SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. vanillacoke

vanillacoke Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Det kommer opp når jeg klikker meg gjennom på denne linken.

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Well, sitter på BLL og har god tid til flyet mot OSL går. Åpnet appen og tok kontakt med dem da.
    Screenshot_20250602_171949_Amex NO.jpg

Etter å ha svart på navn og slike trivielle ting kom svaret.

Screenshot_20250602_172007_Amex NO.jpg

Ok, men dette er jo litt svada. Jeg trenger å vite litt mer konkret mtp tid.

Screenshot_20250602_172019_Amex NO.jpg

Daså. Et siste spørsmål.

Screenshot_20250602_172034_Amex NO.jpg

På tide å takke fint for seg da. Regner egentlig med at dette er det beste jeg kan få ut av vedkommende. Da venter vi på. Nesten 100k poeng.

Blir spennende å se om det kommer level points basert på 80k velkomstbonuspoeng...

Thomas123, obay, EndreD and 2 others like this.
  3. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Vennligst oppdater om det er tilfellet. I så fall kan det bli aktuelt med Amex igjen. Har egentlig gitt dem opp, men da kan det vurderes i det minste..

DJasko liker dette
  4. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    10,572
    Bonuspoeng:
    183
    Har vert både god troende og tolmodig men om de ikke nå ordner opp, ja da erre slutt.
    Siste faktura er på nær 60.000kr og jeg fikk 462 level points og 1453 bonus points. Det oppleves som svindel i forhold til kontrakten. Men tror det er mange som ikke følger med, en bare stoler på selskapene.

biaop, testflyver and Oppirumpadi like this.
  5. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Klarer ikke legge til kortet i apple pay, bare meg eller fellesfeil?
    Har snakket med amex som mener alt er ok

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk bare avvist på en betaling for en halvtime siden, så kanskje en felles feil?

7. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøpte noe på Coop med å tappe kortet for en liten time siden, så helt dødt er det ikke

8. chipcampden

chipcampden Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    542
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde samme problem selv i dag, men tok kontakt med Amex via chatten og innleggingen ble fikset derfra.

9. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk løst det i dag, de ringte meg faktisk, fra fraud avdelingen, for andre gang...
    Snakket også med de på chat i går hvor de "ikke så noe galt hos seg"

10. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Og der gitt, litt over 24h siden jeg avsluttet chatten, dukket det opp 80k + noe rask fra siste dagers handler. :) Som lovet, men det mangler fortsatt en del poeng fra mai. Så vi avventer en liten stund til før vi maser igjen.

P. S. Oppdaterer dere 30.6 på status om det dukker opp nivåpoeng basert på disse bonuspoengene.

Screenshot_20250603_223741_Samsung Internet.jpg

11. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Dette tyder vel på at problemet egentlig ligger hos Amex, da de manuelt klarer å overføre poeng. Såfremt de ikke ber SAS manuelt overføre på forskudd på noe vis.

edit: det fungerer jo for andre å sende til SAS, men det kan være SAS-siden av integreringen som feiler, dvs mottak av data. Så det MÅ ikke være Amex sin feil)

Last edited: 03. juni 2025
  12. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,843
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som mangler opptjent CT ?? Har mottatt 1/2, og både SAS og amex sier det er den andre part som skal ordne opp. Litt små frustrert her….

13. AirMags

AirMags Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Så det ramlet inn noen småpoeng fra de siste to dagers handel, men likevel mangler en stor andel av poengene fra mai.
    Spent på å se hvor lang tid det tar før de dukker opp, men også spent på å følge med på om de vanlige poengene kommer inn fortløpende nå slik det har gjort litt her og der.

14. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    471
    Bonuspoeng:
    63
    Pratet med kundeservice i helgen som sa vent til tirsdag, snakket så med dem i dag, hvor de sa at det var rart ting ikke var fikset i går. Fikk beskjed om å vente 48 timer før jeg kontaktet dem igjen...

De bekreftet egentlig også at nivåpoeng regnes ut fra opptjente poeng overført til SAS når jeg etterlyste en god del av disse også. Han opprettet en intern sak for å få gitt manglende nivåpoeng.

Preference liker dette
  15. CLT

CLT Nytt Medlem

Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    33
    For min del ser det sånn ut nå:

- Linjer med "Points transfer" hos Amex med dato i datointervallet 19.05-01.06 er overført til SAS som bonuspoeng i en samlepost på 01.06.

- Linjer med "Points transfer" hos Amex med dato i datointervallet 09.05-18.05 mangler fremdeles som bonuspoeng hos SAS.

Teknolai, Preference and btm like this.
  16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her!

17. Lite

Lite Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk fantastiske 12 nivåpoeng 31 mai og 811 bonuspoeng 1 juni. Fakturaen var på litt over 8k så hvordan de har kommet seg frem til disse tallene er en gåte i seg selv.

Fikk heller ikke 20k nivåpoeng i opptjeningsperioden før overgangen til nivåpoeng per 100nok forbruk.

Amex chat sier at begge problemene er kjent og jeg må bare vente. I følge agenten har de heller ingen estimert dato for fiks.

18. rgn

rgn Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som kan sende vervelenke til Amex Elite?

19. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,264
    Bonuspoeng:
    93
    Nå ramlet det inn en del poeng her for meg. Litt usikker på om det er alt men begynner å nærme seg noe nå :D

Nuvolari liker dette
  20. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    464
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mangler også min, fra mars. Samme tilbakemeldinger som deg.

Schlandy liker dette

Del denne siden