SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Det løser seg. Ikke bruk tid på det. De er klar over det.

Jon_Noj liker dette
  2. EnProsent

EnProsent Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hvilken kombinasjon av kort/vervekampanjer ville dere benyttet dere av / ventet på dersom dere skulle startet for første gang å spare EB poeng? Har nettopp tegnet meg for Saga EB for 10K velkomstppeng, og vurderer tegne flere hovedsakelig for velkomst poeng. Spend på ca 150-250k i året avhengig av oppussing.

3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har en vervelink til sas amex elite som gir 60k poeng?

4. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,563
    Bonuspoeng:
    93
    Nå tikket det inn litt poeng fra Amex hos meg. Litt over halvparten av poengene fra egen kalkyle siden forrige overføring. Så ting er ikke helt på stell enda. Men noe er på gang!

5. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Du skal ha 333333 i spend hos Amex for å få 20000 nivåpoeng mens du får de samme 20000 for 200000 i spend hos DnB.

Ville satset på å få unna 200000 i spend hos DnB for å få inn 20000 nivåpoeng (og endel bonuspoeng) og så tatt resten med Amex til høsten når kampanjen med velkomstpoengene kommer.
    Amex gir litt flere bonuspoeng, men elendig med nivåpoeng i forhold DnB Saga med normal spend.
    Håper imidlertid at Amex våkner og skjønner at de 20000 obligatoriske nivåpoengene de har fjernet ikke fører til flere kunder, for å si det sånn...

nicolai liker dette
  6. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    915
    Bonuspoeng:
    93
    Tikket inn hele 38 poeng her. Mangler bare 1600 til

7. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Nada foreløpig her…

8. AirMags

AirMags Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Det fører nok ikke til fler kunder, men det fører til mer gebyrer, aka mer penger i kassa for AmEx. Det er det de tjener penger på og de kvitter seg enkelt med de som bare har kortet liggende i skuffen uten å bruke 300k for å få 2 CT mm.

Nå blir kortet bare brukt av de som er villig, eller lett, bruker 300k gjennom kortet noe som betyr at det blir fler transaksjoner og mer i transaksjonsgebyr til AmEx. Mer penger på bunnlinja for AmEx.

The_Dude liker dette
  9. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Men ikke om de resterende kundene forsvinner ut døra.

10. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Tikket inn 2.500 bonuspoeng hos meg i dag. Beløpet stemmer med at det er fra de to siste transaksjonene jeg har gjort (begge rundt 20. mai). Mangler fortsatt ca. 1000 bonuspoeng for tidligere transaksjoner mellom 3/5 og 20/5, og nivåpoeng mangler fortsatt for alt siden 8. mai. Har ikke vært i kontakt med kundeservice, venter og ser om det løser seg.

11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,964
    Bonuspoeng:
    293
    Det er da greit med en CT også .. og da er det bare 150 000 i omsetning som trengs ..
    Resterende nivåpoeng er mulig å fly inn .. så blir man gjerne EBG og EBD ..

12. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men kommer ikke level points etterfølgende måned slik som med sas mc?

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. De kommer siste dag i måneden, alltså lørdag. Evt fredag hvis det er siste virkedag eller mandag hvis Amex IT ikke har tenkt på at siste dag i måneden kan være i helg.

Opprinnelig skulle det være den 8. i måneden,men Amex endret på dette uten at vi vet hvorfor

leeds1979 liker dette
  14. Jon_Noj

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fått level points fra Amex 8. april, 30. april og 8. mai (edit: blingsa på 8. mai, det var MC, slutten av måneden er det riktige for Amex). Da får vi se om de kommer nå fredag da.

Last edited: 28. mai 2025
  15. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Fra amex fikk jeg fikk 20k levelpoints 8 april og levelpoints for forbruket i april den 30 april. Den 8 mai fikk jeg levelpoints fra SAS MC. Sikker på at det var fra Amex du fikk levelpoints 8 mai?

Jon_Noj liker dette
  16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    113
    Nja, husk at Amex må betale SAS for de 20k nivåpoengene, og har man bare kortet liggende i skuffen for å få 20k for 6000 kr så er nok ikke det noen business for Amex. De lever av provisjonen som kortet genererer, ulønnsomme kunder vil ingen ha...

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Men det er ikke sikkert det bare er de kundene som lar kortet ligge i en skuff som forsvinner ut døra. SEB måtte jo innføre et minstebeløp etter de gjennomførte en tilsvarende endring, så litt penger er det nok i de kundene som har lav omsetning.

18. Jon_Noj

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Se der, takk, det har du helt rett i, blingsa på den (hadde ikke MC i tankene da det egentlig ikke er det prefererte kortet akkurat nå).

19. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Dere som har fått poeng (litt eller alt) etter starten på mai;
    Har dere også fått level points for disse dagene, eller bare bonus?
    Mangler noen 1000 på diamant så greit å vite hvor mye jeg må kjøpe på lørdag evt.

med opptjeningsperiode ut mai antar jeg det også er siste frist for å kjøpe poeng?
    Orker ikke styre og deale med kundeservice over ting som kunne ha vært:confused:

20. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Poeng du kjøper blir tilbakedatert med 123dg så ingen hast. Dersom poengene fra amex kommer etter 30 mai tror jeg de tilbakedateres til 30 mai mtp akkurat det du beskriver.

Del denne siden