SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig dette er blitt delt tidligere, men idag fikk jeg forklart hvorfor SAS-agenter (ofte) ikke plukker den eldste CT ..

    Avhengig av om CT blir opptjent fra et Amex Premium eller Elite kort får de ulik kode. Premium = 602 og Elite 603.
    Når agenten skal bruke en CT vises alltid den med lavest «nivå» først. Så hvis en Premium er opptjent etter en Elite vil Premium CT vises først. Og da tar agenten (ofte) den.

    Så, som alltid, er det viktig å be agenten bruke den eldste CT hvis dere har flere. Og be de sjekke begge/alle koder.

    Holdt nesten på å brenne inne med en 2023-CT idag da de hadde klart å bruke en 2024 istedenfor en 2023. Fikk byttet og også forklaringen over.
     
    jonss, markus, Are and 9 others like this.
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Kan jeg etter å ha tjent opp to CT-er i 2024 på Amex Elite nedgradere til Amex Premium og tjene opp en CT til der? Totalt 3 stk i 2024?
     
    Cumulus liker dette
  3. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,732
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer.
     
    Cumulus liker dette
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,443
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg på slutten av året oppgraderte til Elite igjen for å være klar til årets opptjening så det ut på CT-telleren som at jeg faktisk kunne opptjent nye CT’er med Elite til tross for at jeg allerede hadde fått 2 i starten av året og 1 med premium. Usikker på om jeg faktisk hadde fått en fjerde.
     
    Cumulus liker dette
  5. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Har noen fått til å endre en reise med CT som egentlig gikk ut i fjor, uten å måtte bruke ny voucher? Jeg akkurat gjorde et forsøk, men fikk beskjed om at forlengelsen ut januar bare gjaldt nye bestillinger, og ikke endringer.
     
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel ikke annonsert noen forlengelse av CT ut januar? i så fall på hvilket grunnlag?
     
  7. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,174
    Bonuspoeng:
    93
    Pga stor pågang hos kundeservice.

    https://www.sas.no/eurobonus/home/

    upload_2024-1-2_11-15-35.png
     
    Jeanette liker dette
  8. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    498
    Likes mottatt:
    1,570
    Bonuspoeng:
    93
    Kom en endring rett før nyttår. Bør jo være mulig å endre også, ville ha prøvd rouletten eller kundeservice.

    Prolonged validity of American Express 2-for-1 coupons expiring 31/12/2023

    2023-12-30

    We are currently receiving many calls with requests to book award trips with American Express 2-for-1 coupons that are expiring 31/12-2023. Unfortunately, this has increased the waiting time to get in touch with our customer service.

    To give everyone the possibility to book their trips, we will give you some more time. If you have an American Express 2-for-1 coupon that expires 31/12-2023, you will be able to call our customer service during January 2024 and book using your coupon.

    https://www.sas.no/eurobonus/home/?...2Gi3WoVywwlsIl1sTA2xcGSQONj8Yra1dNJ9041g8XzlI
     
    Jeanette, themichael and Einar like this.
  9. Johnarildr

    Johnarildr Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Noen tanker om det vil komme et bra tilbud på Amex Premium nå på starten av året? :)
     
    Leon liker dette
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo fantastiske nyheter! Jeg fant ikke noe passende å bruke min siste CT på før klokka slo tolv, så lot den gå, men angret i går da jeg tenkte jeg kunne brukt den på en tur til AGP. Men min har forsvunnet fra min EB-profil, men det har den kanskje hos alle?
     
  11. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    498
    Likes mottatt:
    1,570
    Bonuspoeng:
    93
    Tipper nettsiden/GUI'en bare viser CT-er som er gyldige nå.
    Vil tro kundeservice har tilgang til å se de som er utgått også når de har innført en slik policy.
     
  12. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    Flere som har tilsvarende opplevelser? CTen gikk ut ved nyttår for en reise som skal gjennomføres i slutten av måneden. Har tenk på om det er mulig å endre den fra biz til first hvis det dukker opp en mulighet for det, men gidder ikke å stresse med å lete hvis det uansett ikke gjelder endring av reise.
     
  13. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg gjorde en endring på tirsdag, og så at det ble trukket ny CT (den gamle hadde gått ut), selv om agenten ikke nevnte noe om det. Jeg ringte inn en gang til, henviste til skrivet de hadde lagt ut, og fikk uten problemer beskjed om at de skulle gjenopprette/fornye den CTen.
     
    AirMags, Jorge and Spielhaug like this.
  14. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,732
    Bonuspoeng:
    293
    Du får vente på en rute justering : ringe inn og kreve forandringen du ønsker pga 10 tidligere avreise fra Mombasa eller Stavanger:)
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,732
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_4892.jpeg

    Liberal sum å tjene opp : men blir tøft med tidskravet…….
     
    AirMags, Upsaker, EndreD and 2 others like this.
  16. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,811
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg nedgraderer fra Elite til Premium/Classic, og pleier å få statuspoeng i desember. Når må jeg oppgradere til Elite igjen for å få neste runde med statuspoeng? Bare rett før desember? Har hatt Elite-kortet sammenhengende i 2-3 år nå.
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Du fikk vel ikke svar på dette..
    Det er flere som kjenner hverandre IRL her også.
    Ved flere anledninger er det arrangert IF-treff bl.a. i Oslo, første gang med totalt 2 oppmøtte... Men heldigvis økende deltakelse etterhvert, har vel fort vært 20-30 stk tilstede.

    Det er også flere ganger arrangert Milage-runs hvor man møtes for å fly til et eller annet sted og tilbake.
    Enten bare for å sanke noen ekstra poeng for å sikre status, eller også for å teste lounger samt (forsøke) å smugle sigaretter ....

    Vi møttes også flere når det var Diamanttreff i Oslo med SAS ledelsen.
     
    jonss, AirMags and Insomnia4u like this.
  18. care1337

    care1337 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    3
    Artig. ;p
    Så gjennom trådene du lenket til. Med bilder og greier.... ^^

    Har allerede oppnådd 35k på Amex Elite, ang bonusen på 30k poeng. Husker jeg rett, så var vilkårene for å få bonusen 35k brukt før 31 mars....
    Så får jeg se hvor kjappe de er til å overføre bonuspoengene. Skjer vel ikke før jeg har betalt regninga som kom i går. Hehe. :rolleyes:

    Så langt sånn passe fornøyd med Amex. Enkel app, rask overførsel av poeng - ganske sømløst.

    Det jeg derimot ikke helt forstår, er dette:


    Vi vil gjøre deg oppmerksom på at den totale avgiften for valutavekslingen for transaksjonen du nylig gjorde med kortet ditt som slutter på XXX i EUR på er 1,609% over referansevekslingskursen som settes av Den europeiske sentralbank.
    Dette gebyret har så langt variert fra 0,8% til over 2,6% på det høyeste.

    Er det en metode for å forutse dette gebyret, ut fra veiledende valutakurs?

    For dersom jeg kjøper valuta og umiddelbart veksler tilbake til NOK (ikke spør ;p) - så er det greit om gebyret er så lavt som mulig.
     
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Kravet er vel 45k i omsetning. Og poengene lommer vel en-to måneder etter at fristen for opptjening er passert vil jeg tro, pleier å være noe slikt.
     
    Last edited: 08. jan 2024
    Preference liker dette
  20. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Utbetaling blir i mai for denne kampanjen var det vel. Og gjetter på andre halvdel
     
    Jeanette liker dette

Del denne siden