SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Funker dårlig, min gikk i to når jeg prøvde den på ruta…
     
    Teknolai and Jorge like this.
  2. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    458
    Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    God kveld. Noen som har fått årsoppgave fra American Express? Ikke mottatt noe i posten og heller ikke noe på mail og finner ingen ting innlogget på nettet. Er et SAS Eurobonus Amex Elite.
     
  3. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    93
    Årsrapport finner du på siste side på første faktura etter årsskifte.
     
  4. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    110
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg så på en ellerannen side at sas amex elite skulle bli stålkort og nytt design fra en dato i mars, men finner ikke igjen denne siden, er det noen som har info på dette?
     
  5. OleMarius

    OleMarius EBG

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Endringen er fra 14. Mars
     

    Attached Files:

  6. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Kan man betale for å få nytt kort (da med nytt design) som et alternativ til alle de hundrevis som plutselig kommer til å "miste" sitt kort, mon tro? :)
     
  7. waaqe

    waaqe Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det noen som har erfaring med å si opp SAS Amex Elite med velkomstbonus før det har gått 12 måneder? Jeg har snakket med kundeservice flere ganger og fått noe varierende svar.

    Per chat fikk jeg først bekreftet at jeg når som helst kunne si opp kortet uten bruddgebyr og beholde alle opptjente EB-poeng. Det fremstod litt rart og i strid med det som stod på nettsidene deres, så jeg konfronterte dem med dette uten at de endret standpunkt.

    Jeg ringte så kundeservicetelefonen deres og fikk beskjed om at EB-poengene ville forsvinne om jeg sa opp kortet før det hadde gått 12 måneder.

    Deretter snakket jeg med chat-en igjen, og fikk beskjed om at jo, EB-poengene ville jeg få beholde, men jeg ville måtte betale verdien av overførte poeng iht. SAS' prislister, men oppad begrenset til resterende andel av medlemsavgiften (som begynner på NOK 4800, men synker etterhvert som månedene går). Chat-hjelperen insisterte på at jeg da måtte betale maks kr 4800 (i praksis mindre) + brukt kreditt ved oppsigelse, og at jeg ville beholde alle 60 000 poengene. Hun mistenkte at service-telefonen svarte feil på bakgrunn av hvordan Amex sin egen poengordning fungerer, men at de ikke har mulighet til å ta tilbake Eurobonus-poeng som er overført til en SAS-konto.

    Har noen erfaring med dette eller kan gi et definitivt svar på hva som skjer hvis jeg sier opp dette kortet. Jeg kan potensielt leve med å betale bruddgebyr basert på medlemsavgift hvis jeg vet at jeg beholder alle velkomstpoengene.
     
  8. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Det som er 100% sikkert er at verken Amex eller andre har mulighet til å trekke poeng fra EB-kontoen din. Det er det kun SAS som har. Tenk bankkonto som analogi. Reglene er ellers akkurat som hun på Chat sa, så jeg holder en knapp på at det er riktig svar.
     
  9. valse.hopfloket

    valse.hopfloket Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Hei,
    Registrerte meg til en kampanje i desember 2023, hvor jeg skulle få 15 000 EB-poeng om jeg brukte x-antall kroner innen mars 2024. Nådde denne summen for lenge siden, men har ikke fått inn poengene. Hvor henvender jeg meg? Tips til hva en kan si? Er ny i bonus-gamet, så tar gjerne i mot erfaringer.
     
    Cumulus liker dette
  10. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    I den kampanjen stod det vel også at poengene skulle krediteres senest 31.05, så tror vi bare må vente til da med å evt klage?
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Poeng fra kampanjer med Amex kommer aldri før godt etter at inntjeningsperioden er over. Som nevnt under. Du får avvente og ta kontakt med kundeservice om poengene ikke kommer inn noen uker etter fristen som er nevnt. Det pleier å løse seg er min erfaring.
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vel blitt erfart at med de nye bindingstidsreglene så blir de betalt ut med en gang man når omsetningsmålet, men kampanjen i desember var vel fortsatt med de gamle reglene.
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er selv på kampanje fra desember ;) Så jeg har ingen erfaring fra 2024 ;) Høres bra ut om Amex får skikk på det.
     
    Cumulus liker dette
  14. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,576
    Likes mottatt:
    22,630
    Bonuspoeng:
    183
    Var med på en oppgraderingskampanje i høst, blå til premium, 36k spend. Finner ikke skjermbildene jeg tok, og har ikke fått poeng enda (som jeg mener å huske skulle komme i januar eller februar). Noen som tilfeldigvis har et skjermbilde fra kampanjen?
     
  15. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    812
    Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gikk ikke å bestilte nytt kort i går, og da fikk jeg alternativ om "bytt til metallkort" og det kostet ingen ting:)
     
  16. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    ok. Jeg vil bytte mitt eksisterende Elite-kort, og jeg fant ikke noe valg å bytte design, bare til et annet kort.

    edit: bestilte via chat nå.
     
    Last edited: 15. mars 2024
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,825
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fant det til slutt i appen. Da fikk jeg også valget "bytt til metallkort".
     
  18. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det 60.000 sas poeng igjen for nye kunder for Elite.
    Må bruke link...står litt nede på siden, fra : https://www.sas.no/
    lite.png

    Så er det 20.000 sas poeng hvist du oppgraderer dit nåværende kort til Elite.
    prem up.png

    Og til slutt så er det 500.000 AmEx poeng eller Fæsk, hvist du oppgraderer dit nåværende kort til Platinum kort.
    premium.png
     
    Last edited: 16. mars 2024
  19. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man nedgradere fra Amex Elite til Amex Premium og beholde de fysiske kortene med samme kortnummer? Blir mye styr å bytte ut eget kort, og to pointearners, og vil jo ikke egentlig det. Men så ligger jeg an til å klare CT nr 2 på Elite før sommeren, og da må jeg vel bytte til Premium for å kunne få CT nr 3...?
     
  20. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke on du kan nedgradere,men du får nytt kort nummer hvist du bytter kort navn.
     
    Preference liker dette

Del denne siden