helst andre butikker som tilbyr gavekort, slik som elkjøp, power osv.

    Du kan også kjøpe ikea-gavekort (varer i 3 år og kan også betale nye gavekort med det gavekortet og strekke varigheten så lenge du måtte ønske).
     
    jonss, Schlandy, AirMags and 2 others like this.
  19. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg endelig og på hengende håret innkassert årets første (og eneste) CT. Vet at den ikke kan bli trukket tilbake, men

    1) hva skjer nå om jeg får en refusjon på kortet? Havner jeg i minus ift neste års CT-opptjening, eller er det ingen reelle konsekvenser da mtp CTen?

    2) Jeg skal endre en bonusbooking (CT-booking). Blir det da bare nye skatter og avgifter + 450 i endringsgebyr lagt til, eller refunderes den første betalingen og så trekkes alt på nytt?
     
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    1. Ja, hvis du har det samme kortet vil du få minus på opptjening. Det var i hvert fall slik før.
    2. Hvis du skal endre en bonusreise med Star Alliance må du betale 150,- i endringsgebyr + eventuelle nye skatter og avgifter (eller få tilbake om skatter og avgifter er billigere etter endring). Dersom bookingen derimot kanselleres og bestilles på nytt, vil alle skatter og avgifter (minus 450 pp) for den kansellerte bestillingen refunderes, og så belastes du skatter og avgifter på ny booking + 450,- pp.
     

Del denne siden