SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,285
    Likes mottatt:
    4,674
    Bonuspoeng:
    113
    Nå får man tilgang på en bedre isskrape til bilen for bare seks tusen i året.

    Screenshot 2024-01-09 at 10.09.35.png
     
    Kristian, Earl, Teknolai and 5 others like this.
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,577
    Likes mottatt:
    22,640
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som har oversikt over oppgraderingskampanjer som har vært? Siste var vel i desember, men når kan vi (om historikken gjentar seg) forvente en ny? 2-3 mnd fra nå kanskje? Er jo greit når man skal tjene opp en CT og få oppgraderingschallengepoeng i samme sleng :)
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får jo ikke isskrapen før i 2028, selv om jeg må betale ekstra for den nå ...
    Er det muligheter får å få den før?
     
    Vaskehanske, kiev and paron like this.
  4. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    528
    Likes mottatt:
    2,736
    Bonuspoeng:
    93
    2028 her også. Man kan vel bestille nytt kort om det gamle er "ødelagt"?
     
    kiev liker dette
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,431
    Likes mottatt:
    4,334
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her. Ikke at jeg trenger isskrape sånn egentlig, jeg har parkeringsvarmer med fjernstyring og elbilen har også varmetråder i frontruta..

    Men holy crap, 6000/år, da begynner jeg å tenke litt ekstra på verdi av CT.

    Verdien av de 20.000 statuspoengene er foreløpig verdt det, hvis jeg forutsetter at det er det som skal til å holde meg til gullstatus og lifetime gold om 2-3 år.. men hvis det forsvinner så er det nok goodbye amex.
     
    kaijoar, kiev and paron like this.
  6. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,431
    Likes mottatt:
    4,334
    Bonuspoeng:
    113
    Snublet i ledningen til makuleringsmaskinen og mistet dessverre kortet oppi den lille sprekken for CDer og kredittkort. Og fikk samtidig en fusilli-figur opp i rompa. Million to one, doc.
     
    rimitone, kaijoar, Spielhaug and 4 others like this.
  7. Flighter

    Flighter World Traveler

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Europris tar også Amex:)
     
  8. Flighter

    Flighter World Traveler

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg forsøkte også å endre en reise med utgått 2F1 voucher. Men etter at alt var lagt inn oppdaget kundebehandler at voucher var gått ut og måtte reversere alt. No mercy der selv om agenten måtte slite litt for å reversere! Er det noe agentrulett å spore her?
     
    Last edited: 15. jan 2024
  9. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har dette kortet, men får ikke slike e-poster. What gives? :(
     
    kiev liker dette
  10. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke samtidig utsending, jeg fikk min for under en time siden. Ha litt is i magen
     
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du endre reise der CT er brukt må du enten betale full poengpris uten 50% rabatt eller du må bruke en ny CT som ikke har gått ut. Unntaket er hvis det er snakk om en ufrivillig endring, da skal du få ny reise selv om CT har gått ut.
     
  12. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg oppgraderte fra Premium til Elite i fjor høst (november kanskje?) på en kampanje som skulle gi en del ekstrapoeng gitt nok spend innen en eller annen dato.

    Er det noen som har oversikt over de siste oppgraderingskampanjene?

    Edit: Glem det, jeg fant kampanjen i tråden her: [​IMG]

    Ringte Amex nå og de kunne forresten både bekrefte *at* jeg hadde benyttet dette tilbudet, datoen det ble benyttet samt hvor mye spend jeg hadde foreløpig. Det kan være et tips hvis noen skulle være usikre på om oppgraderingen er registrert riktig etc.

    Personen på kundeservice kunne forresten også fortelle at metall-kortene kom til å være tilgjengelige for utsending ca midten av mars, så om man funderer på å få nytt fysisk kort kan det være greit å vente til da.
     
    Last edited: 10. jan 2024
  13. care1337

    care1337 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    3
    Det var dumt, særlig for @HaraldOslo som nettopp snublet i en ledning til en makuleringsmaskin og mistet kortet oppi den lille sprekken for CDer og kredittkort. Samtidig som han fikk en fusilli-figur opp i rompa.
     
    Cumulus, kaijoar and Nuvolari like this.
  14. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Verdien av en CT syntes jeg er høy. Vi pleier å spare 165.000 poeng pr CT. Det har en verdi på 16.500 dersom man verdsetter poengene til 10øre. Så 2 CT har i såfall en verdi på 33.000 pr år. Men 2 CT kan man jo opptjene med amex premium. Kort 1 i 6mnd, kort 2 i 6mnd osv. Så i mine øyne gir amex premium meget god value. Så det man må vurdere er om det er verdt å gå for amex elite for 20k statuspoeng.
     
    The_Dude and Frode789 like this.
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,431
    Likes mottatt:
    4,334
    Bonuspoeng:
    113
    Heldigvis har jeg flere fusilli-figurer og er ekstra uheldig :p
     
    Cumulus and antirealiti like this.
  16. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet hva som er fremtiden til Amex i fbm SAS/SA i tiden som kommer? Jeg spurte da jeg ringte inn før nyttår for å bestille en tur, da var svaret at de ventet på beskjed. Kommer det samme opplegget til å fortsette? Hovedsakelig 20.000 statuspoeng og opptjening av CT hos SA. Er jo litt rart hvis det siste fortsetter etter at SAS forlater alliansen…
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Gode sjanser for at Amex får fornyet tillit hos SAS, AirFrance og KLM har også Amex kort.

    Ellers, CT i første omgang kommer sannsynligvis til å kunne brukes på SkyTeam, det er ingen avtale mellom Amex og Star, kun mellom Amex og SAS.
     
    Storbaba liker dette
  18. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, jeg tror Amex kan regne og har en del historiske data. Husk at vi har hatt en voldsom inflasjon, så prisen de må betale til SAS for CT har nok økt. Det er trolig at ekstrapoengprisen også har økt.

    Summa summarum, så vet de at hardcore nisser fremdeles vil leke med Elite for å få flere CT og 20k status - vi betaler så lenge det fremdeles gir mening for oss. Øvrige kunder vil drives mot Premium, som gir Amex betydelig mindre kostnader og sikkert har lavere churn rate.

    Personlig ville jeg heller sett at de slo sammen Elite og Platinum og priset det noe høyere enn dagens løsninger.
     
    markus liker dette
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    For ikke å snakke om den ekstra kostnaden for fjasekortet i metall
     
    The_Dude liker dette
  20. Kikine

    Kikine Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen som vet om nettapotek som tar AmEx?

    Edit: evt PayPal. Alt var så mye enklere da kortet kunne legges inn i Vipps :rolleyes:
     

Del denne siden