SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    93
    upload_2025-5-20_6-2-0.png

Virker som kjent problem hos AMEX

holmen and haifinn like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,057
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk du noe mer info enn det der?

Malmo liker dette
  3. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke noe mer utfyllende ang hva feilen er - men så ba de med fylle ut kortinfo, men manglet nummer på forsiden av kortet, virket som de ville submitte en request for poengoverføring...

4. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,617
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg har samme problemer som de fleste andre her inne. Ingen poeng siden 2.mai og har meldt til AMEX og fått tilsvarende svar som andre. I dag ser jeg det har dukket opp en ny linje i poeng transaksjoner hos AMEX som jeg ikke har sett før som de kaller Standard Points Adjustment. Poengbeløpet harmonerer ikke med faktiske transaksjoner som har vært i mai så langt jeg kan se. Ingenting vises i SAS. Men men. får ta det som et tegn på at de jobber med noe iallefall....
    upload_2025-5-20_8-48-1.png

5. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk denne i dag, selve datoen på poengene som er synlig er ikke flyttet, men totalen ser mer riktig ut
    upload_2025-5-20_13-11-41.png
    upload_2025-5-20_22-35-31.png upload_2025-5-20_13-11-52.png

Last edited: 20. mai 2025
  6. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    616
    Bonuspoeng:
    93
    Betyr dette at du fikk flyttet level points fra AmEx fra forrige kvalifiseringsperiode til inneværende med start i mai basert på misvisende markedsføring?

Jeg begynte også ny kvalifiseringsperiode 1. mai, og hadde et større kjøp i april som jeg la til grunn gi meg Level Points 8. mai. Så skjedde jo ikke siden de ble overført 30.april og ga meg null uttelling. Har vært i kontakt med AmEx som sier de ikke kan gjøre noe. Du tok det via SAS?

7. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har en sak gående med SAS rundt dette. Har purret på i dag. Vi får se hva de sier (diamant-mailen)

cothom liker dette
  8. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Stemmer, tok det direkte til SAS mtp andre som har gjort det samme her, virker som de har løst det for meg, ironisk nok på gullmailen :p

Preference, lohelle and cothom like this.
  9. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.
    Ser du hvem som er kontakt på supporten der? Jeg fikk nemlig denne nå:

upload_2025-5-21_9-58-21.png

10. g-gekko

g-gekko Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Har heller ikke fått bonuspoeng siden slutten av april. Legger forøvrig merke til at companion ticket som ble opptjent for en drøy uke siden fortsatt ikke er synlig på sas.no.

The_Dude liker dette
  11. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    "Maja"

Syntes nå de eventuelt må betale ut poengene igjen, har de skrevet 8. Mai flere ganger så må de forholde seg til det...

12. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen overføringer etter 4. mai.
    Har sendt mail til både Amex og SAS.

13. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,895
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut til at det har vært stopp siden 7. Mai her også. Antar dette er generelt og at det ordner seg ..

14. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er enten et nedprioritert teknisk problem som blir fikset etterhvert, eller et forhandlingsproblem mellom Amex og SAS. Er jo "alltid" april/mai dette skjer. Tenker da også på hen som ikke har fått CT - denne kommer normalt til SAS før mailen fra Amex.

15. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,045
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom det ikke er løst innen 31 mai kan det potensielt påvirke enkelte i form av å ikke kvalifisere til EBG/EBD på grunn av å mangle poengene fra mai.

16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,797
    Bonuspoeng:
    293
    Er helt sikker på at dette ordner seg uten min medvirkning..

Preference and EndreD like this.
  17. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,484
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke så sikker på det. Men vi prøver selv først. Etter en lengre "passiar" i dag med en amerikansk automatslubbert kom jeg til slutt frem til en hyggelig svenske. Hun sjekket med bakrommet og registrerte problemet som en sak, og lovet oss dessuten en epost om poengene innen en uke. "Om inte måste vi bara kolla åter!"

holmen liker dette
  18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,057
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje. :D

Jeg håper problemet vedvarer helt til august, og at alle ettersendes da. For jeg trenger ikke flete poeng før i neste periode. :p

19. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    471
    Bonuspoeng:
    63
    For min egen del er jeg litt spent på utregningen av level points denne måneden. Jeg har heller ikke fått noe siden 7 mai og opptjeningen i mai skal i utgangspunktet dra meg opp til EBD...

20. olhel

olhel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Opptjente årets første CT 31.mars. Fikk mail fra Amex like etter. Voucheren har enda ikke dukket opp hos SAS. Etter 7-8 henvendelser til Amex-chaten er jeg lovet at jeg skal få den overført 29.mai . Noen andre som har opplevd lignende?

Del denne siden