SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    471
    Bonuspoeng:
    63
    Ny runde med kundeservice over manglende poeng etter de sa at disse skulle komme på tirsdag. Etter litt om og men, samt at jeg nå ikke har blitt EBD som jeg skulle ha blitt, så tilbød de 3000 EB i kompensasjon. Spørsmålet blir om man skal bruke de til å kjøpe seg statusen eller smøre seg med tålmodighet til neste runde i slutten av måneden :confused:

Ny ETA for manglende poeng ifølge kundeservice er nå innen 30.06...

btm, Skippy and Eddie47 like this.
  2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor raskt kommer statuspoengene fra amex elite? Jeg har 66k nivåpoeng nå, så med 20k derfra vipper jeg over 90k innen 1/8 som er opptjeningsfristen.

Og er EBD verdt det, eller er det blitt devaluert som alt annet de siste årene..?

3. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183

Det er slutt på 20k status poeng siden 1. April

Nå får du 6 nivåpoeng per 100kr brukt

https://insideflyer.no/forums/threads/endringer-på-amex-kortene.21537/

Kristian and Gullars like this.
  4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
  5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    EBD har fått en ny super fordel med å kunne bytte flight gratis på samme dag du reiser. Og egen telefonsupport. Ellers får man vel ikke lengre boost på nivåpoeng som EBD/EBG (korriger meg gjerne her)

Gullars liker dette
  6. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Det er korrekt.
    Ingen boost på nivåpoeng, og det er noe jeg har begynt å kommentere når jeg gir tilbakemelding etter flygninger.

biaop liker dette
  7. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Plutselig kom det kode på sms nå etter ikke å ha fungert i lengre tid

8. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Overførte til Amex tidlig på morran i går, fortsatt ikke godskrevet. Har pleid å komme inn på kortet seint utpå samme dag, men ikke så denne gangen altså. Noen andre som har opplevd at det tar lenger tid?
    Hadde overført innestående 2 ganger forrige uke og fikk ikke brukt kortet før nå på tirsdag igjen, selv med penger til gode. Nå er tirsdagens kjøp bokført men ikke innbetalingen gjort i går morges. Så da står jeg med oppbrukt ramme igjen...

Man må ALDRI finne på å redusere kreditten frivillig hos Amex imens man venter på en passende oppgraderingskampanje. De tillater kun dobling av rammen man har hvert halvår da...

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ikke bedre å kansellere kortet og vente på en passende nysigneringskampanje? Da kan man jo søke om den kredittrammen man ønsker (og forhåpentligvis få ja)

10. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Det er planen, men nå er jeg over halvveis til første CT. Så planene er å sikre meg denne før jeg kan si opp kortet i august. Da skal jeg ha fått oppgraderingsbonusen. Så blir det en god pause fra Amex for min del.
    Som sagt, burde sagt opp hele greia for lenge siden og så tegnet på nytt ved en kampanje i år. Men i det øyeblikket du sier opp er du utestengt fra alt av kampanjer i et helt år. Både nykunde bonus og oppgradering...

11. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,678
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her, ser ut til å gå litt tregere enn normalt.

12. MagnusM

MagnusM EBG

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    13
    Vet noen hva som skjer med poeng + CT som ikke har tikket inn i mai pga amex-trøbbelet, dersom man nedgraderer kortet?

Jeg har nå Elite, men skulle gjerne nedgradert til premium for en CT til. Men vil helst ikke risikere å miste CT (som jeg har fått bekreftelsesmail på for en mnd siden, men ikke kommet inn på SAS-profil), vil heller ikke miste de utesående ~28k poengene med tilhørende nivåpoeng.

13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,857
    Bonuspoeng:
    113
    Normalen er at man må ha kortet for å få fordelene, men nå er jo dette et spesielt tilfelle siden det er Amex som forårsaker feilen. Men jeg hadde IKKE gjort endring uten å ha en skriftlig chat med Amex som garanterer at du uansett får det du har krav på selv om du nedgraderer. De er jo ikke alltid til å stole på..

MagnusM liker dette
  14. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Chatten sier at det er helt vanlig at det tar 1-3 businesses days. Og at kontoen oppdateres mellom 8am og 6pm på arbeidsdager. SÅ ifølge dem kan det ta til i morgen kveld eller mandag kveld uten at det er noe uvanlig med det.

15. Skippy

Skippy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    De siste dagene har det tikket inn poeng som samsvarer med spend. I tillegg kom det en større overføring både i går og i dag. Virker som om de begynner å få kontroll igjen (dog ikke fått nivåpoeng, men antar at det kommer 30. juni).

16. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mangler fortsatt 60-70k poeng (og tilhørende nivåpoeng) fra mai, og får ikke fortløpende poeng for spend som gjøres nå. Det jeg har fått til nå er stort sett for slutten av mai tror jeg..

17. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Har du fått inn penger på kortet nå? Venter fortsatt her...

18. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,678
    Bonuspoeng:
    93
    Overførte fra to forskjellige kontoer/banker samme dag. Den ene innbetalingen ble registrert inn i går rundt kl 18, mens den andre har fortsatt ikke kommet inn. Vil jo tro den andre kommer kl 18 i kveld eller ila helgen/mandag.

19. Trippeltrumf

Trippeltrumf Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Vervet en venn før jul i 80k poeng kampanje, han har fortsatt ikke fått disse poengene (spend oppfylt inne frist).
    Amex lover bot og bedring og at poeng skal komme X dato som kommer og går, ny dato loves og ingenting skjer.

Hva er det som skjer om dagen hos Amex? Dette er jo direkte avtalebrudd, og nå er det også trøbbel med poeng for vanlig spending. Kortavgift faktureres fullt ut. Dette er jo direkte avtalebrudd! Hva kan gjøres?

20. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevde samme. Så tok jeg tak i chatten og krevde min sign on bonus til å bli utbetalt omgående ellers ville jeg gå til klageorgan. Da skulle vedkommende bringe saken opp internt og jeg kunne vente poeng innen 3 dager. Gikk ca 24h og 80k poeng var på konto. Så bør litt krass, si at nok er nok ;)

Trippeltrumf liker dette

Del denne siden