SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. rgn

rgn Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Ja. 80 000 poeng på Elite ved 90 000 kroner omsetning innen 9 måneder.

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Er litt lotto det der om dagen. Inntrykket mitt er om du har en sånn statusbar på omsetningen under Eurobonus der statusbar for CT er, kommer poengene når du har nådd omsetningen.

Har du ikke statusbar for omsetning må du vente i 4 mnd etter oppnådd krav, og evnt mase deretter. Men har de bekreftet at du er påmeldt får du nok poengene.

Preference liker dette
  3. rgn

rgn Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor finner jeg denne statusbaren?

4. rgn

rgn Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Funnet. Men merkelig beløp det refereres til. 90 000 kroner?

5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, hvis du har en statusbar som refererer til 90k omsetning er det for å få sign on bonus. Jeg tipper at du få poengene i det du bikker omsetningen +par dager. Men det er bare en gjetting basert på mine observasjoner. Da vil også status baren vise 60k igjen til første CT.

rgn liker dette
  6. rgn

rgn Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Nettopp. Det gir mening.

DJasko liker dette
  7. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Mange har snakket om CTer som ikke kom i samband med øvrige problemer, men jeg fikk i natt, og den dukker opp hos SAS. Mener å huske at man bare så 2 CT her før, men viser 3 nå.

Betyr dette at Amex transaksjoner nå er friskmeldt og går som normalt, nå venter vi bare på opprydning?

8. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    Har også fått CT i denne perioden med problemer med overføring av poeng. Får også regelmessig overføring av poeng som ser ut til å stemme med forbruk nå, men mangler fortsatt poeng fra mai.

Blir spennende å se om de klarer å fikse det til slutten av måneden, og hvor mye statuspoeng som kommer.

9. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    738
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om man får statuspoeng basert på velkomstpoengene ?
    Har hørt at noen har fått, men er usikker på hvordan det skal fungere.

10. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser at grunnen til at jeg ikke får regelmessige poeng nå for hver handel mest sannsynlig er fordi jeg kansellerte en hotellbooking, og dette ble refundert. Så telleren inne på Amex-nettsiden viser negative poenger. Så det tar sikkert noen dager før dette er i pluss igjen.
    Dog så mangler jeg fortsatt titusenvis av poeng fra starten/midten av mai. Blir spennende å se om dette dukker opp snart...

Spielhaug liker dette
  11. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,401
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tipper det er nettopp derfor de har satt bremsen på. Det er neppe intensjonen at man skal få statuspoeng på velkomstpoeng. For min del virker det som det nettopp er velkomstpoengene som mangler, og at de ikke tørr å overføre dem før de har funnet en løsning på å unnta dem statuspoengopptjening.

The_Dude liker dette
  12. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk velkomstpoeng i går.

btm liker dette
  13. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    464
    Bonuspoeng:
    63
    Min CT fra mars har enda ikke dukket opp.

14. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    det blir et nejjj på det:(

The_Dude liker dette
  15. MrBonus

MrBonus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    13
    Etter gjentatte chat med amex fikk jeg i dag i det minste en dato ift når de mener problemet med manglende bonus- og levelpoeng for april og mai skal være løst. Innen 6.juli skulle de visstnok være i mål med å sjekke backloggen og overføre manglende poeng. Jeg venter i spenning, men hadde ikke satt penga mine på at det går i orden slik de påstår.

16. Stones

Stones Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Vi får satse på at noe skjer innen 6. juli. Jeg fikk beskjed om 30.06 da jeg chattet med support for etpar uker siden.. Venter på både poeng og CT, og kjenner det begynner å haste litt for min del...

17. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Selv om jeg regner med at det løser seg, så lovet de meg alt på plass innen 30.6.

Jeg fikk i dag poeng gjort for kjøp for er par dager siden, men ingen nivåpoeng.

Jeg tipper det handler om at jeg fikk 80k velkomstpoeng tidligere i måneden og at de ikke ønsker å gi meg nivåpoeng basert på det.
    Fair enough da, hehe.

Men siden de lovet meg poeng i dag tenkte jeg å ta en prat og være litt 'jeg er fed up, dette tolererer jeg ikke lenger' i kommunikasjonen.

Slik gikk det:
    Screenshot_20250630_213703_Amex NO.jpg Screenshot_20250630_214006_Amex NO.jpg

18. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    113
    Nivåpoeng pleier å komme inn rett før midnatt siste dagen i måneden, så de skal være på plass ila 90 minutter.

DJasko liker dette
  19. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Blir spennende å se.

20. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    For meg blir dette som å kjefte på kassadama på Kiwi eller resepsjonisten på Strawberry. Ganske ufint, og fullstendig nytteløst. Send heller en melding til de som tar beslutningene.

Darkcho and NoLimit like this.

Del denne siden