SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel på tide å sette seg ned å regne på om noe mangler. Er feilen slik at poengene uansett går i null på Amex sin side, men ikke stemmer med antall mottat på SAS sin side? Jeg må inn og excellere i øst og i vest?

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Nå dreier jo denne tråden seg om SAS Amex, men jeg drister meg til å kommentere likevel:

Problemene er akkurat like ille for Centurion line.

Har Amex platinum til 750 kr/mnd, og verken chat eller annen kundeservice er bedre der heller.

Amex Awards-poeng som jeg betaler (100 av de 750) ekstra for å firedoble tildeles bare en gang i halvåret, og selv da er de 60-90 dager på etterskudd av det tidspunktet de selv lover.

Men ellers er kortet veldig bra! Gir et hav av fordeler om man reiser mye :p

kiev liker dette
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Amex registrerte poeng som overført gjennom hele mai, selv om det var propp i systemet i et par ukers tid. Basert på hvor lang tid de bruker på å rette opp feilen virker det som om Amex heller ikke har oversikt over hvor mange poeng det er snakk om.

The_Dude liker dette
  4. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Den proppen har vart mer enn et par uker for meg iallefall. Fikk ingen poeng etter 5. mai eller noe slikt, før jeg fikk noen mini-overføringer for hver betaling slutten av mai, samt en samleoverføring på rundt 8000 poeng helt på tampen av mnd.
    Etter dette har jeg ikke fått noe igjen på over 2 uker.
    Så jeg mangler poeng for spend ca 5. til 28. mai, samt hele juni. Jeg fikk heldigvis 2 stk CTer helt i starten av mai (restskatt med BillKill), men rakk akkurat ikke å få poengene for dette før det sa stopp i overføringen.

5. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Er det bare meg, eller finnes det ingen excel/csv eksport på poeng-listen i amex web? Finner bare en "skriv ut", men jeg trenger ikke denne på PDF.

6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    På hovedsiden, rett under linjene med de siste transaksjoner, finner du en lenke "Vis aktivitet"
    upload_2025-6-19_8-56-52.png
    Velg nedlasting.
    upload_2025-6-19_8-57-13.png
    Velg ønsket format :)

kongenamundsen and holmen like this.
  7. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Chatter med Sushi nå, 95% sikker på at dette er en genAI bot

NoLimit, holmen and JonasHH like this.
  8. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er for finansielle transaksjoner? Jrg tenkte på selve poeng inn/ut-oversikten under Eurobonus.

9. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    Da misforsto jeg deg.
    For å sjekke hvilken poeng som mangler har jeg rett og slett laget en ekstra kolonne i transaksjonsoversikten der beløpet ganges med 0,2 og tatt en kryssjekk med oversikten fra SAS. Poeng som har kommet inn setter jeg til 0 i amex-oversikten og summen av poeng som Amex skylder med står en en sum på poengkolonnen. Litt arbeid, men raskere enn å skrive et script som prøver å legge sammen flere transaksjon i en tidsperiode når SAS poeng kommer i klumper.

kongenamundsen and The_Dude like this.
  10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Men det vil vel også være en variabel i Eurobonusoversikten til Amex, at points transfered ikke alltid blir overført. Eller?

11. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nettopp derfor jeg utelukkende ser på beløp hos AMEX og min egen poengberegning (beløp ganget med 0,2) og hva som faktisk kom frem til SAS.
    Hva står står som overført og ikke hos AMEX er i grunn irrelevant all den tid det ikke er sammenheng med poeng som har kommet hele veien frem til SAS.

stekus and Spielhaug like this.
  12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ser den. Men kan være greit i kommunikasjon med Amex å påpeke hvilke transaksjoner som ikke er kommet frem.

13. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    Det er alle transaksjoner som jeg ikke har nullet ut på arket mitt. :)
    Det er en ganske lang liste mellom 26 april og halvveis i mai for min del. Nesten 13000 poeng.

14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Huff, ja. Har begynt jobben jeg også. Vanskelig å holde oversikt når transaksjoner blir slått sammen…

Flyingdutchman liker dette
  15. Pepeu

Pepeu Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,101
    Bonuspoeng:
    93
    Det lå i oversikten i appen med Bonus Points Adjustment så regnet med det ja. Kom inn på EB-kontoen i dag.

16. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har fått CT i det siste eller er det fremdeles påvirket av feilen hos Amex?

17. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,264
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk i går! :) Jeg bikket 300k i går også da, så har ikke ventet på noe

Nuvolari liker dette
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,964
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen vervekampanjer til AMEX nå?

19. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    Eddie47 liker dette
  20. rgn

rgn Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Hopper nylig på kampanjen om 80 000 poeng ved kjøp for 90 000 kroner innen 9 måneder. Sjekket i dag med kundeservice at de hadde registrert kampanjen på meg, noe de bekreftet. I kampanjen og vilkårene står det at "poengene overføres når du har oppnådd beløpskravet". Som del av svaret sier kundeservice at poengene overføres 4 måneder etter at beløpskravet er oppnådd. Dette er det ikke informert om hverken på bestillingssiden eller i vilkårene. Grunn til å tro at det er mulig å få poengene umiddelbart etter at beløpskravet er oppnådd med litt påståelighet?

Del denne siden